[התמונה המקורית היא תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0, שהועלתה על ידי David Shankbone לאתר flickr]
[לאוסף פרקי ספר איוב, בפרשנותו של עופר בורין, לחצו כאן]
אלוף משנה במיל', עופר בורין, נשוי + 3, שירת 20 שנה בחיל האוויר בתפקידי פיקוד טכנולוגיים. היום, הוא מנהל בחברת הייטק ביטחונית. הוא מגדיר את עצמי כאדם חופשי (חילוני).
החל לכתוב בתחום זה כשעלה לאוויר פרויקט 929 בניהול הרב בני לאו והעיתונאית גל גבאי. הוא מחפש בתנ"ך את ההקשרים לחיים במדינת ישראל בעידן המודרני.
* * *
אליהוא ממשיך וטוען מול הרעים ואיוב. הוא חוזר על הצורך לאחוז בתורת הגמול ובאמונה שאלוהים מפעיל אותה במציאות:
יא כִּי פֹעַל אָדָם, יְשַׁלֶּם-לוֹ; וּכְאֹרַח אִישׁ, יַמְצִאֶנּוּ.
יב אַף-אָמְנָם, אֵל לֹא-יַרְשִׁיעַ; וְשַׁדַּי, לֹא-יְעַוֵּת מִשְׁפָּט.
וכדי להסביר, מדוע איוב לא נכנע לצו הזה, הוא מטיל ספק במצבו הנפשי של איוב לנוכח הסבל הנורא בו הוא נמצא:
לד אַנְשֵׁי לֵבָב, יֹאמְרוּ לִי; וְגֶבֶר חָכָם, שֹׁמֵעַ לִי.
לה אִיּוֹב, לֹא-בְדַעַת יְדַבֵּר; וּדְבָרָיו, לֹא בְהַשְׂכֵּיל.
עד כאן אין חידוש ונראה שאליהוא הצעיר אינו מחדש דבר. אבל אז, הוא מבקש את הדבר הבא:
לו אָבִי--יִבָּחֵן אִיּוֹב עַד-נֶצַח: עַל-תְּשֻׁבֹת, בְּאַנְשֵׁי-אָוֶן.
לז כִּי יֹסִיף עַל-חַטָּאתוֹ פֶשַׁע, בֵּינֵינוּ יִשְׂפּוֹק; וְיֶרֶב אֲמָרָיו לָאֵל.
כלומר, אליהוא מבקש מאלוהים להמשיך ולהתעלל באיוב עד שיודה בטעותו. ואז, אם וכאשר יודה בטעותו, יחסך ממנו הפשע הנורא של הדרישה למשפט מול אלוהים.