אלעד רזניק: הסכם אמריקאי-איראני? ביקורו החריג של פומפאו בארץ

[בתמונה: פומפאו לא היה מגיע לארץ רק על מנת לברך את הממשלה החדשה - הוא היה שולח מייל לנתניהו ולגנץ ומברך את שניהם... יהיה מעניין! התמונה היא צילום מסך מכתבת כאן 11]

את השבוע שעבר סגרה ידיעה סנסציונית משהו על הוצאת 2 סוללות פטריוט אמריקאיות (מתוך ארבע שהוצבו ) ו- 2 טייסות אמריקאיות מערב הסעודית. הכוחות האמריקאים נשלחו למפרץ לעיבוי המערך האמריקאי אחרי התקיפה האיראנית בא-באקיק (ראו כתבה בוול סטריט ז'ורנל למטה).

ב-4 לפברואר 2020, דווח על שליחת שתי סוללות פטריוט יווניות לערב הסעודית (ראו כתבה למטה). דהיינו, אין ירידה בגודלו של כוח סוללות הפטריוט המערביות המוצב בערב הסעודית; ומכאן שמדובר בצעד סמלי בעל משמעויות אזוריות.

פרשנים שונים ניסו לקשור בין הצעד האמריקאי למשבר הנפט שפגע קשה באמריקאים אבל האם כצעקתה? סבב המתיחות האחרון במפרץ התנהל ב 14 - 15 לאפריל לאחר שסירות תקיפה מהירות איראניות הפריעו לתנועה של הצי האמריקאי באזור המפרץ. (https://cnn.it/3dxfGoK)

לאחר האירוע בים, התנהלו מספר חילופי דברים בטון מאיים בין האמריקאים לאיראנים ובסופם ב 22 לאפריל הצהיר הנשיא טראמפ שהורה על שינוי בהוראות הפתיחה באש במפרץ (https://n.pr/2WFKCMx).

1. האמריקנים מוציאים שתי סוללות פטריוט מסעודיה:

[למעלה: את השבוע שעבר סגרה ידיעה סנסציונית משהו על הוצאת 2 סוללות פטריוט אמריקאיות (מתוך ארבע שהוצבו ) ו- 2 טייסות אמריקאיות מערב הסעודית. לכתבה המלאה בוול סטריט ז'ורנל, לחצו כאן]

2. היוונים מכניסים 2 סוללות פטריוט במקום לסעודיה:

[למעלה: ב-4 לפברואר 2020, דווח על שליחת שתי סוללות פטריוט יווניות לערב הסעודית. צילום של תרגום גוגל לכתבה. לכתבת המקור, לחצו כאן]

אבל מאז ועד להצהרה האמריקאית בשבוע שעבר על הוצאת הכוחות מערב הסעודית? דממה. נדמה שמישהו דאג להוריד את מפלס הלהבות בין ארה"ב לאיראן.

לאחר ההודעה על הוצאת הכוחות האמריקאים מערב הסעודית, שוחח הנשיא טראמפ עם המלך הסעודי; ובסיומה של השיחה הוציאו השניים הודעה משותפת לתקשורת, שבה חזר הנשיא על מחויבותה של ארה"ב לביטחון הממלכה:

[למעלה: לאחר ההודעה על הוצאת הכוחות האמריקאים מערב הסעודית, שוחח הנשיא טראמפ עם המלך הסעודי; ובסיומה של השיחה הוציאו השניים הודעה משותפת לתקשורת, שבה חזר הנשיא על מחויבותה של ארה"ב לביטחון הממלכה... לכתבה המלאה באל ג'זירה, לחצו כאן]

ב- 13 במאי 2020 הגיע באופן חריג מזכיר המדינה פומפאו לביקור בישראל. ביקורו של פומפאו - בסמיכות כ"כ גדולה להודעה על הוצאת חלק מהכוחות האמריקאים מערב הסעודית - מעיד על התרחשות מדינית כלשהי חריגה למדי שמביאה את מזכיר המדינה האמריקאי לטוס באמצעה של מגפה בינלאומית לישראל. לביקורו המאוד חריג של פומפאו מצטרפת בקשה חריגה לא פחות של מזכיר המדינה להיפגש עם ראש המוסד ביחידות בנוסף לפגישה המשותפת המתוכננת לו עם ראש הממשלה וראש המוסד:

[לכתבה המלאה של איתמר אייכנר ב- ynet, לחצו כאן]

ביום חמישי האחרון התכנס הקבינט המדיני בטחוני לדיון חריג משהו לפני הדיון הוחתמו המשתתפים על שו"ס המחייב אותם בשתיקה מוחלטת. ע"פ דיווח של ברק רביד בחדשות השבת למרות סודיות הדיון הודלף לו שהדיון עסק בניסיון פריצה איראני למערכות מחשב ישראליות: 

[לציוץ של ברק רביד בטוויטר, לחצו כאן]

כשמסתכלים על רצף הארועים, די ברור שמתנהלת פעילות דיפלומטית מאחורי הקלעים הקשורה לאיראן!

פומפאו לא היה מגיע לארץ על מנת לברך את הממשלה החדשה - הוא היה שולח מייל לנתניהו ולגנץ ומברך את שניהם.

חברי הקבינט לא היו מוחתמים על שו"ס לטובת דיון שעוסק במאמצי הסייבר של איראן.

ההסבר היחיד שאני מוצא לכלל האירועים הוא שהייתה פריצת דרך דיפלומטית במגעים בין ארה"ב לאיראן. האמריקאים כצעד בונה אמון הסכימו לדלל את הנוכחות שלהם במפרץ; ובעיני, סביר להניח, שהאיראנים בתמורה יצהירו על פומביות המגעים.

יהיה מעניין!

One thought on “אלעד רזניק: הסכם אמריקאי-איראני? ביקורו החריג של פומפאו בארץ

  1. פטריוט אמריקאי?, פטריוט יווני?
    הכל פסיכולוגי.
    אין לפטריוט 2 כל יכולת ליירט מתקפת רקטות וטילים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *