מאיר גלבוע: כביכול בא לברך, אך נמצא מקלל

[בתמונה: השר אמיר אוחנה - הוא בא להיות אפוד המגן של בנימין נתניהו... מקור התמונה: פייסבוק]

מאיר גלבוע 2

ד"ר מאיר גלבוע הוא קרימינולוג ישראלי וניצב משנה (בדימוס), שכיהן כסגן ראש היחידה הארצית לחקירות פשעים במשטרת ישראל.

לאחר פרישתו מהמשטרה, עמד בראש מחלקת החקירות ברשות ההגבלים העסקיים.

לאחר מכן שימש יועץ מיוחד לענייני שחיתות למבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס.

*  *  *

יש כאלה המברכים על כניסת אמיר אוחנה לתפקיד השר לביטחון הפנים, ואף מייעצים לו עצות שונות כיצד לתקן את הטעון תיקון במשטרה. כך למשל, פרסמו ד"ר אבי ברוכמן ועו"ד פנחס פישלר מאמר באתר זה תחת הכותרת: "מכתב גלוי לשר לביטחון הפנים – עו”ד אמיר אוחנה"

אולם, הם מתעלמים מהסיבה המרכזית למינויו זה – הגנה על הפוליטיקאים הבכירים בכלל מפני חקירות פליליות ועל ראש הממשלה בפרט. הרי זו הסיבה שרוני אלשיך (ראו תמונה למטה) מונה לפני כארבע שנים למפכ"ל – התקווה שהוא יהווה שכפ"ץ של בנימין נתניהו ושל רעייתו מפני היחידה לחקירות הונאה בבואה לחקור בחשדות לפלילים ולשחיתות שלהם.

[למאמרם של ד"ר אבי ברוכמן ועו"ד פנחס פישלר: "מכתב גלוי לשר לביטחון הפנים – עו”ד אמיר אוחנה", לחצו כאן]

[ייעדו לו תפקיד של שכפ"ץ לבנימין נתניהו... רוני אלשיך. מקור התמונה: דוברות המשטרה]

רבים טוענים, שאלשיך לא היה מפכ"ל טוב. גילוי נאות, גם אני איני נמנה על אוהדיו, וביטאתי זאת בתקופת כהונתו יותר מפעם אחת. אלשיך גרם למשטרה נזקים לא מועטים. אבל בעניין אחד הוא ביצע את תפקידו בצורה מיטבית: הגנה על חוקרי יאח"ה בעת שחקרו את פרשיות נתניהו. נכון, הוא הזניח את השיטור בשטח ואת השירות לתושבים, הוא אמנם קידם את האכיפה במגזר הערבי בנושא נשק לא חוקי וריבוי מקרי הרצח בו, אך בצורה מזערית בלבד, הוא לא נלחם בתרבות השקר ואפשר למנות כישלונות נוספים.

אולם, במאבק היחיד של המשטרה בתקופת כהונתו שהיה כל הזמן בכותרות, ופוליטיקאים בכירים רבים, לרבות ראש הממשלה, שריו, סריסיו ומשרתיו, נאבקו במשטרה לצמצום סמכויותיה ויכולותיה, הוא ניצח ובגדול. הוא הגן על היחידה לחקירות הונאה בעת חקירות נתניהו, וממש שימש שכפ"ץ לחוקרים, עליהם הגן, אם לא בגופו, לפחות בתקופת כהונתו. זה היה הנושא החשוב ביותר שבו עסקה המשטרה בשנים אלו, זה היה הנושא שהיה כל הזמן בכותרות בתקשורת, זה היה נושא שליבתו במוסר הציבורי, שהדרדר בשנות כהונת נתניהו כראש ממשלה, זה היה בראש המאבקים של נתניהו וסביבתו במשטרה. בכך, הוא הגן לא רק על חקירות נתניהו, אלא גם על חקירות שרים נוספים, והיו כאלה לא מעט.

לכן, בעניין אלשיך צריך לעשות כמו במעשה באלישע בן אבויה, שהפך לאפיקורוס, שעליו אמר רבי מאיר (גילוי נאות, לא אני): "תוכו [הידע הנרחב של אלישע בן אבויה בתורה] אכל, קליפתו [כפירתו] זרק". את תוכו, ההגנה על המשטרה בחקירות נתניהו, צריך להלל ולשבח, ואת השאר – לזרוק. אחרת, שופכים את התינוק הם המים.

[בתמונה משמאל: אלישע בן אבויה, ציורה של רות קורח מ- 1920. אנו מאמינים שאנו עושים בתמונה שימוש הוגן]

אוחנה כיהן מספר חודשים כשר המשפטים, וחוץ מתקיפת הפרקליטות לא עשה דבר. ידועים לי מקרים ספציפיים של עובדים במשרד המשפטים שפנו אליו אחרי שחשפו פגיעות חמורות במינהל תקין וציפו שהוא יפעל לתקנן ולהגן על הנפגעים. אך, מאחר שהמעשים התייחסו לאגפים אחרים במשרד, ולא לפרקליטות או ליועץ המשפטי לממשלה, הוא לא עשה דבר. צא ולמד שאוחנה לא מונה כדי לתקן את כשלי המשטרה, ויש כאלה, אלא רק כדי לקלקל. על כן, לא יועילו העצות הטובות, שכמה מידידיי מייעצים לו.

בהיפוך לדברי התורה על בלעם – מאוחנה מצפים לברך, אך הוא יימצא מקלל

מקורות והעשרה

One thought on “מאיר גלבוע: כביכול בא לברך, אך נמצא מקלל

  1. אדון גילבוע..לפי מה שאני מבין ממה שכתבת אתה מוטה לכיוון מסוים ולכן כל מה שאתה כותב זה בעד הנגד..
    דבריך מונעים משינה ונגד האחר נגד אלה שלא חושבים כמוך וחבריך שסחטו את הקופה הציבורית באצטלה של מצילי העם…מה עם הפנסיה התקציבית שגנבתם מקופת המדינה שאותה בנינו ונכדינו לא יספיקו ליצור…הרי אתה חלק מחונטה פריבילגיה…וגם מכבסת המילים שלך בטענה לדוקטורט שעשית כביכול בהיתכתבות עם איזה יקום לא קיים בעולם האקדמיה..ופטרת עצמך במילים לא קיבלתי על כך תוספת.. בכל זאת מה שאני מניח שתאוות בצע בלתי נידלטת הקיימת בך מוליכה אותך וכל מי שלא זורם איך ועם שכמותך ראוי להשתלחויות חסרות הרסן שלך…ושלא תתבלבל זה שתטען שמילאתה תפקיד כלשהו בנאמנות לא יוריד את עננת הדינאה התהומית והצביעות שבך…צר לי שאנשים שכמותך שמתבגרים ומתחילים להביע דעות אלו אלו ברבים…עדיף שתשתוק ותביע את דעותיך בקרב אלה הקרובים לצלחת הדשנה שלקחתם מקופת המדינה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *