אלעד רזניק: פוליטיקלי קורקט!

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי mohamedmatar לאתר Pixabay]

[לאוסף המאמרים בנושא: תקינות פוליטית - פוליטיקלי קורקט, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על מאבק השחורים בארצות הברית, לחצו כאן]

אני קורא לא מעט מתחסדים וצבועים שמבלבלים לי את המוח על הברוטליות של המשטרה בארה"ב, על מצבם הגרוע אינהרנטית של השחורים, ובלה בלה בלה...

הירי המזעזע ביותר - של שוטר בארה"ב באזרח - היה של בחור בשם דניאל שייבר (Daniel Shaver) במייסה אריזונה בשנת 2017.

האירוע התרחש בינואר 2016, כאשר המשטרה הוזעקה למלון הסוויטות "לה קווינטה" בעיר מסה שבמדינת אריזונה; כיוון שאורחים ששהו בברכה, הבחינו באדם המכוון רובה מחוץ לחלון חדרו שבמלון.

לאחר מכן הסתבר שדניאל שייבר התארח במלון והזמין שני מכרים, מוניק פורטילו ולואיס נונץ, לחדרו למשקאות. שם הוא הראה להם רובה אוויר מקודד בו השתמש כדי להשמיד ציפורים בתוך חנויות מכולת. בשלב מסוים הכוון את האקדח אל מחוץ לחלונו בקומה החמישית, ואז ראו אותו מהברכה והודיעו למשטרה (WIKIPEDIA: Shooting of Daniel Shaver).

התמזל מזלו של נונץ והוא עזב את חדר המלון זמן קצר לפני שהמשטרה, הגיעה סמוך לשעה 21:20. כשהשוטרים הגיעו למלון, הם הורו לשייבר (ראו תמונה משמאל) ופורטילו לצאת מהחדר. שישה קצינים במסדרון המלון הפנו לעברם נשק ונתנו להם הוראות סותרות במשך מספר דקות עם אזהרות תכופות כי אי קיומם יגרום להם לירות. פורטילו נלקח למעצר ללא פגע.

[בתמונה: מה לעשות, הוא לא היה שחור... אנו מאמינים שאנו עושים בתמונתו של דניאל שייבר שימוש הוגן]

סמל המשטרה צ'רלס לנגלי הורה אז לשייבר, ששכב נוטה, לחצות את רגליו. רגעים אחר כך הוא הורה לו לדחוף את עצמו "למעלה למצב של כריעה". בעודו ממלא אחר הצו לכריעה, שבר פרש את רגליו צעק עליו לנגלי לשמור על רגליו שלובות. שייבר הניח את ידיו מאחורי גבו ושוב הוזהר על ידי לנגלי להשאיר את ידיו באוויר; ואיים שוב ושוב שיירה בו בגין כל סטייה מההוראות.

שייבר הונחה לזחול על ארבע לעבר השוטרים. תוך כדי כך, העביר שייבר את ידו הימנית למה שנראה כמו לעבר חגורת המותן. השוטר פיליפ ברילספורד ירה בו חמש פעמים והרגו. הוא היה שיכור, ולא חמוש.

אף אחד מכם חבורה של גזענים - שרצים להביע את דעתם - אפילו לא שמע על המוות שלו. לאחר המוות של שייבר לא היו הפגנות ענק בכל רחבי ארה"ב. אף אחד לא פוצץ חלון ראווה בשום מקום ולא בזז אף חנות....

דניאל שייבר פשוט היה לבן!

 כידוע, שוטרים בארצות הברית מחויבים לצאת לפעילות כשעל גופם מצלמות המתעדות את המתרחש בזמן אמת. הצוות הגיע אל המקום במהירות וממצלמת הגוף של השוטר, פיליפ בריילספורד, ניתן לראות את האירוע:

[לאוסף המאמרים בנושא: תקינות פוליטית - פוליטיקלי קורקט, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על מאבק השחורים בארצות הברית, לחצו כאן]

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *