אלעד רזניק: בין פלויד לבחירות לנשיאות

[התמונה הא צילום מסך]

[לאוסף המאמרים על מאבק השחורים בארצות הברית, לחצו כאן]

מאז מותו המצער של ג'ורג' פלוייד בשעת מעצר ב 25 למאי, כיסתה התקשורת האמריקאית את שלל ארגוני האקטיביסטים; וייצרה תיבת תהודה אדירה לאג'נדה הליבראל-מטורללת, שקנתה לה אחיזה ברחובות הערים הגדולות והדמוקרטיות ברחבי ארה"ב.

כתבים בכירים בערוצים השונים תמכו בהשתוללות חסרת המעצורים; שהפכה רבעים שלמים בערים רבות לאיי חורבות.

ההשתוללות גרמה נזקים כלכלים גדולים; ותגרום לנזקים גדולים הרבה יותר בעתיד, בעקבות עזיבת העסקים את המקומות שבהן ארעו ההתפרעויות. מי יקים עסק במקום שבו המושל והפוליטיקאי המקומי לא מפעילים את המשטרה וכוחות הביטחון בשביל לשמור על רכוש וחיים ונותנים להמון להשתולל?

.

.

[לכתבה המלאה ב- FEE, לחצו כאן]

כתבים בכירים כמו כריס קאומו מ- CNN (אחיו של מושל ניו יורק) טענו שזה בסדר שהמחאות אלימות; כיוון ש"בשום מקום לא כתוב שמחאה צריכה להיות מנומסת ולא אלימה". כל הכתבים שטענו כך התעלמו בהפגנתיות מהתיקון הראשון לחוקה, שבו נקבע בין השאר שלאנשים תהיה הזכות להתאסף ולהפגין בצורה לא אלימה ("or the fight of the people peaceably to assemble").

תיבת התהודה הזאת הביאה ליצירת מצג שווא, שממנו נעדר קולם של השמרנים!

כל מי שהעז לדבר נגד המהומות האלימות - מהנשיא טראמפ ועד שוטרי ארה"ב לאורכה ולרוחבה של היבשת - הוקע כגזען והתוצאות בסקרים לא אחרו להגיע: 

ב- 10 ליוני פורסם סקר של גאלופשהראה שאחוזי שביעות הרצון מטראמפ ירדו ל 39% ירידה של 10% בתוך פחות מחודש:[לכתבה המלאה באתר גאלופ, לחצו כאן]

אבל האם תיבת התהודה המטורללת הזאת מייצגת את דעת הציבור האמריקאי?

מכירות כלי נשק הגיעו לשיא חדש לאחרונה. מה שגרם לעלייה המטאורית הוא שילוב של מגפת הקורונה וההפגנות. בוויסקונסין, בדיקות הרקע לקבלת כלי נשק צמחו ב 62%. כך גם בוורג'יניה, בקליפורניה, במישיגן, בדרום-פלורידה , בפנסילווניה, בצפון קרוליינה, בג'ורג'יה במיניסוטה ולמעשה בכל המדינות המתנדנדות (ובהמון שאינן מתנדנדות); שבהן הסקרים מצאו שביידן מוביל על טראמפ:

[לכתבה המלאה בפוקס ניוז, לחצו כאן]

למרות העליה המטאורית במכירת כלי נשק רובו הגדול למשתמשים חדשים, הקול השמרני הודר מאולפני הטלוויזיה הפרוגרסיביים ומתכניות הלייט נייט, שמזמן זנחו את עבודתם העיתונאית לטובת לקיחת צד פעילה במאבק הפוליטי. ניחא בארה"ב. לעיתונאים שם יש אינטרס ישיר. הם חיים במדינה. אבל, לראות 'צרצרים' ישראלים בתקשורת הישראלית, שפשוט מהדהדים את המסרים הנ"ל; ולא מנסים - לרגע או אפילו למראית עין - לדווח חדשות? זה כבר נשגב מבינתי. לאחרונה החליט הנשיא טראמפ לחדש את אספות הבחירות ההמוניות שהוא מנהל ברחבי ארה"ב. הראשונה שבהן תערך ב- 20 ליוני בטולסה אוקלהומה. באצטדיון יש מקום לקצת פחות מ- 20,000 איש. עד עכשיו נרשמו כ- 300,000 איש לאירוע:

[לכתבה המלאה ב- The Hill, לחצו כאן]

אספת הבחירות הזאת תסמן את שובו של הקול השמרני לזירה התקשורתית!

איש לא יוכל להתעלם מאספות הבחירות ההמוניות של הנשיא; ואולפני הטלוויזיה ורשתות התקשורת האינטרנטיות יאלצו לכסות אותם בשידור חי. מקסם השווא הפרוגרסיבי שקנה לו אחיזה בכלל אולפני הטלוויזיה עומד להתפוגג.

מי שחושב, שלהתנהלות, של המושלים והפוליטיקאים הדמוקרטים - הנחשבת בעיני רוב הציבור האמריקאי כנרפית וכחלשה - לא תהיה משמעות בקלפי, טועה!

[לאוסף המאמרים על מאבק השחורים בארצות הברית, לחצו כאן]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *