יאיר רגב: לאן נידרדר עוד??

[בתמונה: השתגענו?? תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0,  שהועלתה על ידי OpenClipart-Vectors לאתר fexels]

[למאמרו של ד"ר דורון מצא: 'תתבישו'!] [למאמרו של ד"ר אבי הראל: 'חוק ההסמכה הגרמני וחוק הקורונה הגדול', לחצו כאן]

עו"ד יאיר רגב הוא קצין משטרה בגמלאות, שמילא תפקידים רבים במערך החקירות והמודיעין. בין היתר שימש כעוזר לראש האגף לחקירות ולמודיעין, ראש מפלג חקירות כלכליות וביטחוניות ביאחב"ל, ראש לשכת החקירות במרחב השפלה ועוד.

רגב ניהל מספר רב של חקירות - בישראל ובחו"ל - כנגד ארגוני הפשיעה הפעילים בישראל, ופענח מקרי שוד ורצח רבים.

הוא משמש כיום כעורך דין פרטי (משרד עורכי-דין‏ יאיר רגב ושות'); וכמרצה בסוגיות של חוק ופשיעה.

.

*  *  *

ב- 19 ביולי 2020 פרסמה נעמה ריבה את הצילום הבא בטוויטר, תחת הכיתוב: 

"הצילום הזה, של אלכס ליבק, פורסם ב-1988 בעיתון חדשות, ולא הוצג מאז עד היום. "אחרי שהצילום הוצג בעיתון, אחד החברים של ליבק שהוא ניצול שואה אמר לו להתקשר לנתניהו ולהתנצל וכך הוא עשה", מספרת האוצרת נורית טל-טנא. "עכשיו הצילום הזה, 32 שנה אחרי יוצא לאור בפעם הראשונה".

[לפרסום המקורי בטוויטר, לחצו כאן. הצלם: אלכס ליבק] 

לאן נידרדר עוד?? פרסום התמונה של ביבי כאילו הוא מצדיע במועל יד מהווה לעניות דעתי עבירה על החוק שדינה מאסר.

זו עבירה פלילית על "איסור שימוש בסמל נאצי" ו-איסור פגיעה והעלבה של אדם הצגתו כמי שתומך בנאציזם, עפ"י חוק איסור השימוש בסמלים ובכינויים נאציים, התשס”א-2001.

"סמל נאצי" הוא ציור, צילום, שירטוט, פיסול וכיוצא בזה של צלב הקרס או של כל דבר אחר המצביע באופן ברור על שייכות לנאציזם. הסמל הידוע ביותר של הנאציזם הוא צלב קרס, אך ידועים גם סמלים וסימני זיהוי נוספים כגון דמותו של העיט הגרמני והצדעה במועל יד...

הסבר: זִיג הַייל (בגרמנית: Sieg Heil) הוא ביטוי גרמני, שמשמעותו "הריעו לניצחון". בגרמניה הנאצית נאמר הביטוי בשילוב הצדעה במועל יד. בגרמניה הנאצית היה ביטוי זה חלק בלתי נפרד ממפגשים, אסיפות ומפגנים פוליטיים. נהוג היה להשתמש ב"זיג הייל" באסיפות המוניות, ואילו במפגש ים קטנים היו מצדיעים במועל יד ואומרים "הייל היטלר" ("Heil Hitler"). הביטוי הפך לסיסמה נפוצה שנכתבה על כרזות והוטבעה על סיכות. קבוצות מתנגדים לנאציזם באותה עת השתמשו בפרפרזות לביטוי זה: לדוגמה נערי הסווינג השתמשו בביטוי "Swing Heil" ("הריעו לסווינג").

בגרמניה של ימינו, אמירת הביטוי היא עבירה פלילית שהעונש עליה הוא עד שלוש שנים בכלא (StGB סעיף 86א'). חוק זה תקף גם לגבי ביטויים שיכולים, בטעות, להישמע כמו "זיג הייל". שימושים באמנות, בהוראה ובמדע פטורים מעונש. פעילים ניאו-נאצים מבצעים את ההצדעה בזווית אחרת... והנושא פורסם בהרחבה.

ואצלנו? מה עובר עלינו??

[למאמרו של ד"ר דורון מצא: 'תתבישו'!] [למאמרו של ד"ר אבי הראל: 'חוק ההסמכה הגרמני וחוק הקורונה הגדול', לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

נושאים להעמקה

מקורות והעשרה

2 thoughts on “יאיר רגב: לאן נידרדר עוד??

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *