אלי בר און: מה ההצלחה הגדולה בתקרית האש היום בצפון?

[תמונת ה- GIF שמשמאל היא תמונה חופשית שהועלתה מאתר GIFER על ידי Tygogrel]

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים

*  *  *

אינני מבין את ההצלחה הגדולה בתקרית האש היום בצפון... החיזבאללה מטרטר את המערכת שלנו כבר שבוע, כי שלא במתכוון, נהרג פעיל שלהם בסוריה כתוצאה של פגיעה בנכסים איראניים. פעיל שפעל נגד מדינת ישראל באמצעות הברחת נשק מדויק וכיוצא בזה.

זה כישלון גדול נוסף ומתמשך של כוח ההרתעה שלנו. מחר, החיזבאללה יאיימו כי יפגעו בנו, יען כי פעילים שלהם נהרגו בסוריה בתאונת דרכים?

  • לא נפגעו וחלילה נהרגו חיילים שלנו? מצוין.
  • לא פגענו מאיש מלוחמי החיזבאללה שחדרו לכאן? זה כישלון מקצועי.

[למאמר המלא באתר וואלה, לחצו כאן]

השמחה של פוליטיקאים, כתבים ופרשנים על כך שבגלל שלא פגענו בהם וגרמנו להם לאבדות החיזבאללה לא ימשיך לתקוף היום או מחר היא מטומטמת ולא תימשך זמן רב. כוח ההרתעה שלנו לא ישוקם כאשר אינו מצליח לחסל את התוקפים. לכן התקרית הבאה כבר בקנה!

הוכח, כי צבא שאיננו רוצה לנצח; לא יצליח לנצח, גם כאשר יהיה חייב לנצח!

2 thoughts on “אלי בר און: מה ההצלחה הגדולה בתקרית האש היום בצפון?

  1. ההצלחה היא שנסראללה "מורתע", ולכן למרות שהמדינה מורתעת (באמת) ממנו ולכן שלחה התנצלויות ובנוסף בייימה אירוע ע"מ להוריד אותו מהעץ, הוא מודיע שהוא עדיין לא נקם ולכן אנחנו צריכים להמשיך להיות "במתח", כלומר בניגוד לכל הקשקשנים (פרשנים,אנשי צבא) שנסראללה "רק רוצה לרדת מהעץ",
    אנחנו רק רוצים לרדת מהעץ.
    הוא רוצה לטפס עליו.

  2. בהיעדר מידע אחר "עלום".. כך אכן נראה שהישג היחיד מההצגה (סיורי ראש ממשלה ושר ביטחון לאורך הגבול לבדוק את היערכות הכוחות, משדר מיוחד בשעות השיא בטלוויזיה, שידורים חדשות מתפרצים על כול זבוב שזז בשטח, הערכות מומחים לעניין)- שהיה זה תרגול טוב על יבש של הכוחות בצפון שמזמן לא התאפשר להם (עלות תקציבית) והצל"ש לתצפיתניות שמגיע להן" יישר כוח",

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *