אלעד רזניק: קצת על ביירות…

[בירות אהובתי... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי MoustafaHorizon לאתר Pixabay]

בנמל ימי יש בד"כ המון מחסנים. כל אחד שמכיר קצת עבודה של נמלי ים יודע שבמחסנים, הקרובים למים, מאחסנים דברים לטווח קצר.

במחסני הטווח הקצר של הלבנונים היה אמוניום חנקתי גרגרי, שהוחרם בשנת 2014.

למה במחסני טווח קצר היו שקי אוראה במשך שש שנים? כי זה היה נוח למישהו שרצה להוציא קצת אוראה מלבנון; ולהשתמש בו לשימושים - שהם, איך לומר - קצת פחות מלגיטימיים. לכן, עדיף שהאוראה תישאר במחסנים הקרובים למים.

איזה שימושים פחות מלגטימיים יש לאוראה? חומרי נפץ מטענים דברים כאלה. סתם בשביל קנה מידה בפיגוע המפורסם בארגנטינה נגד בית הקהילה היהודית נעשה שימוש באמונים חנקתי גרגרי.

כל הדברים שמגיעים מאיראן לחברים שלהם בחיזבאללה בדרך הים עוברים דרך המחסנים לטווח קצר.

לפעמים תאונה היא רק תאונה. אבל כדאי לזכור, שכיוון שהמחסן היה על קו המים להוציא את ענן הפיצוץ - שהצטלם מאוד לא יפה - הנזק השיורי לא היה גדול מדי. תקפצו ותגידו ש- 180 לבנונים מתים (and counting) זה מחיר שיורי גדול למדי... אמת; אתם צודקים וזה נכון. אבל השאלה, מה הייתה האלטרנטיבה...

הפיצוץ בבירות מנע שימוש פחות מלגיטימי בהמון חנ"ה על בימת הטרור העולמי מנע מנסראללה משלוח איראני כזה או אחר וסיבך את חיזבאללה פוליטית עד העצם בלבנון; ובין אם הייתה תאונה או לא - למרות הצער על הנפגעים - טוב שקרה שם ולא במקומות אחרים!

ובשולי הדברים...

  • אוסאמה חמדאן (ראו תמונה למטה) הוא אחד מל"ו צדיקי חמאס; ומשמש נציג החמאס ל'פילנטרופיה' בלבנון, מאז 1988. אתמול יום שישי שומר ראשו נפצע ממטען צד שכוון לעבר מכוניתו בצידון. בסוף יגיעו גם לאוסאמה...

[המקור: העיתונות הפלסטינית]

  • הנשיא הצרפתי מקרון מכנס וועידת מנהיגים מהמערב לדון בנושא הלבנוני ולגייס תרומות לטובת הנושא. הנשיא טראמפ הבטיח את השתתפותו בוועידה והעביר סיוע חירום של 15 מיליון דולר ללבנונים.

הסיפור הזה רק מתחיל וילווה אותנו עוד זמן רב!

2 thoughts on “אלעד רזניק: קצת על ביירות…

  1. הארה קטנה: העיר ביירות נכתבת בשני יוד.. שאם לא כן נקרא זאת כרבים של בירה…חוץ מכך – הכתבה מעניינת!!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *