אלי בר און: יריד ההבלים

[בעל הזכויות בתמונה זו לא אותר. לכן, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי, אנא פנה ל: yehezkeally@gmail.com]

[לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים

*  *  *

וירוס הקורנה כאן ובגדול. ואיך אצלנו? יריד ההבלים?

מס' הנפטרים בישראל בחודש האחרון מהקורונה עומד על 270, כמעט כמספר ההרוגים השנתי בתאונות דרכים, הכל רק בחודש אחד, והיד עוד נטויה!

מס' הנפטרים המצטבר שלנו כתוצאה מהקורונה כמעט והוכפל בחודש האחרון; ומסתכם נכון לרגע זה ב- 622 נפש. אז הקורונה בתנופה אדירה; והציבור מתנהג כאילו הסכנה חלפה.

אז מספרים לנו סיפורים על קטיעת שרשרת ההדבקה, עשרות אלפי הבדיקות היומיות והבידודים והתרופות והחיסונים ש- או טו טו מגיעים... הכל הפרחת אשליות ומידע חלקי.

לא הפרופ' גמזו ולא שר הבריאות אדלשטיין, לא רוה"מ ביבי ולא רוה"מ החילופי בני גנץ - אף אחד מאלה אינו מנהיג. כולם מדברים כמרגיעים ולא כמנהיגים.

המחלה קשה: שיעור הנדבקים בישראל גבוה מאוד; וגם שיעור המתים ממריא. למרות התמותה הזו, מס' החולים הקשים - שחלקם לא יחזיק מעמד - הוכפל ויותר, במהלך החודש האחרון; וצפויים בוודאות עוד מאות נפטרים גם בחודש הבא.

[תמונת ה- GIF שמשמאל היא תמונה חופשית שהועלתה מאתר GIFER. שם היוצר: Presenter Media]

והמנהיגים, חוץ מלהרגיע, מה הם עושים? ממשיכים להתעסק בפופוליטיקה המטופשת שלהם!

אולי די???

[לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

One thought on “אלי בר און: יריד ההבלים

  1. להרגיע זה טוב רק אם מנצלים את פסק הזמן (שהושג במחיר כבד) כדי לחשוב איך לפתור את הבעיה על הצד הכי טוב שאפשר. אם לא מנצלים את הזמן, מגיע יום מחר שבו יש לנו הבעיה המקורית X נקודות הפצה חדשות + המחיר הכבד שצריך לפרוע.
    יש יותר מדי יחצנים בשירות הציבורי שחושבים מהיד אל הפה. מסמנים וי והולכים מחייכים אל הבנק. זה מאפשר לנושאי האחריות לספר מעשיות במקום להתיצב מול המצלמות ולתת דין וחשבון לבוחרים. דרוש חוק האוסר יחצנות בתפקידים ציבוריים!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *