מיקי ארבל: פרופ' תמר גולן, הסטודנטים וילדי כפר "דה בונג" בקמרון

[התמונה היא צילום מסך]

מיקי-תמונת פספורט

מיכאל (מיקי) ארבל (ראה צילום משמאל; הצילום הוא רכוש המחבר) הוא איש משרד החוץ ותיק בדימוס. הוא הצטרף למשרד החוץ כצוער ב-1975, ומאז ועד 2013  עשה תפקידים שונים כדיפלומט מן השורה, הן בארץ והן בעולם, שירת במדינות אירופה, בארה"ב ובאפריקה

ארבל הוא אגרונום (B.Sc Agr) וטכנולוג מזון (תואר שני) בהכשרתו האקדמית. הוא התמחה בתחום יחסי הכלכלה והסיוע הבינלאומי של ישראל בארצות חוץ. שימש מספר שנים מנהל מחלקת ההדרכה של המרכז לשיתוף פעולה בינלאומי (מש"ב), ומדריך מטעם משרד החוץ במכללה לביטחון לאומי של צה"ל..

תפקידיו האחרונים היו ראש נציגות ישראל בפלורידה-מיאמי בארצות הברית; ושגריר בחוף השנהב, במאוריטניה ובקמרון.

*  *  *

לפני כ- 10 שנים, הגיעה לקמרון קבוצת סטודנטים, מתחומי עיסוק שונים, שנבחרו מטעם  African Center שבאוניברסיטת בן גוריון, בהנהלתה של פרופ' תמר גולן ז"ל (ראו תמונה משמאל) לסייע לילדי כפר "דה בונג", המצוי בג'ונגל שבמרכז המדינה. עם עזיבתם נערך להם טקס סיום במרכז הכפר. הסרט מתעד קטעים מהטקס, תוך שימת דגש על הצד הצד הטקסי, הריקודי ההוויתי של האירוע.

[בתמונה משמאל: פרופ' תמר גולן באירוע יציאה של משלחת סטודנטים בדרכה לאפריקה, 2010. התמונה נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי Lior Kaplan. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 3.0]

תמר גולן ז"ל נפטרה ב 2011, לאחר שסבלה ממחלה ממארת. היא הייתה עיתונאית רבת פעלים, שגרירה רבת מעוף ואשת העולם שאהבה את אפריקה בכל ליבה ולה גם הקדישה את מירב שנותיה. הכרתי אותה במהלך עבודתי כשגריר בחוף השנהב, ולאחר מכן בקמרון.

באחד מביקוריה באבידג'אן – בירת חוף השנהב, שהתה בחופשה בת שבועיים בביתה של בתו של הנשיא האגדי הופואה בואני, שאצלה נפגשנו, לשיחה משולשת מרתקת על אפריקה.

"מרכז אפריקה, באוניברסיטת בן גוריון חוגג בימים אלה עשור להיווסדו, הסטודנטים שהתנדבו לסייע נעלמו עם הזמן ואין לי אפילו דרך לתקשר עימם.

תקופת הקורונה נתנה בידי זמן פנוי לנבור, ללקט ולערוך קטעים מההווי האפריקאי אותו חוויתי במהלך שרותי כשגריר,  וזהו אחד מהם:

.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *