אלי בר און: שוב מבלבלים את המוח על ה- F-35…

[בתמונה: אבטיפוס של סוחוי 57 (T-50). מה עדיף? שהאמירתים ירכשו סוחוי?]

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים

*  *  *

שוב מבלבלים לכם ולציבור את המוח עם מכירת האף 35 לאיחוד האמירויות.

הכתבים - שכותבים על כך ושואלים שאלות את נשיא ארה"ב, מציגים מצב, כאילו המכירה הזו היא אסון לישראל. להערכתי, הם אינם מבינים מספיק ביכולות של מטוסי קרב ואמצעי לחימה.

להערכתי, מכירת מטוסי האף 35 לאיחוד האמירויות היא אינטרס ישראלי ברור. מהלך זה רק משפר את ביטחון ישראל. נראה כי הכתבים לא הכינו "שיעורי בית" ולכן הם מדברים בנושא שאותו אינם מבינים אותו לעומק; או שהם משרתים אינטרסים אחרים, ובוחרים "לא לדעת".

המטוס הזה - ובגלל המרחק הגדול שבין ישראל לאיחוד האמירויות - לא מסוגל להגיע מאיחוד האמירויות לישראל, להפציץ וגם לחזור, גם לא עם נוסיף תדלוק אווירי אחד במהלך הטיסה. אבל להגיע מאיחוד האמירויות לעומק איראן שנמצאת במרחק של 50 ק"מ מאיחוד האמירויות, להפציץ שם ולחזור, הוא מסוגל ובקלות; ובכך, הוא מייצר מצב של איום כבד על איראן.

החלופה לאי אספקת מטוס כזה לאיחוד האמירויות הוא רכש של החמקן הרוסי סוחוי 57 , מטוס חדיש ורב יכולות שהוצע להם ועלותו נמוכה יותר. הסוחוי 57 הוא מטוס מסוכן משמעותית מ האף 35 ועל מטוס כזה ברור שלא יהיה לארה"ב כל פיקוח.

.

מאחר והתעשייה הישראלית מייצרת חלק מרכיבי המטוס אף 35; אז אנחנו, בעקיפין, גם מקבלים חלק מההכנסות. אם נקבל כפיצוי גם אמצעי לחימה מסוימים ואם לא נשלם עבורם; אז יהיה זה הישג יפה.

אגב, איחוד האמירויות רכשה וקיבלה בשנים האחרונות מטוסי אף 16 רבים מארה"ב, מטוסים מהדגם החדיש ביותר של המטוס הזה, משוכללים יותר מהמטוסים שלנו ושל ארה"ב.
 

2 thoughts on “אלי בר און: שוב מבלבלים את המוח על ה- F-35…

  1. אלי צודק אבל לא המדובר רק במטוסי F35, אלא גם במטוסי ביון מתקדמים ומערכות נשק מתקדמות שהוטל עליהם איפול.

    • כמה שיקבלו יותר כל טוב יותר.
      הכל נגד איראן.
      אם הסעודים הקרובין פיזית לישראל יסכימו לרכוש האמריקאים יהיו מאושרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *