אלעד רזניק: הקורונה והשנה החדשה

[Photo by cottonbro from Pexels]

[לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

אז כמה מילים על הקורונה לפני פרוס השנה החדשה:

הקשיים בהתמודדות עם הקורונה נובעים מחוסר הבנה רעיוני של דרכי ההתמודדות. קורונה הוא ווירוס מאוד מדבק וההשפעה של האדם הבודד הנושא את הווירוס על הפצתו אדירה.

כיוון שהקורונה איתנו בשביל להישאר לפחות עד הקיץ הבא אם לא יותר וכיוון שלחלק גדול מהאנשים הנושאים את הוירוס לא מפתחים סימפטומים (40%) קשה עד מאוד לאנשים שנחשפו לווירוס להיזהר.

התמודדות עם הווירוס הזה מחייבת מערכת Big Data שתמפה אנשים ברמת הפרט הרחוב והבניין ותוכל להצליב בין חולה למשפחתו ולהרחיב את המעגלים ככל שיידרש: עבודה לימודים וכ"ו.

בהעדר מערכת שכזאת שתוכל להגיע לכל אדם בכל מקום בכל רגע ולדווח למעגלים הקרובים שלו והיותר רחוקים שלו על מצבו הרפואי, ועל הסיכוי שאולי נחשף לווירוס, הכלי היחיד שנותר בידי ממשלת ישראל הוא פטיש הסגר. הסגר לא יעבוד, אם השבטים השונים בעם ישראל לא יגלו מינימום של אחריות אישית וסולידריות חברתית.

מסכה ריחוק חברתי והגיינה הם לא המלצה חסרת משמעות הם כורח המציאות, בעיקר ריחוק חברתי והשימוש בהיגיון שאלוהים נתן לאנשים. אתם לבד באוטו? מסכה לא חובה. אתם הולכים ברחוב הומה אנשים? מסכה חובה. וכן הלאה וכן הלאה.

כן לכולנו לכל הפרטים בקולקטיב הישראלי יש זכויות שונות ומשונות; החל מהזכות להתפלל; דרך הזכות להפגין; ועד הזכות לצעוק קוקוריקו; אבל כל מי שמתעקש על טובתו האישית או טובת השבט, שלו ומתעלם מההשפעות של הצעדים שלו על הכלל, הוא פושע בעיני. בסוף הקורונה הורגת ובאחוזים קצת יותר גבוהים משל השפעת! 

[יצירת ה- GIF פורסמה באתר tenor. שם היוצר: אינו מוזכר]

לי זה ממש לא משנה אם מדובר באמיר השכל שממשיך להפגין בבלפו; או האדמו"ר מסלוטמשין שקורא לחסידים שלו להגיע לטיש ביהופיץ. אף אחד מהדברים האלה לא נראה טוב לא מתקבל טוב על ידי החברים האחרים בקולקטיב הישראלי ושניהם מרגיזים אותי שווה בשווה. האמת? השכל קצת יותר; כי ממנו אני בסך הכל מחזיק יותר ומצפה ליותר.

הדרך שבה כל אחת מהקבוצות מתנהגת משפיעה על אופי הציות להנחיות של הקבוצה האחרת וכל מי שפוגע בסיכויי ההתמודדות של הקולקטיב, הוא איך להגיד? דרעק.

אה ותגידו מה שתגידו על נתניהו - התשדירים שלו פשוט מעולים. ואם למישהו בצה"ל יש בעיה עם ההשתתפות של נועה קירל בתשדיר - למרות המעמד המיוחד שלה שנתן לה צה"ל עצמו - שילך לעשות חמוצים!

[בתמונה: שילך לעשות חמוצים... התמונה היא צילום מסך]

[לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *