אלעד רזניק: אסטרטגיית הבחירות של הנשיא טראמפ

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0,  שהועלתה על ידי Dave & Margie Hill / Kleer לאתר flickr]

[לקובץ המאמרים על פוליטיקה אמריקנית, לחצו כאן]

לאפלין נבאדה זה 'חור' שנמצא משהו כמו 130 ק"מ דרום מזרחית ללאס וואגאס על גדת נהר הקולוראדו. בצידו האחד של הנהר נבאדה עם העיירה לאפלין שבה גרים 7500 איש; ובצידו השני של הנהר אריזונה עם העיר בולהד סיטי שבה גרים משהו כמו 40,000 איש.

פעם כשהייתי צעיר ועול בימים לפני ככה וככה שנים אפילו הגעתי לשם בטעות. זאת אומרת, בפעם הראשונה זה היה בטעות; ואחרי זה, זה פשוט מצא חן בעיני והתחלתי להגיע קצת יותר. אם אתם חובבי בלאק ג'אק כמוני אבל לא בא לכם על ההמולה של וואגאס? זה המקום.

שלשום ניהל שם הנשיא דונלד טראמפ עצרת בחירות. כמו שאתם יכולים לראות בתמונה למטה, היו שם די הרבה אנשים משהו כמו 25,000 איש. 50% מהממשתפים בעצרת לא רשומים כרפובליקנים (כלקח מאוקלהומה, שמם של באי העצרת מושווה למאגר הבוחרים במדינה) ו- 30% מבאי העצרת לא הצביעו בכלל בשנת 2016. זאת על רגל אחת, האסטרטגיה של המפלגה הרפובליקנית בבחירות.

[בתמונה למעלה: עצרת הבחירות של טראמפ בלאפלין נבאדה. מקור התמונה: טוויטר]

אחוז ההצבעה הממוצע בארה"ב עומד על כ 55% או כ- 127,000,000 איש. זה אומר שכ- 107,000,000 לא מצביעים ולא מגלים מעורבות פוליטית.

המצביעים שאליהם פונה טראמפ לא מרוכזים במרכזי הערים אלא בפריפריה האמריקאית; במקומות כמו לאפלין נבאדה ווטרפורד מישיגן רוצ'סטר מיניסוטה וכו. הדמוקרטים לעומת זאת פונים לקהל המרוכז במרכזי הערים; ואפשר לראות את זה יפה במקומות שאליהם מגיע ביידן (כשהוא יוצא מהמרתף)...

במערכת הבחירות הנוכחית:

  • בגלל ההקצנה הגדולה במפלגה הדמוקרטית והתזוזה החריפה שלה לכיוון הפרוגרסיבי;
  • בגלל המהומות שנמשכו כל הקיץ וגרמו לנזק שמוערך ב 5 מיליארד דולר (זה נזק גדול - אדיר כשמדובר בנזק לעסקים פרטיים);
  • בגלל מה שאנשים רבים רואים כמאבק על החופש שלהם: החופש להאמין באלוהים ובקדושת החיים החופש לשאת נשק והחופש לא ללבוש מסכה;
  • ובגלל סיפורי השחיתות של משפחת ביידן שנחשפו בציבור האמריקאי;
  • ובגלל הצנזורה התקשורתית המלווה, שגורמת לפראבדה הרוסי להיראות כמו עיתון שפוי וחופשי...

[למאמרו של אלעד רזניק: 'פרשת האי היווני האמריקנית', לחצו כאן]

[בתמונה: פרשת האי היווני האמריקנית... סיפורי השחיתות של משפחת ביידן שנחשפו בציבור האמריקאי... התמונה היא צילום מסך]

אנחנו נראה, לדעתי, קהל גדול שבד"כ לא מצביע באותם אזורי פריפריה והמון דמוקרטים מתוסכלים לשעבר, מגיעים לקלפי ומצביעים לטראמפ. רואים את זה יפה במספרים המרכיבים את באי העצרות של הנשיא טראמפ.

גם הדמוקרטים מבינים שהשנה המצב שונה; ובניגוד לקונבנציה התקשורתית, המשתקפת בסקרים, יגיע ביום שישי המועמד לנשיאות וסגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן לעצרת בחירות בסט. פול מיניסוטה, מדינה שבה לא ניצח אף מועמד רפובליקני ב- 48 השנה האחרונות.

[לקובץ המאמרים על פוליטיקה אמריקנית, לחצו כאן]

2 thoughts on “אלעד רזניק: אסטרטגיית הבחירות של הנשיא טראמפ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *