(כמעט) הכל על ניהול משאבי אנוש באתר 'ייצור ידע'

תקציר: ניהול משאבי אנוש (מש"א) - או כמו שכונה עד לפני שני עשורים, ניהול כוח אדם בארגון - הוא תחום ניהול שעבר שינויים דרמטיים בעשור האחרון והפך בשנים האחרונות לאחת הפונקציות החשובות להצלחה של ארגונים. ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות משאבי אנוש, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה…

[בתמונה: (כמעט) הכל על ניהול משאבי אנוש באתר 'ייצור ידע'... מקור התמונה Photo by fauxels from Pexels]
[בתמונה: (כמעט) הכל על ניהול משאבי אנוש באתר 'ייצור ידע'... מקור התמונה Photo by fauxels from Pexels]

עודכן ב- 25 באוקטובר 2022

ניהול משאבי אנוש (מש"א) - או כמו שכונה עד לפני שני עשורים, ניהול כוח אדם בארגון - הוא תחום ניהול שעבר שינויים דרמטיים בעשור האחרון והפך בשנים האחרונות לאחת הפונקציות החשובות להצלחה של ארגונים, כי הוא מופקד על מה שמכונה: האופטימיזציה של המשאב האנושי: איך 'מכווננים' בכל זמן נתון את המשאב האנושי כך, שיתרום באופן האופטימלי לתוצאות העסקיות של הארגון, ולאסטרטגיה שלו.

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות משאבי אנוש, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה: 

קבצי מאמרים רלוונטיים נוספים:

אורית אביגד

אורית אביגד היא אשת מחלקת משאבי אנוש ב'ארגון המורים בבתי הספר העל יסודיים'.

.

.

.

.

יצחק אדיג'ס

פרופ' יצחק אדיג'ס הוא מהחשובים במומחי הארגון של סוף המאה העשרים ותחילת המאה העשרים ואחת, וזהו הבלוג האישי שלו, המתורגם לעברית. [בתמונה משמאל; יצחק אדיג'ס, צלם לא ידוע, מתוך אתר VK)

.

.

.

אילנית אדמון-שמר

אילנית אדמון שמר היא מנהלת משאבי אנוש; וראש לשכת מנכ"ל חברת Zer4u (2000) ltd.

.

.

.

.

אריאלי זיתון ורוזן

.

.

.

אבי הראל

אבי הראל הוא בעל תואר שלישי בפילוסופיה והיסטוריה יהודית, שירת בצה"ל מג"ב ומשטרת ישראל שלושה עשורים, בתפקידי פיקוד שונים. בתפקידו האחרון היה ההיסטוריון של משטרת ישראל. פרסם ארבעה ספרים ועשרות מאמרים בתחומי עיסוקו.

.

.

.

פנחס יחזקאלי

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

פנחס יחזקאלי ושרית ואונגר-משיח

ד"ר פנחס יחזקאלי ואינג' שרית אונגר-משיח הם מומחים לניתוח רשתות ארגונית (Organizational Network Analysis). ושותפים בחברת 'ייצור ידע'.

חגית ים

חגית ים היא מאמנת אישית, מטפלת זוגית ומשפחתית, מנחת קבוצות וקבוצות הורים, מתמחה בפתרון משברים, צליחתם וצמיחה אישית.

.

.

.

.

מירב ים-חן

מירב ים-חן (ראו תמונה משמאל) היא יועצת ארגונית

.

.

.

.

תמי יצחק

תמי (בלייניש) יצחק היא מנהלת צוות.

.

.

.

.

אושרית כספי-ברוך

ד"ר אשרית כספי-ברוך היא פסיכולוגית קלינית-תעסוקתית, מומחית במיון עובדים וניהול משאבי אנוש. ראש המחלקה לפסיכולוגיה במכללה האקדמית אחוה, חוקרת קריירה, אישיות, מוטיבציה ויצירתיות.

.

.

.

.

שוש קמחי

שוש קמחי היא דוקטורנטית לניהול. שימשה כמנהלת אגף פיתוח והדרכה בבנק דיסקונט 10 שנים. ניהלה את תהליך האסטרטגי של שינוי התרבות הארגונית בבנק. משמשת כחברת הועד המנהל של עמותת משאבי אנוש ישראל.

.

.

.

.

.

.

פנינה קרן

פנינה קרן מילאה שורה של תפקידים בכירים בתחום ניהול משאבי אנוש בארגונים גדולים. תפקידיה האחרונים היו סמנכ"לית משאבי אנוש באוניברסיטת בן גוריון; ‏ומנהלת חטיבת משאבי אנוש ומינהל ב-‏‎Bank of Israel‎‏

.

.

גדעון שניר

ד"ר גדעון שניר הוא מרצה בתחום "ניהול משא ומתן בינלאומי חוצה תרבויות".

.

.

.

רקפת ששון

תמונת העט של רקפת ששון, מנהלת לקוחות ופרויקטים שיווקיים בתחומי האופליין והאונליין. עוסקת בתכנון, גיבוש אסטרטגיה והובלה של פרויקטים, משלב הבנת הצרכים של הלקוח ועד לשלב הפקת התוצר הסופי. כן, עוסקת בפיתוח עסקי, כתיבת תוכן וניהול אפליקציות. בעלת תואר ראשון בתקשורת ובמנהל עסקים, ותואר שני בהתנהגות ובפיתוח ארגונים.

.

.

.

.

.

Jeppe Vilstrup Hansgaard

Jeppe Vilstrup Hansgaard הוא מנכ"ל חברת Innovisor - שצברה בעשור האחרון ניסיון בשינויים עסקיים, בניתוח רשתות ארגוניות (Organizational Network Analysis - ONA), במיזוגים וברכישות ביותר מ- 35 מדינות (ראו תמונה משמאל).

.

.

.

.

Valdis Krebs

Valdis Krebs הוא המדען הראשי והמייסד של חברת Orgnet LLC, קליבלנד / אקרון, אזור אוהיו (Cleveland/Akron, Ohio Area). הוא מדען המתמחה בניתוח רשתות ארגוניות (Organizational Network Analysis - ONA), בניתוח נתונים ובהדמיה חברתית, יחסית, רב-מודאלית, כדי לעזור ללקוחות בפרויקטים של שינוי והסתגלות ארגונית.

Krebs עושה שימוש במחקריו בכריית נתונים, בניתוח גרפים, בניתוח רשתות, באיתור דפוסים קבועים / בתבניות ובבינה מלאכותית (AI) כדי לסייע לבסיס לקוחות עולמי. הוא פיתח את תוכנת InFlow לניתוח רשתות חברתיות Social Network Analysis) SNA); ולניתוח רשתות ארגוניות (Organizational Network Analysis - ONA).

לפני שהפך לעצמאי, מילא Valdis Krebs תפקידים שונים בתחום ניהול משאבי אנוש / HRMS בחברות: וולט דיסני, TRW, טויוטה ופורד מוטור. כיום, הוא עובד ממשרדו בקליבלנד, אוהיו (ארצות הברית) עם רשת עמיתים ברחבי העולם.

Krebs צוטט אלפי פעמים בפרסומים אקדמיים, בבקשות פטנטים ובמסמכי בית משפט על ניתוח רשתות.

.

.

.

.

.

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *