אלי בר און: משמעת הקורונה מתרופפת

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי JESHOOTS-com לאתר Pixabay]

[לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים

*  *  *

התקופה הקרובה עד להתחסנות האוכלוסייה היא המסוכנת ביותר, כי בציבור הכללי יש כבר אווירה של התרופפות. אנשים מתכנסים בחנויות ולא שמורים מרחק. כך גם בכיתות הלימוד, בבתי המלון ועוד.

זו טעות חמורה. גם הנגיף, כמונו, שואף לשרוד; וכדי להתקיים, הוא עושה הכל לשכפל את עצמו, זו כל מהות קיומו.

הנגיף הזה לא שמע על החיסון; וההתרופפויות הללו במשמעת - כבר למדנו - יביאו עד מהרה לגל השלישי.

בעידן הנוכחי, במאה ה 21, העולם הוא כפר קטן. אנשים עוברים ממקום למקום, מארץ לארץ ומעיר לעיר; ומפיצים את המחלה. אין כל יכולת לדעת מי חולה ומדביק ומי לא.

אתמול נשברו שוב שיאי התמותה העולמיים מהנגיף. כ- 11 אלף נפטרים ביום אחד; שמדווחים רשמית לארגון הבריאות העולמי (המס' האמתי גדול משמעותית); מהם, כ- 2,000 נפטרים ביום אחד בארצות הברית לבדה. הגל השני של המגיפה מכה כעת ביבשת אמריקה, שעדיין לא התאוששה מהגל הראשון. זה אותו הגל שהחל באירופה לפני שבוע.

[בתמונה: בעידן הנוכחי, במאה ה 21, העולם הוא כפר קטן. אנשים עוברים ממקום למקום, מארץ לארץ ומעיר לעיר; ומפיצים את המחלה. אין כל יכולת לדעת מי חולה ומדביק ומי לא... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי neelam279 לאתר Pixabay]

האם השקט שהושג כאן בעמל רב ותוך כדי הפסדים כלכליים אדירים של חלק ניכר מהאוכלוסייה ישמר? ממש לא!

להערכתי, לא ניתן יהיה למנוע את ההתקפה של הגל השלישי, לפני השלמת חיסון האוכלוסייה. אבל באמצעות משמעת עצמית וציבורית נוכל למשוך זמן עד לחיסון; ולהקטין בשיעור מסויים את עצמתו, ואת הצעדים שנצטרך לנקוד בהתאמה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *