אלי בר און: בדרך לסגר שלישי

[בעל הזכויות בתמונה זו לא אותר. לכן, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי, אנא פנה ל: yehezkeally@gmail.com]

[לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים

*  *  *

הסיכון לסגר השלישי בקרוב גדל. זאת, בנוסף לברור לכל; והוא הסיכון שנגרם כתוצאה מהפתיחה המהירה הנוכחית של המשק, המסחר ומערכת החינוך: כמות המפגשים שלנו עם אנשים אחרים גדלה, זאת כאשר אין לנו יכולת לדעת האם אנחנו נפגשים עם אנשים שיכולים להדביק אותנו בנגיף. התוצאות בהתאמה.

בנוסף, מתגברים מאוד גם הסיכונים ממקורות אחרים:

1, האוכלוסייה הפלסטינית של יהודה ושומרון וגם במידה פחותה של עזה: בשונה מהמציאות שהייתה כאן עד לפני חודשיים, המגיפה מתפשטת שם במהירות רבה, יותר מאשר בישראל. יש לדעת כי עשרות אלפי עובדים מיו"ש נכנסים לכאן כל יום, חלקם, אלפים רבים מתגוררים כאן דרך קבע בעיקר בלילות. גם לתושבים היהודים ביו"ש - שמרביתם מגיעים לכאן כל יום - מגע גדול איתם. מאחר מהמחלה עוברת באמצעות מגע אנושי ברור כי אין דרך להימנע מהדבקה הדדית.

2, ירדן: גם שם המגיפה חזקה מאוד לאחרונה, כ- 100-50 נפטרים ליום. הקשר בין ערביי יו"ש ועזה לירדן הדוק מאוד, קשר תרבותי, מסחרי, לימודים וקשר משפחתי. כדרך המגיפה, הם יגבירו את ההדבקה בישובים שלהם ומכאן הדרך לישובים בארץ קצרה.

3, טורקיה: כמו בירדן, רבים טסים לשם בריאים; ולהערכתי, חלקם נדבקים שם, ולא נכנסים לבידוד.

4, המגיפה משתוללת באירופה ובארה"ב: כמו בטורקיה, העולם הוא כפר קטן וחלק ממי שיוצאים ושבים משם מייבאים לכאן את הנגיף וצפויים להדביק אחרים.

משמע, נרצה או לא, שעון הסגר הבא כבר מתקתק...

[לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *