הרן פינשטין: בין ישראל ללבנון

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי djedj לאתר Pixabay; התרשים: ייצור ידע]

הרן פינשטין הוא שופט בדימוס. משנת 1991 הוא מרצה בחוג לקרימינולוגיה באוניברסיטת בר אילן. מחבר הספר "הגמילה מהגלימה. מרשימותיו של שופט בעיר שדה".

*  *  *

הציניקנים היו אומרים כי הקשר בין משפט צבאי לבין עולם המשפט הוא כמו הקשר בין מרש צבאי לבין מוזיקה קלסית. אז אמרו.

שרתתי שנים רבות במילואים כשופט צבאי בבית הדין הצבאי מרכז ב"בית הירוק" ביפו ואני מוכן להעיד כי הציניקנים טועים. במסגרת תפקידי זה קראתי פסקי דין רבים של בתי דין צבאיים בערכאה ראשונה ושנייה ולא מצאתי כל הבדל בין החלטותיהם לבין אלו שניתנו בבתי משפט אזרחיים.

זאת ועוד; כל ציניקן סטנדרטי מופנה לספר שערך נשיא בית הדין הצבאי בעבר, אלוף ישי בר. שם הספר: "נורמות ואתיקה במשפט הצבאי ערכי רוח צה"ל, פיקוד ומנהיגות". 309 עמודים המספיקים לבלום את פי כל ה"חכמים" למיניהם:

[בתמונה: כל ציניקן סטנדרטי מופנה לספר שערך נשיא בית הדין הצבאי בעבר, אלוף ישי בר. שם הספר: "נורמות ואתיקה במשפט הצבאי ערכי רוח צה"ל, פיקוד ומנהיגות". 309 עמודים המספיקים לבלום את פי כל ה"חכמים" למיניהם... אנו מאמינים שאנו עושים בתמונה שימוש הוגן]

נקודה נוספת חשובה: ברוב צבאות העולם אין ערכאת ערעור בניגוד לישראל. על כך גאוותנו.

וכל זאת כהקדמה לידיעה קצרה שהתפרסמה הבוקר ב"ידיעות אחרונות":

צעירה לבנונית, שוחרת שלום, נידונה על ידי בית דין צבאי בלבנון לשלוש שנות מאסר עקב התכתבות עם כתב עיתונות ישראלי. נוסף למאסר נגזרו עליה "עבודות פרך". זהו עונש מודרני, חכם, נשוא התפעלות של קרימינולוגים מודרניים וללא כל שריד של ענישה פרימיטיבית מקובלת בארצות "דמוקרטיות" ידועות. 

הכתב הישראלי הגיב לידיעה זו באומרו כי בסך הכול מדובר היה בהתכתבות בין שני אנשים אשר מעולם לא נפגשו.

ציניקנים פוליטיים נהגו לומר כי לבנון תהיה המדינה השנייה שתיצור קשר ישיר עם ישראל. התהפוכות במדינה זו ופסק הדין דלעיל , מלמדים כי הפער בין ישראל - על כל צרותיה - לבין לבנון, נותר בעינו. ספק בעיני אם לבנון מסוגלת להיות המדינה השנייה שתיצור קשר עם ישראל.

נותרה ללבנון דרך ארוכה כדי להשתוות למדינת ישראל; ועל כך גאוותנו.

יום טוב ובריאות לכול.

One thought on “הרן פינשטין: בין ישראל ללבנון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *