הרן פינשטין: מכנסיות ועד מבנים ביו"ש…

[בתמונה: אחת התובעות, ד"ר אן דריליך, על מדרגות הכנסיה, ב-2016. צילום: אלבום משפחות גולד]

[לאוסף המאמרים על נצרות ונוצרים, לחצו כאן]

הרן פינשטין הוא שופט בדימוס. משנת 1991 הוא מרצה בחוג לקרימינולוגיה באוניברסיטת בר אילן. מחבר הספר "הגמילה מהגלימה. מרשימותיו של שופט בעיר שדה".

*  *  *

קראתי באינטרנט ידיעה משפטית שמאד מעניינת את כולנו, למעט, אני חושש, את בית המשפט העליון הישראלי. שלוש נקודות ראויות לציון מתוך ידיעה זו:

א. בית המשפט העליון בפולין קבע כי כנסייה בעיר טרנוב ממוקמת על אדמה של משפחה יהודית. הקרקע נגזלה מהמשפחה בזמן הכיבוש הנאצי וכעת זכתה היורשת בהצהרה בדבר בעלותה על הקרקע.

ב. חשוב לציין [על פי הכתבה] כי משרד המשפטים הפולני עשה ככל יכולתו למנוע קיום המשפט בטענות שונות אך השופטים ש ם דחו את הטענות. לא נאמר בכתבה מה הייתה עמדת הכנסייה הקתולית בפולין ובוותיקן אך לאור העובדה כי היורשת עברה מסלול משפטי ארוך ביותר עד פסק הדין, ניתן לשער כי הכנסייה לא התנדבה להודות בטענות הגזל ואף לא התנדבה לפצות את המשפחה היהודית.

[לכתבה המלאה של עופר אדרת ה'הארץ', לחצו כאן]

ג. התובעת ממתינה כעת לקביעת בית המשפט העליון בפולין לגבי גובה הפיצוי שתקבל לאור העובדה כי הקרקע שלה נושאת על גבה כנסייה קתולית.

פיצוי, רבותי, פיצוי...

הרס הכנסייה? לא ולא. פיצוי כספי !!

לאור החלטות בג"ץ על הרס מבנים ביו"ש, כאשר אין יודעים בבטחה מיהם הבעלים; וגם כאשר יודעים מי הם הבעלים - החלטה כזו לא הייתה להערכתי מתקבלת בבית המשפט העליון הישראלי, "האדוק יותר מהאפיפיור".

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי pasja1000 לאתר Pixabay]

כתבתי "אדוק יותר " ולא כתבתי "צדיק יותר" לאור דעתי על ממלא המקום הנוצרי.

ראוי כי פסק דין פולני זה יובא לידיעת מערכת המשפט הישראלית, כולל הפרקליטות ובית המשפט העליון.

One thought on “הרן פינשטין: מכנסיות ועד מבנים ביו"ש…

  1. אם כך, אני מבין שאתה חושב שמדינת ישראל צריכה לפצות את כל הערבים שאדמותיהם נלקחו מהם במלחמת השחרור? אם לא, אתה סתם תומך בגזענות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *