יצחק בריק: אלוף מוטי אלמוז והסטייה מרוח צה"ל

[בתמונה: מה יהיה? ראש אכ"א, האלוף מוטי אלמוז... התמונה היא צילום מסך]

[לקובץ המאמרים על 'תרבות של שקר' בצה"ל, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על שקיעתו של מוסד דובר צה"ל, לחצו כאן]

האלוף במילואים יצחק בריק שירת בחיל השריון כמפקד חטיבה, אוגדה וגיס וכיהן כמפקד המכללות הצבאיות. לחם כמפקד פלוגה במילואים במלחמת יום הכיפורים ועוטר בעיטור העוז; כיהן מעל עשור שנים כנציב קבילות חיילים. בשנת 2018 יצא בביקורת קשה על מוכנות צה"ל למלחמה, ונאבק באומץ, בהתנגדות צה"ל לביקורת זו.

יצחק בריק זכה לאות אבירי איכות השלטון בקטגורית הרשות המבקרת, לשנת 2020.

*  *  *

תחילה העובדות: הכתב, יואב זיתון, פרסם ב- ynet כי ראש אכ"א, מוטי אלמוז, תקף בדיון סגור עם חוקרי וקציני מצ"ח את הפרקליטות הצבאית, בעקבות התאבדות לוחם שגויס לחקירה סמויה. "אל תקשיבו לפרקליטים הצבאיים, הם מזייפים עובדות. תעשו הכול בניגוד למה שהם אומרים", הורה לפקודיו והכפיש קשות את התובע הראשי: "לא יודע מי נתן לו תפקיד". הרמטכ"ל דרש שיחזור בו, והפרשה נשמרה בסוד במשך חודשים. דובר צה"ל: "אלמוז התנצל"...

[לאוסף המאמרים על שקיעתו של מוסד דובר צה"ל, לחצו כאן]

[לכתבה המלאה של יואב זיתון ב- ynet, לחצו כאן]

התנהלותו של ראש אכ״א, האלוף מוטי אלמוז, בדבריו הבוטים כלפי קציני הפרקליטות והפצ״ר, כפי שקראנו בכתבה של יואב זייתון למעלה, עברה ללא תגובה הולמת של הרמטכ״ל, ותוך ניסיון נואל של הצבא, להסתיר את האירוע הנלוז הזה במקום לטפל בו בחומרה. החלטה זו מביישת את הטה הכללי של צה״ל; ומורידה את קרנו בעיני הציבור.

בפרשה אחרת שהתפוצצה לפני כשנה - זיוף גיוס החרדים לצה״ל ע״י אכ״א במשך 7 שנים רצופות (2011-2018) אשר פורסמה ע״י כרמלה מנשה, הסתבר שראש אכ״א האלוף מוטי אלמוז קיבל על כך דיווח מלא ממפקד מנהלת החרדים לשעבר סא״ל תלם חזן , אך בחר להעיד בפני חברי ועדת חוץ ובטחון שלא היה זיוף אלא תקלה מקומית, דיווח לא אמין שנאמר ביודעין לחברי הועדה. כבר במעמד זה היה על הרמטכ״ל לשחררו מתפקידו כראש אכ״א ולא לחכות לאירוע החמור שפורסם בשבוע שעבר ב- ynet.

[לקובץ המאמרים על 'תרבות של שקר' בצה"ל, לחצו כאן]

[בתמונה: התנהלותו של ראש אכ״א, האלוף מוטי אלמוז, בדבריו הבוטים כלפי קציני הפרקליטות והפצ״ר, כפי שקראנו בכתבה של יואב זייתון למעלה, עברה ללא תגובה הולמת של הרמטכ״ל, ותוך ניסיון נואל של הצבא, להסתיר את האירוע הנלוז הזה במקום לטפל בו בחומרה... התמונה נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי סנדר ואן דר וול מהולנד. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 2.0]

התפרצויות זעם של האלוף מוטי אלמוז מול פקודיו התפרסמו גם בעבר (ראה כתבה מצורפת של עיתון ישראל היום ) אירועים חמורים נוספים לגביו, נחשפו בפניי בהיותי נציב קבילות החיילים. הרמטכ״ל היה צריך להסיק מסקנות לגביו לאחר שסטה קשות מרוח צה״ל.

[לכתבה המלאה של לילך שובל ב'ישראל היום', לחצו כאן]

[בתמונה: התנהלותו של ראש אכ״א, האלוף מוטי אלמוז, בדבריו הבוטים כלפי קציני הפרקליטות והפצ״ר, כפי שקראנו בכתבה של יואב זייתון למעלה, עברה ללא תגובה הולמת של הרמטכ״ל, ותוך ניסיון נואל של הצבא, להסתיר את האירוע הנלוז הזה במקום לטפל בו בחומרה... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Kranich17 לאתר Pixabay]

[לקובץ המאמרים על 'תרבות של שקר' בצה"ל, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על שקיעתו של מוסד דובר צה"ל, לחצו כאן]

מקורות והעשרה

One thought on “יצחק בריק: אלוף מוטי אלמוז והסטייה מרוח צה"ל

  1. מזכיר לכולנו את הפצ"ר ד"ר אביחי מנדלבליט אשר לדעתי, קיבל דרגת אלוף (שוחד לכאורה?), וסיפק תמורתה, לכאורה, שיבוש חקירה בפרשת רא"ל גבי 'יש לי צדדים אפלים' אשכנזי.
    בין השאר על ידי 'שתילת' מודיע מטעמו בצוות הפרקליטות, הפרת אמונים בשמשו כ'סנגורו הפרטי' של הרמטכ"ל כעדותו, במקום לשמש כראש התביעה הצבאית בפרשה, הכובע אשר רק בגינו שותף בדיוני היועמ"ש טהפרקליטות בפרשה חמורה זו, ותיווך מידע גם דרך עו"ד שוקי למברגר מהפרקליטות הצבאית שאחיו מומי היה בצוות הפרקליטות.
    הוא גם זה לטעמי שעזר לשבש את פקודת המטכ"ל המחייבת הקלטת נפח בלישכת הרמטכ"ל, כאשר אישר להחריג מהקלטה את 'השיחות האישיות' של רא"ל אשכנזי עם אישתו רונית, אשר בעליל שימשו ערוץ (תיווך/קישור) להרפז בדרך לזיוף 'מסמך הרפז' (שם שיקרי לטעמי).
    כמובן את הגנתו בפרשה מימן על חשבון הברון דרך סנגורים פליליים בכירים ש'זימן למילואים'…

    בקיצור, הטענות של ראש אכ"א האלוף אלמוז למצ"ח וודאי אינן מופרכות מלכתחילה!
    גם מצ"ח עצמם ראויים לעמוד תחת בדיקה וביקורת…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *