אלי בר און: לצערנו, הסוסים האיראנים כבר מזמן מזמן ברחו מהאורווה

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי SoapWitch לאתר Pixabay]

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים.

זהו מאמר ראשון מתוך שניים שנכתבו על נאום הרמטכ"ל, אביב כוכבי, בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS), ב- 26 בינואר 2021. המאמר האחר הוא:

*  *  *

בנאום שנשא בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS), קבע הרמטכ"ל, אביב כוכבי, כי "חזרה להסכם הגרעין או להסכם דומה - דבר רע ולא נכון"...

הרמטכ"ל אביב כוכבי צודק, אבל כתוצאה של רשלנות רבת שנים, רשלנות מתמשכת של הממשלות ושל מערכת הביטחון שלנו, "הסוסים האיראנים כבר ברחו מהאורווה".

ה"סוסים" הם המערך האדיר של הרקטות והטילים שהאיראנים החלו להקים סביב מדינת ישראל כבר לפני 20 שנה ומאז ובנחישות ובהתמדה הם ממשיכים בהשקעה גדולה ובמרץ רב לפתח ולשכלל.

מערך זה - שכולל כבר מעל ל- 200 אלף רקטות, טילים וכטב"מים תוקפים - הוא מערך שמאיים על כל המדינה, מצפון, מדרום וכעת גם מהמרכז; על כל הישובים והמתקנים החשובים.

[לכתבתה של לילך שובל ב'ישראל היום', לחצו כאן]

עיקר הסיכון הנוכחי והעתידי הוא מהמערך האדיר של אלפי הרקטות הכבדות וארוכות הטווח. מערך זה הופך כעת במהירות ממערך סטטיסטי לא מדויק לכזה שמורכב בעיקרו מטילים מדויקים כבדים וארוכי טווח, טילים שמסוגלים לפגוע בכל בנין מטרה מוגדר וחשוב. ועם כמות כזו של טילים, מי צריך פצצה גרעינית? יש לדעת, כי בשונה ממתקפה של רקטות סטטיסטיות, למתקפה נרחבת של טילים מדויקים עוצמה גדולה, כזו שלעיתים היא מקבילה לעוצמתה של פצצה גרעינית, רק ללא נשורת רדיואקטיבית.

מדינת ישראל עשתה בזמנו טעות גדולה באי פיתוח נשק הלייזר הכימי; ונגררה אחרי ארה"ב; שם - יש לדעת - מכתיבים  האינטרסים הכלכליים של תעשיית הנשק האדירה שלהם את מדיניות הפיתוח והרכש הביטחוני. לאמור, מה שטוב לתעשייה הביטחונית טוב לאמריקה. אנחנו לא פיתחנו, מבעוד זמן, את האמצעי היחיד שהיה בכוחו לנטרל את מתקפת הטילים והוא ינשק לייזר רב העוצמה.

[בתמונה: צפוי שההרג והנזק - שיגרמו עשרות אלפי הרקטות והטילים שינחתו כאן - יהיו בממדים תנ"כיים... הכרזה: ד"ר אלי מירון. התמונה הימין היא נחלת הכלל. התמונה השמאלית היא צילום מסך מהטלוויזיה האיראנית]

יש לדעת כי גם יכולת התקפית שלנו - משופרת ככל שתהיה (אנחנו עדיין לא שם) - לא תרתיע את האויב מלתקוף אותנו בעצמה חסרת תקדים; עם רק נעז לתקוף את מערכת המו"פ הגרעינית שלו, מערכת שנועדה להפוך את איראן למעצמה גרעינית; ובהמשך, לשליטה היחידה של המזרח התיכון.

אנחנו נמצאים כעת במצב מסוכן מאוד; כעת, שהנשיא טרמפ - שהיה עבור האיראנים גורם הרתעה אדיר - הוחלף, יתכן והאיראנים לא ישלימו יותר עם התקיפות שלנו. יתכן שכתגובה, הם יפציצו אותנו ברקטות וטילים; ואז, ברור שנאלץ להגיב.

כך יצא שדבר גורר דבר. יתכן שמהר מאוד ונמצא את עצמנו במלחמה כוללת שאף אחד לא תכנן, לתהליך הזה קוראים אסקלציה.

לסיכום: כאמור הרמטכ"ל אביב כוכבי צודק אבל יש לדעת כי הסוסים האירנים כבר ברחו מהאורווה לפני עשור שנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *