גדעון שניר: שיח הצביעות

[בתמונה: שיח הצביעות... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי mohamedmatar לאתר Pixabay]

[לאוסף המאמרים על התודעה - והניסיונות להשפיע עליה, לחצו כאן]

ד"ר גדעון שניר הוא מרצה בתחום "ניהול משא ומתן בינלאומי חוצה תרבויות". זהו מאמר דעה פרי עטו.

*  *  *

עוד לא נרגענו מכוונת ומעשה "בצלם" בהפצת דיבת ישראל רעה בעולם עי האשמתה כ"מדינת אפרטהייד מהנהר ועד לים", וכבר נזעקו כול 'ארגוני הזכויות" לתבוע את עלבונה של "בצלם" על כי שר החינוך אסר על מנהלי בתי ספר להזמין את ראשי הארגון להרצאות את משנתם שלא לדבר הכוזבת ביודעין, בפני תלמידים, בטענה המוכרת של "השתקה וסתימת פיות" היאה לממשלים אפלים.

"בצלם" ואתרי התקשורת המצדדים בה, טוענים שראוי שתלמידי ישראל יהיו מודעים לעמדות השנויות במחלוקת, כדי לפתח בהם כישורי ביקורתיות בשאלות מהותיות בחברה ובממשל. אך הם לא ציינו, מהם הנושאים הראויים לדיון בפני התלמידים, מה עוד שבאותם הרצאות לא מוזמנים נציגים בעלי דעות אחרות, באופן המסכן את הנוער לשטיפת מוח חד צדדית.

[לכתבה המלאה באתר זץ, לחצו כאן. הצילום בכתבה: אבשלום שושני, פלאש 90]

אם נאמץ את הטיעון ל"חופש ביטוי" מוחלט, יהיה מי שיקום ויאמר- מה לישראל לתבוע מהרשות הפלסטינאית להימנע מכול הסתה אנטי ישראלית בתכנית הלימודים בבתי הספר, בעודה מתירה ומאפשרת במו ידיה למנהלי בתי ספר שלנו ליזום הסתה אנטי ישראלית ועלילת דם בעליל עי ארגוני "זכויות" ישראלים כמו "בצלם", "שוברים שתיקה" ודומיהם.

מאמרי דעה רבים נפוצו בימים האחרונים הקובלים על מערכת ממוסדת של השתקה ומזהירים על כוונתם להפעיל את בג"צ למנוע משר החינוך, בשם קדושת חופש הבעת הדעה, את הסמכות לקבוע למנהלים אלו תכנים הם ראויים או לא ראויים להביא לכותלי בתי הספר. נשאלת אפוא השאלה, היכן הגבול?, האם רצוי לחשוף את התלמידים בישראל למשל לסרט ההסתה "ג'נין ג'נין" שאינו אלא עלילת דם על צהל וישראל? האם ראוי שיובאו מרצים חיצוניים ויציגו לתלמידים את תורת "מין קמפף"? או "זקני- ציון" או את עבודת הדוקטורט של אבו מאזן על הכחשת השואה, הכחשה שנאסרה להפצה ונחשבת לעבירה אפילו בבתי הספר באירופה?

הסגה הזו לא פסחה גם על התבטאות הרמטכ"ל בעניין איראן, המתפרשת כתמיכה בעמדת ממשלת ישראל (יותר נכון, עמדת נתניהו האיש):

  • דעה אחת אומרת, שרמטכ"ל אינו צריך להדהד עמדות פוליטיות, וודאי שלא לפני בחירות, וכי את דעתו המקצועית עליו לשמור לחדרי הישיבות הסגורות.
  • ועוד דעה אומרת, שאל לנו לסתום לרמטכ"ל את הפה; וכי זכות הביטוי החופשי (המקצועית) נתונה גם לו, וטוב שהוא משתף את הציבור בעניין חשוב כמו איום הגרעין האירני.
  • היו אף כאלה, שפסלו את דבריו בעת הזו משיקולים טקטיים, כדי לא להכעיס את ממשל ביידן דווקא עם כניסתו לבית הלבן.

.

אבל דעתנים אלו לא פצו פה, כאשר בסבב הקודם היו רמטכ"ל וראש מוסד שפנו לאנשי ממשל וקונגרס בארה"ב כנגד עמדת ראש הממשלה לתקוף באירן, במטרה למנוע התקפה ישראלית. כלומר: כאשר מדובר במשהו נגד ראש הממשלה, זכות הביטוי שמורה, אבל היא פסולה כאשר תומכת בראש הממשלה.

אין כוונתי לשפוט כאן עמדה זו או אחרת התלויה בנסיבות, אלא להאיר את הניצול הציני במושג "חופש הביטוי" ורתימתו לצרכים פוליטיים נקודתיים באצטלה של שיח מזויף על טוהר מידות וזכויות פרט.

[לאוסף המאמרים על התודעה - והניסיונות להשפיע עליה, לחצו כאן]

מקורות והעשרה

   

3 thoughts on “גדעון שניר: שיח הצביעות

  1. התיחכום של אויבי הציונות הוא בשקרים מוחלטים שמתבססים על משהו אמיתי, מן חצאי אמת.

    זה לא "דם ילדים במצות" אלא עלילות מתוחכמות בהרבה, שמשתלבות מצוין בטרנדים, שעובדים על תחושות באופן מניפולטיבי, ושמישהו שלא מכיר את האמת המלאה יכול לקנות אותן בקלות.

    את שטיפת המוח הנוראית הזו צריך להסביר בלי לתת פתחון פה למעלילים. צריך ללכת בדומה למה שכתב דרשוביץ בספרו ישראל כתב הגנה. להביא את ההשמצה ולסתור אותה, בבחינת דע את האויב ודע את האמת מול השקר שלהם.

  2. אני חושב שהתלמידים הם לא טפשים. התפקיד שלבית הספר הוא הקניית ידע. אם הידע הוא שגוי שידאגו לחשוף את התלמידים גם לצד השני. אין שום סיכוי שתלמידים יהודים יאמינו למכחישי שואה או לטענה שיהודים הורגים ילדים נוצרים כדי לטבל את המצות בפסח בדמם. זה דוקא חיובי להביא להם את האינפורמציה על כל העלילות נגדינו. ולהבדיל, כל ילד בארץ אפילו מבית חילוני לומד בארץ תנ"ך. האם זה גורם לכולם להאמין שהעולם נברא בשישה ימים? כאשר מחליטים לחסום את התלמידים מאינפורמציה שקרית נוצרות שתי בעייות. א)לעתים ההבדל בין אמת ושקר הוא סובייקטיבי ובעצם אנו חוסמים את התלמידים מהעולם החיצוני. זה בדיוק מה שעושים החרדים בחינוך שלהם. ב)אם התלמידים משוכנעים שכל מה שמספרים להם זה אמת אז גם אם זה שקר הם יאמינו לו. אבל פעם אחת הם יגלו שרימו אותם ואז הם יפקפקו בהכל. ככה דתיים חוזרים בשאלה.
    לכן, אני נגד סתימת פיות. נראה אם מישהו יוכל לשכנע את תלמידינו שבמצות של פסח יש דם של ילדים נוצרים.

    • זה בדיוק העניין,שלא מביאים דעות אחרות, ההרצאה של בצלם ודומיהם היא חד צדדית!! וזו היתה טעניתי
      חוץ מזה, תאר לעצמך שמנהל בית הספר היה מביא את איתמר גביר להרצאה או את הרב כהנא, אני י מבטיח לך שהתקשורת היתה יוצאת מגדרה כדי לפסול את המנהל ו"לגרור את נבלתו בחוצות העיר.." וודאי שבג"צ היה מתערב, בהמלצת כול ארגוני ם לשמירת הדמוקרטיה
      לכן אני טוען לצביעות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *