אלי בר און: מתים יותר ממה שמדווחים…

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי darksouls1 לאתר Pixabay]

[לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים.

*  *  *

מסתבר כי מספר הנפטרים העולמי כתוצאה של מגפת הקורונה גדול פי כמה מזה המדווח לארגון הבריאות העולמי. זאת המסקנה שלי כמי שמתעד בשנה האחרונה, כל יום את הדיווחים של מדינות העולם על התמותה מהמגפה, לארגון הבריאות העולמי.

יש לדעת כי מס' הנפטרים הגדול מאיים על כל השליטים במדינות הדיקטטוריות אך גם במדינות הדמוקרטיות. ברור כי כאשר העם מאוד לא מרוצה אזי כסאות השליטים רועדים. הם חוששים שיודחו; ואצל חלקם משמעות ההדחה היא גם סכנת חיים.

לכן, השליטים פונים לדרך של דיווחים חלקיים ו/או שקריים. הדרך הקלה היא באמצעות דיווח רק על מי שנפטרו בבתי החולים המשוכללים, שבהם יש חדרי טיפול נמרץ לחולי קורונה. זאת כאשר ברור לכל כי למרבית האוכלוסייה בעולם, זו שמתגוררת בכפרים או בשכונות העוני הענקיות הצמודות לערי הענק אין כלל נגישות או משאבים כדי לקבל טיפול בבתי החולים.

[בתמונה: מתים ומשקרים... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי darksouls1 לאתר Pixabay]

חלק אחר, פוליטי, מבוצע באמצעות השוואה למדינות השכנות; כאשר מטרת השלטון היא "להראות" להמונים כי הוא יעיל יותר מהמדינות הסמוכות. דוגמאות:

1, "השכנים" - מדינות ערב

תוניסיה, מדינה ערבית מתקדמת יחסית (השפעה צרפתית) מדווחת על 632 נפטרים למיליון נפש. מרוקו - שכנתה לאזור המגרב - רק על 239 נפטרים למיליון נפש; אלג'יר - שלה סכסוך רב שנים עם מרוקו על מנהיגות המגרב - מדווחת רק על 67 נפטרים למיליון... האם שם אין קורונה? ודאי שיש ובהיקף גדול; אך השלטון הרקוב והמושחת מסתיר את הנתונים מאזרחיו. אגב יש לדעת כי בין המדינות הנ"ל אין גבולות מפוקחים, האוכלוסייה השבטית במדבר הסהרה עוברת כרצונה ממדינה למדינה. גם הגנרל סיסי ידידנו שליט מצרים האדירה, מדווח על פחות מ- 100 נפטרים למיליון נפש, בערך שישית בהשוואה לתוניסיה. הגיוני? לא. אבל כדי להשקיט את התסיסה של ההמונים העניים? זה מהלך הגיוני.

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי glucosala לאתר Pixabay]

2, האם במדינות אירופה הנאורות המצב טוב יותר?

לא. מסתבר כי גם "המתורבתים והמשכילים" הם שקרנים מדופלמים:

  • רוסיה מדווחת על 543 נפטרים למיליון (המספר האמיתי גם לטענת גורמים רשמיים שם לפחות כפול).
  • אוקראינה מדווחת על מספר דומה, 553 נפטרים למיליון.
  • פולין השכנה - שיש שם יש לאוכלוסייה מאפיינים דומים - מדווחת על מספר כפול 1,013 נפטרים למיליון.
  • ובלרוס - שמעשית, אין כל הבדל בינה לבין המדינות הנ"ל - מדווחת רק על 195 נפטרים בלבד למיליון נפש. השליט הוותיק העריץ לקושנקו נמצא כעת במאבק על השלטון והוא חייב להציג לאוכלוסייה מצב בו אין שם קורונה.

3, ואפריקה?

  • בדרום אפריקה כ- 48,000 נפטרים וחברים משם אומרים לי שהמספר האמיתי כבר גבוה מ- 100,000. יש שם עדיין אוכלוסייה ומורשת מערבית.
  • באתיופיה - הגדולה פי 2 עם כ- 115 מיליון תושבים - כ- 2,000 נפטרים בלבד. כך גם בניגריה, הגדולה כמעט פי 4. לה כ- 210 מיליון תושבים.

האמת היא, שהשלטון במרבית מדינות היבשת האפריקאית לא יודע מה מתרחש במדינות מעבר לשכונות העשירות בערים המרכזיות וזה גם לא מעניין אותו. את השליטים שם מעניינת רק ההישרדות בשלטון והעושר האישי שניתן להפיק מהשליטה במדינה עד שיודחו ויברחו עם הנכסים וההון שגנבו לחיים הטובים באירופה.

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי DesignOil לאתר Pixabay]

4, אמריקה הדרומית

כל המדינות הגדולות שם מדווחות על מעל 1,000 נפטרים למיליון, על עשרות אלפי נפטרים בארגנטינה, בקולומביה, בפרו. ובברזיל ומקסיקו מאות אלפי נפטרים כל אחת. זה עדיין מידע חלקי. מספר הנפטרים האמיתי כנראה כפול.

אבל מדורו השליט המרקסיסט הרקוב של ונצואלה, מי שנלחם כעת על המשך שלטונו המושחת מדווח על 45 נפטרים למיליון בלבד. אז אין בוונצואלה קורונה? גם אין מה לאכול...

5, תת היבשת ההודית, האזור המאוכלס בעולם, כ- 2 מיליארד נפש

ההודים התחילו לא רע, דיווחו על כ- 1000 נפטרים ביום, כעת ירדו ללא חיסון לכ 100. הגיוני? לא. מסתבר כי פקיסטאן, בנגלדש, אפגניסטן ומיאנמר - מדינות ענק - מדווחות על כמחצית ממספר הנפטרים למיליון נפש ביחס להודו. אז ההודים מדווחים פחות והשכנים גם...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *