פיל בחנות חרסינה: תתחילו ללמוד רוסית – המטרות האסטרטגיות של הדוד וואניה

[בתמונה: להערכתי, שליט רוסיה, ולדימיר פוטין, עומד לשים 'ביס' נוסף לטריטוריה האוקראינית.... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי 2396521 לאתר Pixabay]

להערכתי, שליט רוסיה, ולדימיר פוטין, עומד לשים 'ביס' נוסף לטריטוריה האוקראינית.

מי שרוצה לעשות רושם על האורחים, שהוא הכין עוגה, מפזר קצת קמח על השיש; ולא שם שק של 10 קילו בבלנדר. הבילדאפ הרוסי סביב אוקראינה הוא 10 קילו קמח בבלנדר.

שתי מטרות עיקריות עומדות בפני הדוד וואניה; ושתיהן מקרינות עלינו במישרין:

1. פגיעה במעמדה של ארה"ב במזרח התיכון, מה שהוא מקווה שיביא לסוף תקופת הפטרו דולרים; ובחירת מטבע אחר כמטבע הסחר העולמי.

2. פירוק האיחוד האירופאי. תרשו לי להתייחס לשנייה בכמה מילים:

מאז נבחר פוטין כראש ממשלת רוסיה, באוגוסט 1999,ניהלה רוסיה שש מערכות צבאיות תחת ניצוחו:

  1.  מלחמת דגסטן;
  2. מלחמת צ'צ'ניה השניה;
  3. המלחמה בגאורגיה;
  4. המערכה נגד הטרור בקווקאז;
  5. המלחמה באוקראינה;
  6. והמערכה בסוריה.

[תמונתו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי Kremlin.ru. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY 4.0]

בכולן להוציא אחת, עמד המערב מהצד ולא עשה דבר זולת לבלבל את המוח. האחת שבה התערב המערב, באופן פעיל, ומנע מפוטין הישגים, על ידי שימוש בכוח צבאי, היא סוריה תחת הנשיא דונאלד ג'י טראמפ. זה אותו טראמפ, שלהזכיר לכולכם, נחשב על ידי חלק גדול מדי מה"אנליסטים" הישראלים (נו לפחות אלו שמתעלמים מהעובדות לא קוראים כלום ומסרבים לפתוח את העיניים) כבובה של פוטין.

במקביל למאמץ האפסי של המערב לבלום את המעורבות הצבאית של פוטין ברחבי העולם; החליטו הקברניטים בארה"ב באירופה שטוב יהיה אם הם יגדילו את התלות הכלכלית של אירופה בפוטין. חברת גז פרום - שבשנת 1973, סיפקה למערב אירופה 6 ממ"ק (מיליארד מ"ק) - הרחיבה בתהליך הדרגתי, שמתחיל בשנת 1990 את מאמצי היצוא שלה לאירופה, וסיפקה כבר בשנת 2019 כ 200 מיליארד מ"ק למדינות אירופה. כ 40% מכמות הגז הטבעי שנצרך באירופה מגיעה מרוסיה בנוסף ל 30% מכמות הנפט.

כיון שהתשתית להולכת האנרגיה הרוסית לאירופה 'לא משהו', בונים הרוסים בתמיכת הגרמנים - וממשל אובאמה בזמנו - את ה- NS1 ועומדים לפני השלמה של ה- NS2.

.

במקביל להעמקת התלות הכלכלית ברוסיה החליטו קברניטי האיחוד האירופאי להמשיך ולהקטין את ההוצאה התקציבית שלהם על ביטחון כאחוז מהתל"ג, מכ- 3.817% בשנת 1960; ו- 2.397% בשנת 1990; ל- 1.312% בשנת 2015.

החשבון האירופאי היה פשוט: ההוצאה על תקציב הביטחון כאחוז מהתל"ג יכולה להמשיך ולהתכווץ, כיוון שהאמריקאים מגדילים את שלהם. אולי זה היה עובד, אם האיחוד היה מנהל מדיניות חוץ קוהרנטית ואחידה; אבל הפערים האסטרטגיים, בין המדיניות האמריקאית לזאת האירופאית, אדירים. האירופאים בהנהגת גרמניה נכנעים, למעשה, לפוטין בלי קרב. העיקר שהאירופאים והאמריקאים מתרכזים במה שחשוב: זכויות אדם, זכויות להט"ב, גישה מכילה ותרומת טרנסג'נדרים לצבא המערבי. אני רק תוהה אם מישהו באירופה יחליט שהערכים הנ"ל מספיק חשובים בשביל לצאת להילחם בגללם בשדות הקפואים של אוקראינה. אל תעצרו את הנשימה כפי הנראה שלא...

הממשל האמריקאי היחיד שפעל לבלימתו של פוטין ולשינוי המאזן האסטרטגי, הוא ממשל טראמפ. אותה בובה של פוטין. ממשל טראמפ מצא את הדרך לחזק את מעמדה של ארה"ב במזה"ת, ע"י מכירת נשק והגדלת התלות הערבית בארה"ב; כשבמקביל, הוא פעל לשנות את המצב האסטרטגי, גם מול אירופה וגם מול רוסיה. הוא דרש ב'שאגות' את הגדלת תקציב הביטחון האירופאי; וניסה דאוג לחלופה אנרגטית, שתגיע לאירופה ותכווץ את מוטת ההשפעה של פוטין.

להסכמי אברהם; לצינור ה- east-med לעסקאות הנשק הגדולות עם המדינות הסוניות; ליציאה מהסכם הגרעין ולסנקציות שמוטלות על איראן; ולהסכם השלום בין סרביה לקוסבו, משמעות גדולה בנושא.

[להרחבת המושג: 'אסטרטגיה', לחצו כאן]

 

[בתמונה: געגועים לדונלד טראמפ... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי thiemen לאתר Pixabay]

ממשל ביידן לעומת זאת עושה בדיוק ההפך:

  • הוא פוגע במעמדה של ארה"ב במזה"ת ע"י עצירת עסקאות הנשק; והקטנת התלות הערבית בארה"ב, על ידי דחיפת העולם הסוני לעבר סין ורוסיה.
  • הוא מתכנס לעבר ההסכמה הגרמנית על ה- NS2, שתגדיל את מנופי ההשפעה של פוטין באירופה.
  • והוא בוחר בעימות עם פוטין, כשהמערב מגיע לשם לא מוכן - עם ההצהרה המטומטמת של ביידן שפוטין רוצח - ונותן לפוטין את התירוץ האולטימטיבי לפעול.
בקרוב יקבל 'ממשל אובאמה השלישי' על הראש על הראש באוקראינה; מה שיבטיח את המשך התכווצות ההשפעה שלו ברחבי העולם כולו. ובינתיים, אני הייתי ממליץ על לימוד רוסית ולימוד ההמנון הסובייטי.

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *