אלי בר און: יריד ההבלים המושלם

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי nck_gsl לאתר Pixabay]

[לאוסף המאמרים על מבצע שומר החומות ופרעות תשפ"א, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על התודעה - והניסיונות להשפיע עליה, לחצו כאן]

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים.

*  *  *

היום מתקיים כאן יריד ההבלים המושלם. סוף סוף המלחמה נגמרה, הגיע "השקט המיוחל"; ועימו, חגיגות הניצחון, בשני הצדדים; ונשאלת השאלה: על מה החגיגה?

אם לשפוט לפי התגובות בעזה, במגזר הפלסטיני הישראלי, ביהודה ושומרון ובמזרח התיכון כולו, לא רק שברור שם לכל שחמאס ניצח; נוצרה שתחושה שמדינת ישראל חיה על זמן שאול והיא מחשבת את קיצה לאחור!

שכנינו משוכנעים, כי צה"ל הגדול והעוצמתי פוחד מפעילות יבשתית ולכן פועל רק מהאוויר; וגם הפעילות הזו רוסנה על ידי נשיא ארה"ב שכפה על צה"ל הפסקת אש. כמה הם טועים?

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Pexels לאתר Pixabay]

ומעבר לתחושות בסביבתנו, ראוי שנשאל את עצמנו:

  • האם המאבק הפלסטיני התמקד בעזה? ממש לא. הוא מתמקד בירושלים, והוא נמשך.
  • האם החמאס והג'יהאד פורקו מנשקם? ודאי שלא.
  • האם התחייבו לא לייצר יותר רקטות ונשק התקפי? ודאי שלא. ההפך הוא הנכון, הם מתכננים כעת ונערכים לייצר הרבה יותר רקטות כבדות ואם יוכלו גם טילים מדויקים. אם רק ננסה לסכל את התהליך הזה, נקבל מיד, ובוודאות, מטחים על מטחים של רקטות ופצמ"רים.
  • האם הם התחייבו לא לבצע פעולות טרור נגד ישראל? כאן אינני בטוח; וגם אם התחייבו, ההבטחה הזו מן הסתם, תמוסמס...
  • ומה יקרה אם רק יפסיקו להם לשלטונות החמאס את אספקת חשמל או שלא יעבירו בזמן את מזוודות הכסף מקטר ועוד ועוד כמה וכמה דברים דומים? אין ספק כי יישובי הדרום, יקבלו מיד מטחי רקטות.

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי ktphotography לאתר Pixabay]

וכדאי גם להשוות...

למרות ההיקף העצום של הפעילות האווירית שלנו; לרבות הטלת אלפי החימושים המדויקים, חוסלו גם לפי דו"צ, לכל היותר, כ- 200 לוחמים ופעילים של הארגונים.

הם מנגד, הפגיזו והשביתו את מקומות הישוב של 2/3 מתושבי המדינה, כל הדרום, כל המרכז והשרון, עד לעיר נתניה. הם סגרו את שמי ישראל והכניסו עם שלם לחרדה, תלמידים ישבו בבית.

יתרה מכך: הם השיגו הזדהות אקטיבית של ערביי ישראל וערביי יו"ש, עם מאבקים; והבנה שהמלחמה אמתית צעירי הפלסטינים הישראלים ישמשו חיילים ולא במדי צה"ל!

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Free-Photos לאתר Pixabay]

עם כך, על מה מנהיגינו 'מתנפחים'?

על מה הנאומים הנמלצים והמצגות של ראשי המדינה ומערכת הביטחון?

האם - מעבר לדברי הרהב - הם קוראים את המצב לאשורו? האם הם כבר מבינים שלא ניתן לנצח רק באמצעות חיל האוויר? שאין מנוס ממגפיים על הקרקע?

[לאוסף המאמרים על מבצע שומר החומות ופרעות תשפ"א, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על התודעה - והניסיונות להשפיע עליה, לחצו כאן]

2 thoughts on “אלי בר און: יריד ההבלים המושלם

  1. אמת ויציב
    ללא ספק חמאס ניצח , בסיבוב זה כפי שניצח בכול הסבבים הקודמים. ההתפארות של ישראל במספר המטרות שהותקפו מהאוויר היא בדיחה, את מי שזה מעניין שתקפו 1500 מטרות? השאלה מי מה השיגו מטרות אלו לחיזוק בטחונם של אזרחי המדינה- להערכתי- כלום
    הדבר האחרון שמטריד את החמאס הוא הנזק הנדלני וגם כמות הנפגעים מאנשיו- אדרבא רק מחזק את התעמולה האנטי ישראלית בעולם והזמנה נוספת להאג

    צבא שנשען על חיל אוויר מהטובים בעולם שהוריד מטרות נדלן כאילו הוא בשדה מטווח אימונים (אין כול איום נ"א על המטוסים) אין לא להתגאות בכלום, כאשר לא מסוגל להכניס חי"ר לסיים את המלאכה, והכי גרוע ההנחיה לחיילים לא לצאת עם מדים מבסיסהם מחשש שיאותרו ויותקפו עי כנופיות פורעים מערביי ישראל.

    • בנימין נתניהו ניצח. הגוש נגדו התמוטט. לשם כך הוא פעל במקביל בכמה חזיתות. א) הטרדת מתפללים מוסלמים בהר הבית ובסביבתו. ב) גירוש תושבים ערבים מבתיהם בירושלים. ג) תקיפת רצועת עזה. לגבי ג' מלבד הכוונה לתת לנו תזכורת שערביי ישראל הם פלסטינים ולא יהודים (הלא לשם כך יצרו את חוק הלאום) ולכן הם יתמכו בחמס, יש עוד מטרה: עד להשלמת מגן המנהרות ישראל הייתה מעוניינת בשקט תעשיתי ונתנה לחמס להתעצם. בהמשך זה לגיטימי לפעול נגד תשתיות החמס בהזדמנות הראשונה. כך שבסעיף ג' נתניהו התכוון להרוג שתי ציפרים במכה אחת. כאשר בנט החליט לנטוש את הגוש עם הערבים הוא יכל להפסיק את המבצע נגד עזה אבל אולי הוא חיכה לסער שילך בעקבות בנט ואולי הוא חשש שאז הכוונות האמיתיות שלו יחשפו ונתן לגנץ להמשיך לעבוד. לבסוף הוא הצליח ליצור את הקרע בין הישראלים היהודים ובין הישראלים הפלסטינים, ואי אפשר להקים ממשלה. מקומו בבלפור מובטח עד הבחירות הבאות וכנראה גם אחריהם. ברצוני גם להעיר שאינני שופט את נתניהו לטוב או לרע. הוא פשוט פוליטיקאי ממולח. המבצע נגד עזה ממילא היה נחוץ וזה שאנו מדינה רב-לאומית מאושרת על ידי חוק הלאום. אז מה לעשות שאחד מהלאומים, שלפי חוק הלאום הוא נבדל מאתנו, מזדהה עם אויב מר שלנו? גוש השינוי התעלמו מזה. נתניהו בסך הכל הוציא את המרצע מהשק!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *