פנחס יחזקאלי: עשר כרזות על פוליטיקה, צבא ומדינאות: אוסף שלושה עשר

[התמונה היא צילום מסך. הכרזה: ייצור ידע]

[לאוסף הכרזות על פוליטיקה, צבא ומדינאות, לחצו כאן]

"נַפְתָּלִי, אַיָּלָה שְׁלֻחָה–הַנֹּתֵן, אִמְרֵי-שָׁפֶר" (בראשית מט, כא)

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

כְּרָזָה או פּוֹסְטֶר (Poster) היא כל דימוי חזותי המיועד להצגתו לראווה. כרזות הן לא פעם הפריט המזהה מעצב גרפי יותר מאשר תוצרים אחרים בעולם העיצוב. לפני עידן הרשתות החברתיות, היו הפוסטרים מודפסים על נייר ותלויים לראווה על קירות או משטחים. היום, עברה הזירה אל הרשתות החברתיות (ויקיפדיה: כרזה).

הדף הזה מביא לכם את האוסף השניים עשר של כרזות ובהן אמירות שתועדו אצלנו, באתר ייצור ידע; בהקשרים של פוליטיקה, צבא ומדינאות.

לכרזות האחרות, לחצו כאן.

תיהנו; ואתם מוזמנים לתרום עוד...

כרזות שבעל הזכויות בהן לא אותר, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי בכל כרזה, אנא פנו ל: yehezkeally@gmail.com]

*  *  *

כרזה ראשונה, בראש הדף, ושנייה: "חשבתי...", באמת??

ביום חמישי, ה- 10 ביוני 2021, התפרסם בתכנית הטלוויזיה 'עובדה', ריאיון יוצא דופן עם ראש המוסד היוצא יוסי כהן; ובו נשאל, "האם אפשר היום, לקבוע שמזוודות הכסף, מאות מיליוני דולרים לחמאס, שאישרנו ואפשרנו לכסף הזה לעבור, האם יתכן שהכסף הזה ברא לנו שם אויב מסוכן יותר ממה שאי פעם היה לנו שם?".

התשובה: "חשבתי שאם חייהם יהיו טובים יותר, המוטיבציות למשברים ולמלחמות תפחתנה. כך חשבתי!...  וטעיתי כנראה... טעיתי!" (ראו הכרזה בראש הדף).

על כך כותב ד"ר גדעון שניר (ראו כרזה שנייה למטה): הטעות הנפוצה - ששיפור המצב הכלכלי מפחית את המוטיבציה של הערבים להילחם – הגיונית כשהיא מתבצעת על ידי עקרת בית תל אביבית מלאה כוונות טובות. לא על ידי ראש מוסד, שכל תפקידו להבין את פרדיגמת החשיבה הערבית, אחרי חיכוך של יותר ממאה שנים!

[הכרזה: ייצור ידע]

כרזה שלישית: קונספציית הנדל"ן המטופשת!

כותב ד"ר גדעון שניר (ראו כרזה למטה): "במהלך 15 השנים שלאחר ההתנתקות מעזה ואין ספור סבבי אלימות צבאית, טרם הפנמנו, שנזק נדל"ני רק מועיל לחמאס, מקל עליו בזירה הבינלאומית, ומגדיל תרומות כספיות, המשמשות להעצמתו!"

[התמונה היא צילום מסך. הכרזה: ייצור ידע]

כרזה רביעית: פוביית החורבן של הישראלים

כותב האלוף במיל' גרשון הכהן: מדובר בחרדה קיומית בלעדית לסיפור היהודי. החרדה מפני קריסת מדינת ישראל, אינה דומה בהשוואת משמעויותיה לאזרח המדינה היהודי ולאזרח המדינה הערבי. עבור היהודים, החרדה  לעתיד מדינתם כרוכה ביסודה בחרדה כוללת לעם היהודי, שלא יוכל לשאת חורבן נוסף. מההיבט הזה גם מלחמה קטנה מעוררת ביהודי ישראלי טלטלה של חרדה קיומית.

[התמונה היא צילום מסך. הכרזה: ייצור ידע]

כרזה חמישית: אויבינו שוקדים על הקרסת 'המערכת החיסונית' של ישראל

כותב האלוף במיל' גרשון הכהן:

האויבים החדשים, חיזבאללה, חמאס ומשמרות המהפכה האיראניים, פנו למלחמה בהגיון חדש - בתכלית התשה. מגמתם להתיש את מדינת ישראל; למנוע סדר יום של יציבות ושגשוג; להעמיק את המתחים השזורים בה מהיווסדה, עד כדי לחולל תהליכי קריסה פנימיים. האיום הזה, שממש אינו נתפס "איום קיומי", הולך ומתהווה לסוג חדש של "איום קיומי", כמו האיום הטמון בקריסת מערכת החיסון בגוף האדם. 

[התמונה היא צילום מסך. הכרזה: ייצור ידע]

כרזה שישית: בסוף מגיע זמן הפרעון!

כותב ניצב בדימוס אורי בר לב:

אסור להסתיר וצריך לומר בפה מלא: יש לנו אויב מבית; ולא להעלים אמת מטרידה בדרך של עיוות המציאות; כי היא פשוט הולכת ומתעצמת. כמו אדם על סף פשיטת הרגל, תגיע בקרוב גם עת הפירעון של ימי השקט שאנחנו נוטלים עכשיו בהלוואה, והמציאות תהיה קשה ומדממת. כך למשל:

[הכרזה: ייצור ידע]

כרזה שביעית: תהיות על ריבונות שאבדה (א')...

עד כמה אנחנו ריבונים בארצנו? בדרום הפרוע, בצפון, בערים המעורבות וגם בירושלים? מה היה קורה למשל, בגבולנו הדרומי, אם מצעד צה"ל היה צועד היום בירושלים, כמו אז?

[הצילום: משה מילנר, לע"מ]

כרזה שמינית: תהיות על ריבונות שאבדה (ב')...

מי שחושב שהתמונות הללו ממלחמת העצמאות, לא תחזורנה במלחמה הבאה, חי בלה לה לנד. הן הרי חוזרות גם בימי שגרה בכבישי הנגב!

[התמונה היא נחלת הכלל]

כרזה תשיעית: ללמוד ערבית מדוברת עכשיו, מגיל הגן!

כותב ניצב בדימוס אורי בר לב:

יש דבר אחד שיקל על ממשלת השינוי לעשות, ושהיה צריך להיעשות עוד לפני 73 שנים: להכיל לימודי ערבית מדוברת (לא ספרותית) ברמה גבוהה מגיל הגןהמשמעות המיידית היא שיאותגר הנוהג של שותפינו - בתוך גבולותינו וגם מחוץ להם - לומר דבר אחד בעברית ובאנגלית; ולומר ולעשות דבר אחר בערבית!

[הכרזה: ייצור ידע]

כרזה עשירית: מתי מנהיג יכול להינות מפירות מנהיגותו?

כותב אל"ם במיל' עופר בורין: 

ה' מודיע לאהרון ולמשה שהם לא יזכו להיכנס לארץ ישראל עם כל העם. אומרים שזה בגלל שמשה לא דיבר אל הסלע כפי שיהוה הנחה, אלא הכה בו עם המטה. אני לא חושב שזה ההסבר משום שאם כך, במה אשם אהרן? ומה הקטנוניות הזו של ה'?

ההסבר בעיני הוא החלק של דוגמה אישית, הקשור למנהיגות: משה ואהרון הם מנהיגי העם, מנהיגי דור המדבר. יהוה נותן פרק לעם ישראל לדורותיו על דוגמה אישית; ומשמעותה, כשאתה מנהיג, אתה לא יכול ליהנות מפירות המנהיגות שלך אם אנשיך לא נהנים ממנה!!

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי ArtsyBee לאתר Pixabay]

[לאוסף הכרזות על פוליטיקה, צבא ומדינאות, לחצו כאן]

   

One thought on “פנחס יחזקאלי: עשר כרזות על פוליטיקה, צבא ומדינאות: אוסף שלושה עשר

  1. Pingback: אוסף כרזות על פוליטיקה, צבא ומדינאות | ייצור ידע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *