אלי בר און: הקורונה מכה שוב!

[התמונה שותפה בפייסבוק בנובמבר 2020. בעל הזכויות בתמונה זו לא אותר. לכן, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי, אנא פנה ל: yehezkeally@gmail.com]

[לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים.

*  *  *

נגיף הקורונה מכה בפעם הרביעית. הגל הרביעי בדרכו לכאן וצריך לדרוש מהממשלה החדשה לפעול מהר ונחרץ (כדאי ללמוד מאוסטרליה...)

האם להתחיל ולחסן את האוכלוסייה במנת חיסון שלישית? כן, כבר מחר בבוקר! להערכתי - לפחות בהקשר של חקר ביצועים שאני מתמחה בו - רמת החיסון הכללית וגם האישית שלנו בירידה.

המשמעות היא, שיותר ויותר מחוסנים נדבקים בנגיף ההודי; וחמור מכך, יותר ויותר מחוסנים - שנדבקו למרות החיסון - נכנסים כעת למצב של אשפוז, חלקם גם לסטטוס של חולה קשה.

[למאמר של אסף אוני בגלובס, לחצו כאן]

אז נכון, צריך להישמע להנחיות, למנוע התקהלויות, להקפיד ולחבוש מסיכות בחללים סגורים, לחסן את האנשים חסרי האחריות שעדיין לא חוסנו, לחסן את כל הילדים והנוער עד גיל 15, לשפר את הבידוק בנתב"ג, את חובת הבידוד למי שדרש לכך ועוד ועוד.

אבל, צריך להבין שאין בכך די. צריך לשפר את רמת החוסן לנגיף של כולנו, ברמה הלאומית ובעיקר ברמה האישית. ניתן להשיג את היעד הזה רק באמצעות חיסון שלישי, רצוי - אם כבר יש כזה - חיסון משופר יותר, שיוכל לנטרל יותר טוב את וריאנטים נוסח ההודי המחוזק; ואלה שיבואו בעקבותיו.

עד מתי הסיוט הגלובלי הזה ימשך? ההיסטוריה הוכיחה כי מגיפות גדולות נמשכות בין 8-6 גלים. אנחנו עברנו, בינתיים, רק שלושה.

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי geralt לאתר Pixabay]

[לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *