פיל בחנות חרסינה: לא לבלוע ולא להקיא…

[בתמונה: זה עובר לכם בגרון? בעל הזכויות בתמונה זו לא אותר. לכן, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי, אנא פנה ל: yehezkeally@gmail.com]

חוק האזרחות - השינוי שיחליק לכם בגרון...

המהומה סביב חוק האזרחות היא לא יותר מסיבוב נוסף בין קואליציה לאופוזיציה בתנאים קצת פחות מאופטימליים לקואליציה. לקואליציה אין רוב להעביר חוק שהיא חפצה בו. היא מגדירה אותו כחוק חיוני לביטחונה של מדינת ישראל ומבקשת מהאופוזיציה לתמוך בהצעת החוק.

מה הבעיה עם ההיגיון המנחה הזה? שמבנה הקואליציה הנוכחי איננו מסוגל להסכים על הנושאים המהותיים!

איך ניתן לשרוד בקואליציה כזו? האם כל פעם שיהיו אי הסכמות בקואליציה יוכלו ראש הממשלה, נפתלי בנט; ו/או ראש הממשלה החליפית לאופוזיציה ולומר: תצביעו איתנו או שאתם בוגדים באינטרס הביטחוני של מדינת ישראל?

במדינה נורמאלית, יכולה הייתה הקואליציה - או חלקים ממנה - להתחייב לאופוזיציה להצביע איתה על חוק אזרחות חדש ביוזמת האופוזיציה בתוך כחודשיים בתמורה להארכת הוראת השעה עכשיו.

אבל, אם בנט יתחייב לדבר כזה מנסור עבאס ייעלב, אחמד טיבי ייעלב, ניצן הורביץ ייעלב, ומרב מיכאלי תיעלב גם כן...

ובהיעדר יכולת להתחייב, ברוח השינוי הריפוי האיחוי והשיסוי, הם ימשיכו לנסות ולהציג את האופוזיציה כחבורה של בוגדים באינטרס הביטחוני של מדינת ישראל; והאופוזיציה מצידה, תמשיך לנצח ניצחונות קטנים, על חשבון אינטרס הכלל...

[בכרזה: כל עליבות הפוליטיקה הישראלית בכרזה אחת... המקור: טוויטר. בעל הזכויות בתמונה זו לא אותר. לכן, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי, אנא פנה ל: yehezkeally@gmail.com]

2 thoughts on “פיל בחנות חרסינה: לא לבלוע ולא להקיא…

  1. אני לא ראיתי שמישהו מהקואליציה מכנה את האופוזיציה כבוגדים. דווקא האופוזיציה מכנה כך את מרכיביה השונים של הקואליציה.
    ראה הסרטון של גיא זוהר, גם אם הוא ישן. כדי לקצר לך – הבדיקה העלתה שלא קראו לנתניהו בוגד. נתניהו טען שכן, אבל לא נמצא בציטוטים שבסרטון. נתניהו אמר שהינחה את פרקליטיו להגיש על כך תביעת דיבה, אך לא הגיש. מדוע? כי גנץ, לפיד ויעלון לא אמרו עליו שהוא בוגד. מצד שני, אנשי ליכוד רבים מאד קראו למרכיבי ממשלת השינוי בוגדים. קצת התבלבלת, ידידי.
    https://www.youtube.com/watch?v=_hDUIV7vczg&ab_channel=%D7%9B%D7%90%D7%9F11-%D7%AA%D7%90%D7%92%D7%99%D7%93%D7%94%D7%A9%D7%99%D7%93%D7%95%D7%A8%D7%94%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C%D7%99

  2. "אם בנט יתחייב לדבר כזה מנסור עבאס ייעלב" – זה לא עניין של העלבות.
    לבנט יש הסכמה עם כל חלקי ממשלתו ששומרים על סטטוס קוו בנושאים בטחוניים. זו הסכמה קשה, אבל אפשרית ולגיטימית לחלוטין.
    אבל האופוזיציה ברשות נתניהו רוצה לקעקע את הממשלה בכל מחיר – גם אם המחיר הוא פעילות לרעת מדינת ישראל בנושא בטחוני מובהק.

    זו התנהלות שערורייתית שאיננה מתאימה לאופוזיציה אחראית. זו אופוזיציה מופקרת, שהוכיחה באופן חד משמעי שאיננה שמה בראש מעייניה את אזרחי מדינת ישראל ובטחונם, אלא את הרצון הפוליטי לשלוט בכל מחיר. אופוזיציה אחראית היתה שמה גבולות. היתה פועלת נגד הממשלה איפה שנכון לפעול ומשתפת פעולה עם הממשלה איפה שיש לה ביקורת עיניינית, לטובת אזרחי מדינת ישראל. בשום אופן לא פוגעת בבטחון המדינה, אפילו פגיעה קלה שבקלות.

    נתניהו מביא שוב לציבור הסבר מעולה למה הוא לא ראוי עוד להיות ראש הממשלה. הציבור (מימין ומשמאל) לא מטומטם, הציבור מבין מה קורה וביום הבוחר יתן את התשובה. אם נתניהו ימשיך ככה, גם אם יפיל את הממשלה הוא לא יזכה לעולם לשום כסא באף ממשלה עתידית. את הבוחרים שמכריעים בין הגושים הוא העביר כרגע חד משמעית לגוש האחר, זה שמאס בנתניהו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *