פיל בחנות חרסינה: טראמפ מכה שנית…

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי heblo לאתר Pixabay]

מהנעשה מעבר לשלולית...

הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, מסלים את מאבקו בחברות טוויטר ופייסבוק, שחסמו אותו, על חופש הדיבור והצנזורה. כזכור, טראמפ הועף לתמיד מטוויטר; ונחסם לשנתיים מפייסבוק, עובדה שמקשה עליו מאוד להמשיך ולתקשר עם תומכיו.

עתה, הוא הגיש תביעה ייצוגית, בבית המשפט בדרום פלורידה, נגד מנכ"ל גוגל, סונדר פיצ'אי; מנכ"ל פייסבוק, מרק צוקרברג; ומנכ"ל טוויטר, ג'ק דורס.

פייסבוק וטוויטר סירבו להגיב.

בתביעה, הוא דורש את החזרת הפרופילים שלו ברשתות החברתיות לפעילות; ותובע פיצוי כספי על הנזק ועוגמת הנפש שנגרמו לו ולאחרים, בעקבות הצנזורה של ענקיות הטכנולוגיה.

תביעות ייצוגיות יאפשרו לטראמפ לתבוע את מנכ"לי הטכנולוגיה בשם קבוצה רחבה יותר של אנשים שלטענתו צונזרו על ידי מדיניות מוטה, ולגרום להם נזק כספי גדול יותר, בהתאמה.

יחד עם זאת, למרות שפוליטיקאים שמרנים מרבים להציג את החסימות הללו של טראמפ ברשתות החברתיות כצנזורה, איש מהם טרם הציג בבתי משפט ראיות משמעותיות לכך, שטוויטר ו/או פייסבוק מוטות נגד השמרנים. ענקיות הטכנולוגיה טוענות שהיו אלה צעדי נגד בעקבות ההסתה ברשתותיהן שהביאה למצור על הקפיטול, בינואר 2021.

[לכתבה המלאה באתר axios, לחצו כאן]

כזכור, עוד בתקופת נשיאותו, ניסה טראמפ להגביל להקטין את ההגנות החוקיות על חברות המדיה החברתית מאחריות לתוכן שמשתמשים מפרסמים בפלטפורמות שלהם.

יצוין עוד, כ הגשת תביעות משפטיות הייתה נשק שכיח בידיו של טראמפ להשגת מטרות שונות. יחד עם זאת, הדגש היה בדר"כ על עצם ההגשה והוא לא התמיד בהן ולא השקיע כדי לזכות.

תכינו פופקורן יהיה מאוד מעניין... אם טראמפ יתמיד הפעם בתביעתו, הוא להערכתי, ייזכה בתביעה, כיוון שהעובדות לא מוטלות בספק והחוק האמריקאי מספק לחברות הטכנולוגיה הגנה מפני תביעות במיוחד בשביל שהם לא יצנזרו אף אחד בטח לא את נשיא ארה"ב...

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *