Jeppe Vilstrup Hansgaard: קליטת עובדים נכונה חוסכת מיליארדים!

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי mohamed_hassan לאתר Pixabay]

[למאמר המקורי באנגלית, לחצו כאן] [לקובץ המאמרים על קליטה והשתלבות של עובדים חדשים, לחצו כאן] [לקובץ המאמרים בנושא ניתוחי רשת ארגונית ONA, לחצו כאן]

Jeppe Vilstrup Hansgaard הוא מנכ"ל חברת Innovisor - שצברה בעשור האחרון ניסיון בשינויים עסקיים, בניתוח רשתות ארגוניות (Organizational Network Analysis - ONA), במיזוגים וברכישות ביותר מ- 35 מדינות (ראו תמונה משמאל).

Hansgaard מרבה לכתוב על תשומת הלב הנדרשת בקליטת עובדים חדשים.. זהו מאמר נוסף בסוגיה זו.

*  *  *

מנסיוני, חברות רבות אינן מבינות את הערך שניתן להפיק מקליטה נכונה של עובדים חדשים. זאת, למרות שזה יכול להיות אחד המקומות הקלים ביותר לייצירת ערך גדול יותר במיליארדים!

ראשית מספר נתונים

  • 5 שנים - זה הזמן שלוקח לעובדים, בחברת ייצור רב לאומית בארה"ב, להשתלב ברשתות השיתופיות של החברה.
  • 3½ שנים - זה ממוצע השהות של עובדים בחברת טכנולוגיה גדולה בארה"ב
  • 15,000 דולרים - הם העלות החודשית הכללית, הממוצעת לעובד-ידע, הן בחברת טכנולוגיה מבוססת בארה"ב; והן בחברות נפט באירופה.
  • 18-24 חודשים - הם אומדן זמן 'הבשלה' של עובד חדש (Time to Value Generation או: Time to Integration), הן בחברת תרופות אירופאית והן בחברת אנרגיה (הזמן שלוקח לעובד להפוך לפרודוקטיבי ולהתחיל להחזיר את ההשקעה).
  • 6 חודשים - הוא הזמן שניתן להפחית מזמן ההבשלה, אם עושים שימוש בניתוח רשתות ארגוניות (Organizational Network Analysis - ONA) לאיתור המנטור הנכון לעובד חדש, כדי שישתלב מיד ברשתות השיתופיות, תוך מעקב מתמיד חר התקדמותו.
  • אף אחת או 0% - מספר החברות שדיברתי איתן, ושמודדות את 'זמן ההבשלה' של עובדים חדשים. אם אתם מכירים כאלה, אשמח להכיר...

אז איפה המיליארדים?

הם ממש פה למעלה! בצע את החישובים שלך על 'זמן ההבשלה' של עובדיך ותמצא אותם: חשב את מספר העובדים שהחברה שלך מגייסת בשנה x העלות החודשית הכוללת שלך x מספר החודשים שאתה חושב, שבהם תוכל להקטין את 'זמן ההבשלה'.

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי geralt לאתר Pixabay]

ומה אפשר לעשות?

מעל הכל, עלינו להבין את הדינמיקה של הרשתות הארגוניות, הבלתי נראות, בחברה. רק כשאנחנו יודעים את הפער בין 'מי שצריך להיות מחובר למי'; לבין 'מי מחובר למי במציאות',ניצן להפסיק 'לזרוק כסף לרצפה'!

זה דורש מנהיגות ומיומנות, אבל בהחלט שווה!

[בתמונה: עובדים חדשים ברשת הארגון (צבועים כתום. העובדים הללו מחוברים ביניהם (אחוות חדשים...) ומקושרים רק למנטורים שלהם בארגון. זמן ההבשלה שלהם יסתיים כאשר מערך הקשרים שלהם יהיה אופטימלי או קרוב לאופטימלי לצורך מילוי אפקטיבי של תפקידם. הרשת עובדה במערכת לאבחון ולניתוח רשתות ארגוניות של חברת Innovisor]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *