פיל בחנות חרסינה: הצעת חוק התשתיות הלאומיות בארה"ב עברה את המשוכה הראשונה

[התמונה היא צילום מסך]

הסנאט - בתמיכת 19 סנאטורים רפובליקנים - העביר את חלקה הראשון של הצעת החוק לשיפור התשתיות הלאומיות (Infrastructure Bill) בסך 1.2 טריליון דולר. הצעת החוק היא חלק מתוכנית הממשל לשיפור התשתיות הלאומיות בסך 3.5 טריליון דולר שכוללת לא מעט פרויקטים, שעליהם אין הסכמה בין נציגי המפלגות ולכן חולקה לשני חלקים בסנאט.

התוכנית כולה כוללת השקעות ב"הון האנושי" עליהם יש מחלוקת גדולה בין הצדדים, כאשר המימון להצעת החוק אמור לבוא מהעלאות מיסים גדולות שיגדילו את ההוצאה הציבורית וירחיבו את האינפלציה. והרפובליקנים, מן הסתם, לא תומכים בכך.

הסנאט צפוי להמשיך בדיוניו על חלקה השני של הצעת החוק. הרוב הדמוקרטי - והגמישות של חלק מהסנאטורים הרפובליקנים - מבטיח שגם היא תעבור.

לאחר שתעבור הצעת החוק כולה בסנאט, ייגש בית הנבחרים להצביע עליה; ושם, בכלל לא בטוח שהצעת החוק תתקבל.

רק לאחר ההצבעה בבית הנבחרים - ולאחר הליך איחוד בין נוסחי הצעת החוק שעברו בסנאט, לזו שיעברו (אם יעברו) בבית הנבחרים - תגיע הצעת החוק לחתימת הנשיא ותהפוך לחוק.

.

.

הצעת החוק שעברה, כוללת 21 מיליארד דולר לטובת פרויקטים ירוקים. מי שחושב שהסנאטורים קראו את 2,702 עמודי הצעת החוק חי בסרט. העובדה ש- 19 רפובליקנים הסכימו לחתום על הצעת החוק; ובכך, לתת לנשיא את אחד מגדולי הישגיו, תפגע בהם במהלך בחירות האמצע, אלא אם החוק ייפול בגלל הרצונות הדמוקרטיים בבית הנבחרים.

איזה נוסח יגיע להצבעה בבית הנבחרים והאם יובא רק חלקה האחד של התוכנית להצבעה או שתובא התוכנית כולה יכריע את עתידה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *