פנחס יחזקאלי: ההפקרות בתקשורת הישראלית הממוסדת, חייבת להיפסק!

[תגידו, השתגענו? Photo by SHVETS production]

[תגידו, השתגענו? Photo by SHVETS production]

המצב הנוכחי בתקשורת הישראלית איננו יכול להימשך, ומתחייבת רפורמה... לא במה נאמר בערוצים; אלא באיך זה נאמר ומוצג; וזה גם לא פוליטי. זה נעשה בכלי תקשורת מימין ומשמאל כאחד!

[לאוסף המאמרים על התודעה - והניסיונות להשפיע עליה, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על תקשורת ודמוקרטיה, לחצו כאן]

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר 'ייצור ידע'.

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

תעשיית החרדות וההפקרות הביטחונית...

אינני מאמין שאני כותב את זה. אבל אם זו המשמעות של תקשורת במדינה דמוקרטית בעשור השלישי של המילניום, אני מתגעגע לוועדת העורכים ולצנזורה!

ואני לא לבד כנראה... בעקבות הפיגוע בלב תל אביב בליל ה- 7 באפריל 2022, פרסמה בבוקר שלמחרת, יו"ר הוועדה לביטחון הפנים, ח"כ מירב בן ארי הודעה חריגה (ראו כרזה למטה):

ההתנהלות של התקשורת אתמול הייתה פשוט מבישה: צילומי תקריב של לוחמים ביחידות מובחרות, כניסות לדירות פרטיות של אנשים, שידור פאניקה והיסטריה בלי הפסקה. חשבתי על אנשים מבוגרים שנמצאים לבד בבתים שלהם..."

רק ההתנהלות של אתמול הייתה מבישה? צריך לומר דברים ברורים: המצב הנוכחי בתקשורת הישראלית איננו יכול להימשך, ומתחייבת רפורמה... לא במה נאמר בערוצים; אלא באיך זה נאמר ומוצג; וזה גם לא פוליטי.

[בתמונה: מירב בן ארי אומרת את מה שרובנו חושבים... מקור התמונה: פייסבוק]

נזק לביטחון הלאומי

זה לא התחיל היום, אבל שובר גבולות. זה אולי רווחי לערוצים המשדרים, לעיתונים ולכתבים. לציבור הישראלי מגיע יותר; ולביטחון הלאומי של ישראל מגיע הרבה יותר. כך למשל כתב יוסי יהושע: "‏ביחידות המיוחדות מתחקרים את נזקי החשיפה התקשורתית". ביחידות המיוחדות מתחקרים את נזקי החשיפה התקשורתית. לפי גורם באחת היחידות, מלבד זהות לוחמים, נחשפו הלילה בכלי התקשורת, המון פרטים שיטות פעולה ואמצעים שיחייבו אותם בשינוי מיידי והתאמה כי ״גם האויב לומד״:

[לציוץ המקורי של יוסי יהושוע בטוויטר, לחצו כאן]

פאניקה בכוונת מכוון

הסיבה איננה רלוונטי. אבל, בפניקה המתוזמנת הזו עושים שימוש מימין ומשמאל (למטה צרפתי דוגמאות זמינות מימין); והפניקה הזו מניעה גורמים עוינים שבטוחים שכולנו בהיסטריה, שהכל פה רקוב; ונדרשת עוד בעיטה אחת בדלת, כדי שכל המבנה הזה יקרוס!

הנה, למשל, היסטריה בעמוד הראשון של ישראל היום, 4 באפריל 2022: "פחד על הגדר... תושבי קו התפר בחרדה..."

היסטריה בעמוד הראשון של ישראל היום, 4 באפריל 2022: "פחד על הגדר... תושבי קו התפר בחרדה..."

והנה ההיסטריה בשער ישראל היום, בבוקר ה- 8 באפרים 2022... התמונה היא נחלת הכלל:

כותבת עו"ד ענת גרניט בפוסט, בפייסבוק:

״הערכות שיא!!... מתיחות שיא...״ קולו של הקריין/נית רועד מהתרגשות…

תגידו, זה רק אני מרגישה שהתקשורת מכל קצווי הקשת פשוט מלבה ומתסיסה ויוצרת ציפייה שבסוף גם תתממש שהיום תהייה מהומה נוראית??? מתחילת הסופ״ש ובקצב הולך ומתגבר הם מפמפמים את הקטסטרופה הצפויה היום: ״מתיחות שיא!״, ״מתח לקראת יום ירושלים״, ״החמאס מאיים...״, ״בנט מצידו אמר...״, ״הכוחות נערכים...״ …

תניחו לזה!!!! כשיקרה, אם יקרה תדווחו. זה התפקיד שלכם: לדווח, לא לייצר חדשות!

כותבת עו"ד ענת גרניט בפוסט, בפייסבוק: ״הערכות שיא!!... מתיחות שיא...״ קולו של הקריין/נית רועד מהתרגשות… תגידו, זה רק אני מרגישה שהתקשורת מכל קצווי הקשת פשוט מלבה ומתסיסה ויוצרת ציפייה שבסוף גם תתממש שהיום תהייה מהומה נוראית??? מתחילת הסופ״ש ובקצב הולך ומתגבר הם מפמפמים את הקטסטרופה הצפויה היום: ״מתיחות שיא!״, ״מתח לקראת יום ירושלים״, ״החמאס מאיים...״, ״בנט מצידו אמר...״, ״הכוחות נערכים...״ … תניחו לזה!!!! כשיקרה, אם יקרה תדווחו. זה התפקיד שלכם: לדווח, לא לייצר חדשות!

[לפוסט של ענת גרניט בפייסבוק, לחצו כאן]

 
 

לעם ישראל מגיע יותר. מישהו מתכוון לעשות שם סדר??

לפחות איגוד העיתונאים התעורר להבין את גודל הנזק... הנה הודעתו:

ארגון העיתונאים והעיתונאיות סבור שראוי להפיק לקחים משידורי הפיגוע המחריד אמש. בשבועות האחרונים אנו עמלים על הקמת מועצת עיתונות חדשה ומתפקדת, ועוד בטרם תושלם הקמתה, יתכנסו כמה מנציגיה, עם נציגי הארגון, על מנת לגבש המלצות לסיקור אירועי טרור ואסונות, באופן מיטבי מבחינה עיתונאית אך מבלי לפגוע בעבודת כוחות הביטחון, או ברגשות הצופים. הארגון שולח תנחומים למשפחות הנרצחים והחלמה מהירה לפצועים".

והנה גם ynet: 

פרופ' בועז גנור ב- ynet: לטרור יש מטרה, ואתמול הוא קיבל עזרה מהתקשורת והמשטרה ניהול הזירה הכאוטי בת"א והדברור הכושל, בתוספת עיתונאים רודפי סנסציות וחסרי אחריות, הגבירו את החרדה בציבור והפכו פיגוע טקטי לאירוע אסטרטגי

[לכתבה המלאה של פרופ' בועז גנור ב- ynet, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על תקשורת ודמוקרטיה, לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

נושאים להעמקה

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *