אלי בר און: היתרון הצבאי הולך ונסגר

[בתמונה: ראש המטות המאוחדים של צבא ארה"ב, גנרל מרק מיליי בווסט פוינט. התמונה היא צילום מסך]

[בתמונה: ראש המטות המאוחדים של צבא ארה"ב, גנרל מרק מיליי בווסט פוינט. התמונה היא צילום מסך]

ימיו של חיל האוויר כחיל מוביל בלחמה, כנראה תמו; וחימוש מדויק לסוגיו - שמשוגר לכל הטווחים – הפך גם לנחלתו של צבא היבשה. המשמעות היא שלארה"ב ולמערב - לרבות מדינת ישראל - יש בעיה. יש פתרונות, אבל ראשית צריך להכיר - גם אצלנו – במציאות!

[לקובץ המאמרים על פער הרלוונטיות של חיל האוויר, לחצו כאן]

[אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים]

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים.

*  *  *

ראש המטות המאוחדים של צבא ארה"ב, גנרל מרק מיליי נשא דברים ב- 21 במאי 2022, בפני צוערי המכללה הצבאית ווסט פוינט. הריאיון סוקר באתר העברי המצוין: 'ישראל דיפנס', ומומלץ לקרוא אותו בתשומת לב מרובה (ראו תמונה ולינק למטה).

השורה התחתונה: ״היתרון הצבאי שממנו נהנינו 70 שנה הולך ונסגר במהירות... אמריקה איננה עוד המעצמה שאין דומה לה... הדור הבא של לוחמי צבא ארה"ב חייב להיות מוכן למלחמה שלא תדמה במאומה למלחמה בת ימינו... בוגרי ווסט פוינט היום חייבים להיות מוכנים לנהל רובוטים במלחמה הנשלטת על ידי רחפנים וכטמ"מים... הפוטנציאל של סכסוך בינלאומי ובין מעצמתי הולך וגובר, לא הולך ופוחת. היתרון הצבאי שממנו נהנינו 70 שנה הולך ונסגר במהירות, ומה שיקרה הוא שארה"ב תהיה, והיא כבר, מאותגרת בכל תחום של המלחמה, בסייבר, בחלל, בים, באוויר, וכמובן ביבשה (ארקין, 2022)

מדוע ראש המטות המשולבים, הקצין הבכיר ביותר של ארה"ב סבור כך, ומה זה קשור לישראל?

דן ארקין ב'ישראל דיפנס': ראש המטות המאוחדים של צבא ארה"ב גנרל מרק מיליי: ״היתרון הצבאי שממנו נהנינו 70 שנה הולך ונסגר במהירות״ ״אמריקה איננה עוד המעצמה שאין דומה לה. אמריקה עומדת היום במבחן באירופה על ידי התוקפנות הרוסית, באסיה על ידי הגידול הכלכלי והצבאי הדרמטי של סין, הגרעין והטילים של קוריאה הצפונית ובמזרח התיכון על ידי טרוריסטים״, אומר מיליי

[לכתבה המלאה של דן ארקין ב'ישראל דיפנס', לחצו כאן]

יכולות - שהיו בלעדיות לחיל האוויר: הפצצות מדויקות ממרחק רב - הופכות להיות גם נשק סטנדרטי בצבא היבשה

האמריקאים השתיתו - מאז מלחמת העולם השנייה - הרבה מעוצמתם הצבאית על מטוסים-מפציצים. גם היום, חיל האוויר של ארה"ב גדול וחזק יותר מכל חילות האוויר של שאר העולם ביחד.

אבל עתה, חימוש מדויק, שמשוגר לכל הטווחים: פגזים, טילים וכטב"מים הפכו גם לנחלתו של צבא היבשה. הטילים המדויקים - שנכנסים כעת לשימוש בצבאות העולם - מקנים לחילות היבשה יתרון משמעותי בשדה הקרב. נכנסים לשימוש נרחב גם טילי נ"מ ו- א"א, ארוכי טווח, שמנטרלים ממרחק רב (מאות ק"מ) את הכוח האווירי, ומקשים עליו מאוד לקחת חלק בלחימה מקרוב, כפי שניתן, כבר לראות במלחמת רוסיה אוקראינה. בנוסף, הטילים ההיפרסוניים של רוסיה וסין, מנטרלים כבר כעת את נושאות המטוסים של ארה"ב.

[לקובץ המאמרים בנושא השואה ומלחמת העולם השנייה, לחצו כאן] [לריכוז המאמרים על 'עוצמה', לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על יחסי רוסיה - אוקראינה, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על מרוץ החימוש בטילים היפרסונים, לחצו כאן]

[בתמונה: הי חברים, תתעוררו... אנחנו בעידן הטילים!! צילום: KCNA KCNA]

[בתמונה: הי חברים, תתעוררו... אנחנו בעידן הטילים!! צילום: KCNA KCNA]

המשמעות היא שלארה"ב ולמערב לרבות מדינת ישראל יש בעיה. יש פתרונות, אבל ראשית צריך להכיר - גם אצלנו - במציאות:

ימיו של חיל האוויר כחיל מוביל בלחמה, כנראה תמו!

[לקובץ המאמרים על פער הרלוונטיות של חיל האוויר, לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

מקורות והעשרה

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *