עופר בורין: תהילים קיט – האות ע'

[בתמונה: צמ"ח, מהות תורת ישראל בעיני, שהיא למעשה גם מהות הטוב האנושי – צדק, משפט, חיים/חסד/חמלה... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי LVER לאתר Pixabay]

[בתמונה: צמ"ח, מהות תורת ישראל בעיני, שהיא למעשה גם מהות הטוב האנושי – צדק, משפט, חיים/חסד/חמלה... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי LVER לאתר Pixabay]

יבוא יום והצמ"ח - צדק, משפט, חיים / חסד / חמלה - יהיה הגשר בין כל שבטי ישראל ובין כל העמים...

[לאוסף פרקי ספר תהילים, בפרשנותו של עופר בורין, לחצו כאן]

אלוף משנה במיל', עופר בורין, נשוי + 3, שירת 20 שנה בחיל האוויר בתפקידי פיקוד טכנולוגיים. היום, הוא מנהל בחברת הייטק ביטחונית. הוא מגדיר את עצמי כאדם חופשי (חילוני). החל לכתוב בתחום זה כשעלה לאוויר פרויקט 929 בניהול הרב בני לאו והעיתונאית גל גבאי. הוא מחפש בתנ"ך את ההקשרים לחיים במדינת ישראל בעידן המודרני.

אלוף משנה במיל', עופר בורין, נשוי + 3, שירת 20 שנה בחיל האוויר בתפקידי פיקוד טכנולוגיים. היום, הוא מנהל בחברת הייטק ביטחונית. הוא מגדיר את עצמי כאדם חופשי (חילוני). החל לכתוב בתחום זה כשעלה לאוויר פרויקט 929 בניהול הרב בני לאו והעיתונאית גל גבאי. הוא מחפש בתנ"ך את ההקשרים לחיים במדינת ישראל בעידן המודרני.

*  *  *

אקרוסטיכון היא שיטת כתיבה של שיר או פרוזה, בה ליקוט האות הראשונה של כל מילה, שורה או בית בשיר, יוצר מילה או מספר מילים, שם, אותיות האלפבית כסדרן וכדומה.

זהו פרק אקרוסטיכון מהמפורסמים שנכתבו. כל אות מקבלת כאן שמונה פסוקים. סה"כ 176 פסוקים.

פתחתי את הפרק ב"דחילו ורחימו" ומיהרתי לפסוקי האות ע'. האות הפותחת את שמי.

בכל ליבי קיוויתי שאמצא שם את צמ"ח, מהות תורת ישראל בעיני, שהיא למעשה גם מהות הטוב האנושי – צדק, משפט, חיים/חסד/חמלה.

בתור אדם חילוני, שכלל לא הכיר את התנ"ך - לבד מהנלמד בבית הספר - אני מלווה את פרויקט 929 מיומו הראשון, תוך שאני כותב לעצמי מאמרים על כל פרק. הקריאה היומיומית, פרק פרק, נותנת הרבה מאוד תובנות מעניינות, שלדעתי לא ניתן לקבל אותן בקריאה אחרת. זאת בליוויי המאמרים המרתקים של "929" המלווים כל פרק, נותנים חוויות קריאה, מחשבה וכתיבה מרתקות.

[בתמונה: צדק ומשפט... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי QuinceCreative לאתר Pixabay]

הפעם הראשונה שבה נתקלתי בצמ"ח והגדרתי אותו לעצמי במאמר הייתה בספר ירמיהו פרק כג' פסוק ה': ה הִנֵּ֨ה יָמִ֤ים בָּאִים֙ נְאֻם־יְהוָ֔ה וַהֲקִמֹתִ֥י לְדָוִ֖ד צֶ֣מַח צַדִּ֑יק וּמָ֤לַךְ מֶ֨לֶךְ֙ וְהִשְׂכִּ֔יל וְעָשָׂ֛ה מִשְׁפָּ֥ט וּצְדָקָ֖ה בָּאָֽרֶץ ׃

וגם בירמיהו פרק לג פסוק טו: טו בַּיָּמִ֤ים הָהֵם֙ וּבָעֵ֣ת הַהִ֔יא אַצְמִ֥יחַ לְדָוִ֖ד צֶ֣מַח צְדָקָ֑ה וְעָשָׂ֛ה מִשְׁפָּ֥ט וּצְדָקָ֖ה בָּאָֽרֶץ ׃

יש הרואים בצמח מבית דויד את אותו משיח שהמאמינים מחכים לו (גם אם יתמהמה). אני רואה בו, בצמ"ח הזה, את הצדק, המשפט והחסד/חמלה/חיים.

וכך, עם התובנה הזו, קיוויתי שבפסוקי קיט של האות ע', יופיע הצמ"ח. ואכן הוא שם, במלוא הדרו, כאשר הצדק והמשפט מאפיינים את הכותב ואת החסד הוא מבקש לשאוב מאלוהים:

  • קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּ֣ט וָצֶ֑דֶק בַּל־תַּנִּיחֵ֗נִי לְעֹֽשְׁקָֽי ׃
  • קכד עֲשֵׂ֖ה עִם־עַבְדְּךָ֥ כְחַסְדֶּ֗ךָ וְחֻקֶּ֥יךָ לַמְּדֵֽנִי ׃

[בתמונה: חסד וחמלה... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Sonnenstrahl לאתר Pixabay]

יבוא יום והצמ"ח יהיה הגשר בין כל שבטי ישראל ובין כל העמים.

משהו טוב לעבוד בשבילו, בלי משיח.

[לאוסף פרקי ספר תהילים, בפרשנותו של עופר בורין, לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *