פנחס יחזקאלי: איתמר בן גביר שיטה שוב ביריביו

תקציר: "אם אתה חפץ לירות, תירה. אל תדבר!" ("If you want to shoot, shoot; don't talk"). את כלל הברזל הזה המחיש לנו שחקן הקולנוע, אלי וולך (ראו תמונה משמאל למטה), בסצנה האייקונית מתוך הסרט "הטוב, הרע והמכוער"; זה בדיוק מה שעשה בן גביר בסיפור העלייה להר הבית.

[בתמונה: איתמר בן גביר שוב שיטה ביריביו... תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי palmera לאתר Pixabay]
ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדיניות של המכללה לביטחון לאומי, צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדיניות של המכללה לביטחון לאומי, צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

בפוליטיקה, כמו במלחמה, החובבנים עולים לעיתים על המקצוענים...

איתמר בן גביר הוא היועץ האסטרטגי של עצמו: בעוד יריביו הפוליטיים 'שופכים' הון על יועצים אסטרטגיים, וטועים בלי הרף; הוא מצליח, משך זמן רב יחסית, לנווט בשדה המוקשים הפוליטי והתקשורתי, בלי לעשות ולו טעות אחת.

כך הצליח לעצב תדמית של איש מעשה חזק; וזכה על כך ללגיטימציה, למוניטין, לכבוד ולהערכה מבוחריו; ולמרבה ההפתעה, גם בעולם הערבי, כולל בקרב ערביי ישראל.

מלכודת הר הבית

בזיכרון הקולקטיבי הישראלי, כמו גם הפלסטיני והערבי, נזכרה עלייתו של מנהיג האופוזיציה דאז, אריאל שרון, להר הבית, ב-28 בספטמבר 2000 והמהומות שפרצו במהלכה, כחומר הדלק שהבעיר את המאבק המזויין בפלסטינים בתחילת המילניום.

שרון עלה אז יחד עם כמה חברי הכנסת מהליכוד, בהם רובי ריבלין, גדעון עזרא, נעמי בלומנטל, איוב קרא ויהושע מצא. חברי הכנסת הערבים כבר המתינו לו על הער והפורעים הערבים חיכו לאות, וירושלים החלה לבעור. אטילה שומפלבי כינה ב- YNET את הביקור הזה: "20 הדקות ששינו את המזרח התיכון".

זו המלכודת שהוכנה לאיתמר בן גביר, בציפייה שיקיים את הבטחתו ויעלה להר:

אטילה שומפלבי ב- YNET: 20 הדקות ששינו את המזרח התיכון
גורמי הביטחון לא הזהירו מראש את אריאל שרון, ראש הממשלה ברק פחד להתריע, וכך הציתה עליית יו"ר האופוזיציה להר הבית לפני 20 שנה את האווירה במזרח התיכון. האנשים שהיו על ההר, משני עברי המתרס, והבכירים שידעו והזהירו מדברים...
[למאמרו של אטילה שומפלבי ב- YNET, לחצו כאן]

"If you want to shoot, shoot; don't talk"

[בתמונה: אלי ולך בסצנת האמבטיה המפורסמת מ'הטוב, הרע והמכוער'. אנו מאמינים שאנו עושים בתמונה שימוש הוגן]

"אם אתה חפץ לירות, תירה. אל תדבר!" ("If you want to shoot, shoot; don't talk"). את כלל הברזל הזה המחיש לנו שחקן הקולנוע, אלי וולך (ראו תמונה משמאל למטה), בסצנה האייקונית מתוך הסרט "הטוב, הרע והמכוער";

זה בדיוק מה שעשה בן גביר בסיפור העלייה להר הבית.

[בתמונה משמאל: אלי ולך בסצנת האמבטיה המפורסמת מ'הטוב, הרע והמכוער'. אנו מאמינים שאנו עושים בתמונה שימוש הוגן]

בעוד כולם מחכים למעידתו הראשונה, ובעוד החמאס סבר שהפעם הצליח ללפות את בן גביר בגרונו, ולהפוך אותו לבן ערובה, הוא פשוט הפתיע ועלה להר, בטרם יוכלו יריביו להתארגן.

עתה המומנטום נמצא בידיו; אבל, תפוח האדמה הלוהט ודילמת התגובה נמצאת בידי יריביו...

.

.

חכמון וברסקי ב'מעריב': "לא ניכנע לחמאס": בן גביר עלה להר הבית חרף האיומים וההתראות
השר לביטחון לאומי עלה להר הבית וכוחות משטרה גדולים ליוו את השר בדרכו להר. הביקור הסתיים ללא אירועים חריגים. משרד החוץ הפלסטיני: "פרובוקציה חסרת תקדים"
[למאמר של חכמון וברסקי ב'מעריב', לחצו כאן]

הנה, להנאתכם, אלי ולך בסצנת האמבטיה המפורסמת מ'הטוב, הרע והמכוער':

בסרטון: אלי ולך בסצנת האמבטיה המפורסמת מ'הטוב, הרע והמכוער'.

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

נושאים להעמקה

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *