מערכות יירוט והגנה באתר ייצור ידע

תקציר: מערכות יירוט והגנה הן מערכת, נשק או טכנולוגיה הקשורים בגילוי, מעקב, יירוט והשמדה של גורמים תוקפים למיניהם - בטווחים הקצר הבינוני והארוך - כמו: טילי קרקע-קרקע, טילי אוויר-קרקע, רקטות לסוגיהן, מל"טים וכדומה. ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות מערכות ההגנה והיירוט, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה!

[בתמונה: מערך מופע להתראה מוקדמת, בתחנת חיל האוויר האנגלי RAF Fylingdales. מעלה היצירה המקורי היה Spliced מוויקיפדיה האנגלית - הועבר מ- en.wikipedia לוויקישיתוףעל ידי Lukasz Lukomski באמצעות CommonsHelper. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 3.0]

מערכות יירוט והגנה הן מערכת, נשק או טכנולוגיה הקשורים בגילוי, מעקב, יירוט והשמדה של גורמים תוקפים למיניהם - בטווחים הקצר הבינוני והארוך - כמו: טילי קרקע-קרקע, טילי אוויר-קרקע, רקטות לסוגיהן, מל"טים וכדומה. 

למערכות היירוט הללו חיסרון מובנה: זוהי תרופה יקרה מאוד ביחס כלים התוקפים. לכן, תוקפה מוגבל לימים ספורים: במלחמה רצופהיאזל מלאי הטילים הללו תוך ימים ספורים, מבלי יכולת מבצעית לחדש את המלאי בזמן אמת; ולאורך זמן גם מבלי יכולת פיננסית. כי הטילים הללו עולים הון עתק, הרבה יותר מטילי האויב, שאותם הם אמורים ליירט.

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות מערכות ההגנה והיירוט, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה:

לאוסף מאמרים רלוונטי נוסף:

יצחק בריק ואבשלום אליצור

האלוף במילואים יצחק בריק שירת בחיל השריון כמפקד חטיבה, אוגדה וגיס וכיהן כמפקד המכללות הצבאיות. לחם כמפקד פלוגה במילואים במלחמת יום הכיפורים ועוטר בעיטור העוז; כיהן מעל עשור שנים כנציב קבילות חיילים. בשנת 2018 יצא בביקורת קשה על מוכנות צה"ל למלחמה, ונאבק באומץ, בהתנגדות צה"ל לביקורת זו.
אבשלום אליצור הוא פרופ' לפיזיקה באוניברסיטת Chapman, California.

.

.

.

.

.

אלי בר און

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים

.

.

.

.

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *