פנחס יחזקאלי: השגיאה האסטרטגית של ניצב יורם סופר

תקציר: לאחר הביקורת על תפקוד המשטרה באירועי המחאה בקיסריה ב- 2 ביוני 2023, ביצע ממ"ז חוף, ניצב יורם סופר, שגיאה אסטרטגית גסה, והתייצב לראיון לערוץ 12. מה בדיוק חשב שיקרה בראיון הזה?

[מתן ראיון ע"י ניצב יורם סופר לערוץ 12, משול לאדם שהכניס מרצונו את ראשו, ללועו של תנין... התמונה המקורית עובדה במערכת הבינה המלאכותית של DALL·E ב- Microsoft Bing. הכרזה: ייצור ידע]
[מתן ראיון ע"י ניצב יורם סופר לערוץ 12, משול לאדם שהכניס מרצונו את ראשו, ללועו של תנין... התמונה עובדה במערכת הבינה המלאכותית של DALL·E ב- Microsoft Bing. הכרזה: ייצור ידע]

[לאוסף המאמרים: 'בין רפורמה משפטית למהפכה משטרית', לחצו כאן] [לקובץ המאמרים על הדוברות המשטרתית, לחצו כאן]

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדיניות של המכללה לביטחון לאומי, צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדיניות של המכללה לביטחון לאומי, צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

זהו מאמר המבטא את דעתו של הכותב ואת הערכותיו המקצועיות בלבד.

*  *  *

ב- 2 ביוני 2023, הפגינה תנועת המחאה בקיסריה מול בית ראש הממשלה. מהר מאוד למדו המפגינים שקיסריה איננה ת"א, ומחוז חוף איננו מחוז תל אביב.

המפגינים האשימו את המשטרה באלימות מופרזת. היא מצידה טענה ששוטרים הותקפו. שלושה מפגינים נעצרו שם. בתגובה צרו אנשי המחאה על משטרת חדרה. העימותים שם נמשכו אל תוך הלילה.

נאמנים לשיטתם, תקפו המפגינים את מפקד המחוז, ניצב יורם סופר, כמשת"פ של השר איתמר בן גביר. כיוון שהשר הכריז כי לא יאריך את כהונת המפכ"ל, החיבור בין סופר לבין המפכ"לות היה כמעט מובן מאליו, וערוץ 12 הציע לסופר ראיון מקיף. סופר נענה (הנה הראיון המלא בכתבה למטה):
הראיון המלא של ניצב סופר בחדשות N-12: "אם רוצים להפגין בקשר לדמוקרטיה - יש בחירות": המועמד המוביל לתפקיד המפכ"ל בריאיון בלעדי
בעתיד הקרוב נדע אם הפייבוריט של בן גביר, מפקד מחוז חוף יורם סופר, יהיה המפכ"ל הבא של משטרת ישראל • בריאיון מיוחד הוא מספר שהוא לא מבין מה הבעיה בלהתיישר עם כל מה שהשר אומר - וגם שקיבל תעודת הערכה מהמשטרה על כך שאף פעם לא חלה • ומי יכריע במקרה של משבר חוקתי - בית המשפט או הממשלה? • "בתפיסת העולם, אין לי קווים אדומים"...
[לראיון המלא של ניצב סופר בחדשות N-12, לחצו כאן]

הריאיון בערוץ 12 היה כמובן טעות קשה, משני טעמים עיקריים

האחד הוא הטעם הדוברותי: הופעת בכירים בארגונים כושלים בתקשורת, תמיד משולה להתאבדות, קל וחומר בנושא המשמש סלע מחלוקת ציבורי. אפשר לסמוך על אנשי התקשורת שייטלו כל פליטת פה וינפחו אותה לכותרות ענק. המשטרה ובכיריה שילמו על כך בעבר מחירים קשים. היא למדה לשלוח למצלמות שוטרים וקצינים זוטרים או לחלופין, נשים. סופר האמין שלו זה לא יקרה, ו'נחרך'.

והשני: מדובר ב'ערוץ הבית' של תנועת המחאה, ש'פתחה חשבון' עם סופר. ניכר בו בסופר, שלא הטמיע את עומק השינוי שעברה התקשורת, מאז החלה המחאה. אם קודם התקיים עוד דימוי כוזב של 'כלבי השמירה של הדמוקרטיה', הרי שהיום נחשפו האג'נדות של הערוצים לחלוטין, ואנשיהם הפכו לתיבות התהודה של הצד הפוליטי המועדף עליהם, כשהעובדות חסרות משמעות מול הנרטיב השולט.

אחרי שתויג ע"י תנועת המחאה ומהדהדיה, כ"משת"פ של בן גביר", היה ברור שמה שמתוכננת לו 'שחיטה פומבית', שתבהיר היטב את עומק הדה-לגיטימציה שכל המשטרה תעבור, אם סופר ייבחר כמפכ"ל. במצב כזה, יכול היה סופר לקבל אהדה, רק אם היה מתבזה, מבקש סליחה ומבטיח נאמנות לעקרונות המחאה - כפי שעשה המפכ"ל שבתאי לפניו בפרשת עמי אשד.

לכן, סופר משול לאדם שהכניס מרצונו את ראשו ללועו של תנין, והתנין נגס... 
וצריך לומר עוד: סופר הקל על המבקשים 'לבטלו', לא מעט! [להרחבת המושג: 'To Cancel' – לבטל – למחוק מהתודעה, לחצו כאן]
[מתן ראיון ע"י ניצב יורם סופר לערוץ 12, משול לאדם שהכניס מרצונו את ראשו, ללועו של תנין... התמונה המקורית עובדה במערכת הבינה המלאכותית של DALL·E ב- Microsoft Bing. הכרזה: ייצור ידע]
[מתן ראיון ע"י ניצב יורם סופר לערוץ 12, משול לאדם שהכניס מרצונו את ראשו, ללועו של תנין... התמונה המקורית עובדה במערכת הבינה המלאכותית של DALL·E ב- Microsoft Bing. הכרזה: ייצור ידע]

ההדים לראיון היו קשים

את ניצב בדימוס אריה עמית אני אוהב ומעריך. אבל, ב- 20 ביוני הוא הצליח להדהים אותי, כש'שבר' את מה שהיה פעם, קוד הנאמנות המשטרתי, ותקף את סופר בפייסבוק בהתקפה חסרת תקדים:

"יורם סופר, לבן גביר נותר רק לרצוע את אוזנך למפתן לשכתו. מכרת הכל - את יושרתך המקצועית (אם הייתה כזו בכלל), את פקודיך, את המשטרה, את חופש הפרט וזכויותיו הבסיסיות, את הדמוקרטיה. בלי למצמץ אתה מוכן להפוך את המשטרה ל-״משמרות הלהב״ה״. סביר שהליקוק המזעזע שלך לבן גביר ה'עבריין צעצוע', תומך הטרור, הבלון הנפוח, יקנה לך את התפקיד שבו אתה חושק עד כדי הורדת המכנסיים בפניו. אתה בושה איומה לדורות מפקדי משטרת ישראל." 
[בתמונה: ניצב בדימוס אריה עמית כותב על ניצב יורם סופר... לפוסט המקורי בפייסבוק, לחצו כאן]
[בתמונה: ניצב בדימוס אריה עמית כותב על ניצב יורם סופר... לפוסט המקורי בפייסבוק, לחצו כאן]

גם עמית סגל תקף את סופר ב'ידיעות אחרונות'

"המשטרה כבר ידעה תככים אפלים שבמסגרתם קצין בכיר מבטיח לשר משהו בחדרים סגורים בתמורה לקידומו. אבל היא מעולם לא ראתה דבר דומה למה שהתרחש השבוע על מסכי הטלוויזיה: מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר, מציע לשר את העסקה אל מול פני האומה, בחדשות 12: מנה אותי למפכ"ל ותקבל טיפול נחוש יותר בהפגנות... כאשר סופר אומר זאת בראיון – שכמותו לא זכור כמעט – ממש בשבוע שבו מתברר רשמית שהמפכ"ל מסיים את תפקידו, אין מנוס מהמסקנה שמטרתו אינה הרבצת תורה דמוקרטית בציבור, אלא הרבצה למפגינים כאמצעי קידום. זה היה דוחה ופסול כאשר דן חלוץ, כמועמד לרמטכ"ל, הביע ברדיו תמיכה בהתנתקות, וזה פסול ודוחה כאשר עושה זאת מועמד למפכ"לות. היה מביך לראות את עמי אשד מתקבל ככוכב רוק בפני מפגיני האופוזיציה אחרי שאפשר להם לחסום את איילון, ומביך לראות את המועמד המוביל למפכ"ל הבא מנסה לכוון לדעת השר." [למאמר בפייסבוק, לחצו כאן]

על מה יצא הקצף?

אתחיל מזה שיש בהחלט סיבה לקצוף (אם כי הסגנון המתלהם והמבזה הזה, של אנשי המחאה, מפריע לי מאוד). הסיבות לפניכם, והריאיון המלא מצורף, הן בסרטון שבכתבת 'מאקו' למעלה, וכן בתמליל, בנספח למטה:

מדוע צריך ניצב להשתתף בראיון, שמטרתו המוצהרת לבחון את התאמתו למפכ"ל בעיני סקטור מסויים?

אומר המראיין, וסופר זורם: "הסיבה העיקרית שאנחנו פה היא כדי שאנחנו נראה, והציבור יוכל לראות, האם מועמד למפכ"ל בעתיד, יש לו עמוד שדרה חזק, הוא לא יזוז לפי הכיוון שהשר יזיז אותו".

מאימתי עומדים מועמדים למפכ"לות, כמו מלכות יופי על הבמה, על מנת לחשוף בפני הציבור את יתרונותיהם? דומה כי סופר שכח את הפתגם 'יהללך זר ולא פיך', והוא פשוט 'מוכר' (ומביך...) את עצמו בגאוותנות, שהקלה על המראיין להגחיכו: "... בקורסים שהייתי, תמיד אמרו: "הוא יגיע רחוק"... הוא מתווכח עם קביעתו של אמנון אברמוביץ' כי שהשר ייקח 'מישהו מהמדף': "ארבעה עשורים מדינת ישראל משקיעה בי. לא היה תפקיד פיקודי במשטרת ישראל, שלא עשיתי. לא הייתה משימה אחת גדולה במשטרת ישראל, שלא הייתי בה בחזית. אני לא משום מהמדף... אם אני הייתי במקום הציבור, הלוואי ויהיה לו מועמדים כמוני. אני לא על המדף!"

סופר והדמוקרטיה:

מחד גיסא, סופר מעיד על עצמו שהוא דמוקרט ("אני דמוקרט מלא..."); אבל מאידך גיסא, הוא גם מראה שלכאורה, איננו מבין דמוקרטיה מהי, וגם לא את תפקידה של משטרה בדמוקרטיה: "(הדמוקרטיה בסכנה?) תראה, אם אתם רוצים לעשות משהו נגד הדמוקרטיה, יש בחירות. אני לא הכלי.". דומה שאין טעם לנתח יותר מידי את פליטת הפה הזו. המחאה היא חלק ממהותה של הדמוקרטיה, ותפקידה של המשטרה לאפשר את המחאה ולהגן עליה, כל עוד אינה הופכת לאנרכיה; ודי בכך.

איזה יישובים כואב יותר לפנות? יהודים או אחרים?

סופר אומר: "אני יהודי! אף פעם זה לא כיף לפנות אנשים ובטח ובטח יהודים". רק שלא מדובר בשוטר פשוט שנפלט לו. סופר גנרל, וגם כאן דומה שאין צורך להרחיב.

מדוע סופר איננן מכבד את עצמו?

מדוע אינו מכבד את השר הממונה עליו, את חבריו שעליהם הוא חפץ לפקד, ואת הארגון שעליו הוא מופקד? למה הוא מוכן לשמוע השמצות על השר, ורכילות שתרמו (אולי...) חבריו מסגל הפיקוד, ולמה הוא משיב להם בתקשורת? מדוע מתמרן סופר את עצמו למצב שבו הוא צריך לשמוע ולהבליג (ואין זה משנה אם זה, לכאורה, נכון!) שהשר שלו הוא "שר סידרתי מהימין הקיצוני, שמחפש את האיש הקיצוני ביותר במשטרה"?

המראיין מספר לסופר על הדלפות חבריו מהספ"כ נגדו, כי יעשה הכל כדי להראות לשר, שהוא יטפל בהפגנות בתל אביב ביד קשה, וכי הוא חצי כהניסט מסוכן, שמדהים שהגיע עד לכאן. מדוע הוא אינו מפסיק את ההתבזות הזו ואף משיב לחבריו (אם בכלל אמרו...) דרך התקשורת? "אין לי מה להגיד לגבי רכילות, אם יש מפקדים בספ"ק הארצי שלא מסוגלים להתמודד עם מה שאני עושה, זו בעיה שלהם, לא בעיה שלי. אני לא מתחנף ואין לי סיבה להתחנף לאף אחד. אני מאמין במה שאני עושה. אם זה טוב לשר, אז טוב לו. אם לא טוב לו, לא קרה שום דבר. בסופו של יום, זו תפיסת העולם שלי...".

[מתן ראיון ע"י ניצב יורם סופר לערוץ 12, משול לאדם שהכניס מרצונו את ראשו, ללועו של תנין... התמונה המקורית עובדה במערכת הבינה המלאכותית של DALL·E ב- Microsoft Bing. הכרזה: ייצור ידע]
[מתן ראיון ע"י ניצב יורם סופר לערוץ 12, משול לאדם שהכניס מרצונו את ראשו, ללועו של תנין... התמונה המקורית עובדה במערכת הבינה המלאכותית של DALL·E ב- Microsoft Bing. הכרזה: ייצור ידע]

נספח: התמלול המלא של דברי ניצב יורם סופר בריאיון

במקומות שונים התפרסמו חלקי נאום, וגם אני התפתיתי בתחילה לחוות דעה ע"פ טקסט חלקי. הנה כל הדברים הרלוונטיים. כל הדברים שנתפסו בעיני בעייתיים סומנו אדום:

שאלה: כמה פעמים הופעל המכת"ז, בזמן שבמקומות אחרים בארץ לא השתמשו בו נגד המחאה:

תשובה: "לדעתי, עבד אולי פעמיים, בצומת מת"מ בחיפה ובכביש 4 באמצע היום, וכרכור אולי פעמיים כ'גשם'? זה בטל בשישים"

שאלה: איך יכול להיות שאירוע הקמת רעש בקיסריה נגמר ב- 17 עצורים:

תשובה: "אני כשוטר וכמפקד מחוז, פועל אותו דבר. אתה לא אמור לדעת מה אני בוחר. זה גם לא אמור לעניין אף אחד, מה אני בוחר, או מה אני חושב... מגיעים כ- 500 איש עם עשרות רמקולים, שכל תחנוני מפקד הכוח, גם בעשר וחצי בלילה, להנמיך את הרעש או להוריד את הרמקולים - שום דבר! זה נשמע לך סביר? בעיני זו בריונות! למה? כי מותר לכם? מה, כי עשיתם צבא? בחוק כולם שווים. אין לך זכויות יתר על אחרים. אני לא מקבל את זה. אני ניסיתי בכל כוחי להימנע. כשלא הייתה ברירה, כן... כשאני קמתי בשבת בבוקר, הרגשתי שלא עשיתי את העבודה שלי כמו שצריך בקיסריה, כי אני משך 3 שעות, לא הצלחתי כמעט להוריד את כמות הרעש."

שאלה: זה מקובל לקחת אנשים להתחיל לטייל איתם בתחנות ערביות, כאילו להפחיד אותם: "פה אתם לא תפגינו"?

תשובה: "זו ממש לא התשובה. (עצורים הובלו לחקירה לתחנת חדרה, ואז) הם קוראים ל- 500 איש לבוא ולסגור את התחנה. זה מקובל עליכם שיסגרו תחנת משטרה? אתם חושבים שתחנת חדרה יכולה לטפל ב-17 עצורים? בקושי יש חוקר אחד בלילה..."

שאלה: סוגיית סגירת הכבישים...

תשובה: "אצלי לא סגרו כבישים. סגרו, אבל טיפלתי ביד קשה כי אני חושב שהיה צריך לטפל ביד קשה, כי בריונות היא בריונות. מי שתוקף שוטרים, תוקף את המדינה. את מדינת ישראל, לא תהיה באופן פרסונלי. מי שיורק על שוטרים, יורק על מדינת ישראל. ככה אני מסתכל על זה. לכן, אם צריך לעצור אותם, צריך לעצור אותם; אם צריך לפזר אותם, לפזר אותם אם אפשר לדבר איתה וזה מספיק, אז זה מספיק".

שאלה: איך במחוז תל אביב הפגנות המוניות עוברות בשלום, גם אם חוסמים את האילון לשעה. אחר כך הוא נפתח ולא קורה כלום? הרי השיטה שם עובדת:

תשובה: "למה אתם שואלים אותי, תשאלו את מפקד המחוז (בת"א) ... תגיד, אתה חושב שלסגור כבישים, לשבת באמצע הכביש 6-5 שעות, זה שיטה עובדת? אני לא מסכים לזה. "

שאלה על השימוש בכוח במצעד הגאווה בחיפה:

תשובה: "מה שלא ראית (בסרטונים) זה ששוטר ביקש משהו, קיבל אגרוף וקיבל יריקות. קיבלו יריקות ואגרופים. אני בחיים לא ראיתי דבר כזה".

שאלה: האם השוטרים שלך הם אלימים בבסיס, או שזה המסר: תפגינו יד קשה גם שלא צריך? יכול להיות שאתה מכביד איתם יותר מדי, להבדיל ממפקדי מחוזות אחרים? שאתה יוצר בלגן שלא היה צריך להיווצר בכלל, מאוכלוסייה מאוד קלה לניהול?

תשובה: "קודם כל, אני חולק עליכם. אני עושה את העבודה שלי. תשאלו את האחרים, מה הם עושים בחלקם. לי יש תפיסת עולם: אין לי קווים אדומים. אני לא מוכן שאנחנו, בסופו של יום, נאפשר זכות אחת, לאורך זמן, על גבי זכויות של אחרים... למה צריך לאפשר שמונה חודשים את אותה הפגיעה בציבור?

(הדמוקרטיה בסכנה?) תראה, אם אתם רוצים לעשות משהו נגד הדמוקרטיה, יש בחירות. אני לא הכלי.

שאלה על התאמתו למפכ"ל:

תשובה: "בקורסים שהייתי, תמיד אמרו: "הוא יגיע רחוק". אז מה? חובת ההוכחה היא עליי.

בעיניים שלי זה לא רלוונטי אם אני מפכ"ל או לא. זה רלוונטי, בהסתכלות קדימה, על איך אתה מצמיח מועמדים שיהיו טובים, שיהיו ראויים, שיש להם בסיס ועמוד שדרה, ושאפשר לסמוך עליהם. אני צריך לסגור את העיניים, להסתכל על כל האוכלוסייה כשווה בעיניי, ולעשות את האיזונים, בתוך הדבר הזה מסביב".

שאלה על פינוי ישובים:

תשובה: "אין בזה שום כיף לפנות יישובים, ובטח לא יהודים.

פיניתי יישובים ערביים, פיניתי בדואים, זה אף פעם לא כיף לפנות. אני, פיניתי, חייבים".

שאלה: למה זה משנה פינוי יישוב יהודי או ערבי:

תשובה: "ברור, ברור, מה? אני יהודי! אף פעם זה לא כיף לפנות אנשים ובטח ובטח יהודים".

שאלה על דבריו של סופר למתנחלים בעמונה: "פנינו לא לאלימות, אני מבטיח לכם לא להשתמש במכת"ית, ובאמצעים". למה למתנחלים מותר ולאנשי המחאה אסור?

תשובה: "מה קרה בעמונה 2017? לא זכור לי נפגעים, גם לא זכור לי עצורים. מה המסר שלי: לשבור את התפיסה. המדינה החליטה, אני הריבון, אני בא לפנות. ייקח לי יום, ייקח לי יומיים, ייקח לי שלושה, אבל אני אפנה אותך. אין לי ציוד, אין לי כלום, זה אומר שיש לי אפס סובלנות לפגיעה, כי אני לא מכיל כלום, והתפיסה שלי עבדה".

שאלה על הטענות בעיתון 'הארץ' לגבי בריאותו:

תשובה: "ברוך השם, אני בן אדם בריא, הייתי בריא. מעולם לא הגעתי לוועדה רפואית, אני לא בטוח שיש לי ימי מחלה במשטרת ישראל. ההפך, יש לי תעודות הערכה על זה שלא הייתי חולה לאורך שנים. שום דבר מזה לא נכון".

שאלה על טענת אמנון ארהמוביץ' שבן גביר מתכוון להביא מפכ"ל מבפנים:

תשובה: "אני חושב שאמנון מסוגל לבחור מילים אחרות. אברהמוביץ' אמור שהשר ייקח 'מישהו מהמדף'. אני מישהו מהמדף? ארבעה עשורים מדינת ישראל משקיעה בי. לא היה תפקיד פיקודי במשטרת ישראל, שלא עשיתי. לא הייתה משימה אחת גדולה במשטרת ישראל, שלא הייתי בה בחזית. אני לא משום מהמדף".

שאלה על הדלפות חבריו מהספ"כ נגדו, כי יעשה הכל כדי להראות לשר, שהוא יטפל בהפגנות בתל אביב ביד קשה, וכי הוא חצי כהניסט מסוכן, שמדהים שהגיע עד לכאן:

תשובה: "אין לי מה להגיד לגבי רכילות, אם יש מפקדים בספ"ק הארצי שלא מסוגלים להתמודד עם מה שאני עושה, זו בעיה שלהם, לא בעיה שלי. אני לא מתחנף ואין לי סיבה להתחנף לאף אחד. אני מאמין במה שאני עושה. אם זה טוב לשר, אז טוב לו. אם לא טוב לו, לא קרה שום דבר. בסופו של יום, זו תפיסת העולם שלי. עשיתי את זה גם עם אחרים גם עם (השר, אמיר) אוחנה. מה הה ההבדל?"

לשאלה "מדובר פה בשר סידרתי מהימין הקיצוני, שמחפש את האיש הקיצוני ביותר במשטרה": "זה מעניין אתכם. אותי, זה לא מעניין, רבותיי, יש ממשלה נבחרת, היא קבעה מי השרים. אם זה לא מתאים לי, אני יכול לקום, לקחת את הרגליים וללכת. אני דמוקרט מלא. אתה צריך לסמוך עליי, שאני עושה את העבודה שלי בכל מקום, בניקיון כפיים, ללא הבחנה. בכל הדברים האלה מסביב".

לשאלה, אם יוכל לעשות את זה באמת, אם יהיה מפכ"ל: "ברור!".

לשאלה, האם תוכל להגיד לשר גם 'לא'? מה זאת אומרת? למה אתה צריך להגיד 'לא'? אתה צריך להבין מה - פחות או יותר - הכיוון של השר. עד היום לא ראיתי פעם אחת, שהשר אמר לי: 'תעשה משהו'. מה הוא אומר, ששונה ממה שאני אומר?

לשאלה: "הוא קורא למפגינים אנרכיסטים. מתיר את דמם": "אני לא מכנה אף אחד, מבחינתי כולם שווים".

השואל מגדיר את סיבת הריאיון: "הסיבה העיקרית שאנחנו פה היא כדי שאנחנו נראה, והציבור יוכל לראות, האם מועמד למפכ"ל בעתיד, יש לו עמוד שדרה חזק, הוא לא יזוז לפי הכיוון שהשר יזיז אותו:

תשובה: "מי שמכיר אותי במשטרת ישראל יודע, שמעולם לא הייתי 'יס מן' של אף אחד".

לשאלה, "כשאתה מקבל הוראה סותרת מבית המשפט או מהשר, מה אתה עושה? מה זאת אומרת? יש בית משפט. ראיתם את המפכ"ל בדילמה שלו עם (פיטורי) מפקד מחוז תל אביב. הוא קיבל החלטה, קיבל משוב מהיועמ"שית, והוא התיישר. אני לא חושב שמישהו יש לו בעיה עם החוק במדינת ישראל. אני גם לא חושב שלשר יש בעיה עם בית המשפחה.

על מועמדותו למפכ"לות: "לא נולדתי מפכ"ל. לא יקרה שום דבר אם לא אהיה מפכ"ל. אז מה? זו לא מתנה כזו גדולה... זאת מחויבות ציבורית גדולה.

אבל, אם אני הייתי במקום הציבור, הלוואי ויהיה לו מועמדים כמוני. אני לא על המדף!

[מתן ראיון ע"י ניצב יורם סופר לערוץ 12, משול לאדם שהכניס מרצונו את ראשו, ללועו של תנין... תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0, שהועלתה על ידי MartinStr לאתר FIXABAY]
[מתן ראיון ע"י ניצב יורם סופר לערוץ 12, משול לאדם שהכניס מרצונו את ראשו, ללועו של תנין... תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0, שהועלתה על ידי MartinStr לאתר FIXABAY]

[לאוסף המאמרים: 'בין רפורמה משפטית למהפכה משטרית', לחצו כאן] [לקובץ המאמרים על הדוברות המשטרתית, לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

נושאים להעמקה

מקורות והעשרה

2 thoughts on “פנחס יחזקאלי: השגיאה האסטרטגית של ניצב יורם סופר

  1. המאמר שלך מעולה, בתנאי, שהוא מתייחס בהגיון לדברים ומצב ולשאיפות השונות מבחינת ניצב סופר אם רצה להיות מפכ"ל מבלי להתייחס לתפקיד המשטרה בדמוקרטיות הוא פעל היטב. "התאים את המכסה לסיר".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *