חיוניותה של בקעת הירדן באתר ייצור ידע

תקציר: נסיגה מבקעת הירדן עלולה להביא לחציית ים סוף של האיראנים! ריכזנו עבורכם את המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות חיוניותה של בקעת הירדן לביטחון הלאומי של ישראל, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה!

[בתמונה: נסיגה מבקעת הירדן עלולה להביא לחציית ים סוף של האיראנים! התמונה עובדה במערכת הבינה המלאכותית של DALL·E ב- Microsoft Bing]

נסיגה מבקעת הירדן עלולה להוביל לחציית ים סוף של האיראנים! אבל, בואו נתחיל מההתחלה...

בקעת הירדן (הבקעה; וַאדִי אַל-אֻרְדֻן) היא חלק מן הבקע הסורי-אפריקני, המשתרע לאורך נהר הירדן ממקורות הירדן ועד לים המלח. היא צרה וארוכה וגובלת בערבה בדרום, בהרי אדום והרי מואב במזרח שבממלכת ירדן, בהמשך במזרח-בגולן, בבקעת הלבנון בצפון, בגליל, וביהודה ושומרון במערב.

בחלק הירדני של הבקעה חיים כ- 85,000 תושבים. בחלק שבשליטת ישראל ובניהול הפלסטינים יש כ-65,000 פלסטינים תושבי נפות יריחו וטובאס, כ-20,000 מהם בעיר יריחו. כמו כן קיימים למעלה מ-25 יישובים קהילתיים בהם מתגוררים כ-15,000 ישראלים, מהם 6,500 במועצה אזורית בקעת הירדן והיתר בעמק בית שאן ובמועצה אזורית עמק הירדן.

ריכזנו עבורכם את המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות חיוניותה של בקעת הירדן לביטחון הלאומי של ישראל, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה:

אוספי מאמרים רלוונטיים נוספים:

גרשון הכהן

אלוף במילואים גרשון הכהן כיהן בתפקידיו האחרונים בשירות פעיל בצה"ל, כמפקד המכללות הצבאיות וכמפקד הגיס הצפוני. הוא פרש משירות פעיל בספטמבר 2014, לאחר 41 שנות שירות‏. בעל תואר שני בפילוסופיה ובספרות השוואתית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. נשוי ואב ל-3 ילדים.

.

.

.

.

אלעד רזניק

תמונת הגמל הלועס היא תמונת העט של אלעד רזניק

.

.

.

.

.

.

.

[כך תארה הבינה המלאכותית את בקעת הירדן, כאשור הנשלט ע"י שרשרות הרים משני צידיו... התמונה עובדה במערכת הבינה המלאכותית ideogram]
[כך תארה הבינה המלאכותית את בקעת הירדן, כאשור הנשלט ע"י שרשרות הרים משני צידיו... התמונה עובדה במערכת הבינה המלאכותית ideogram]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!