עשר כרזות בין רפורמה משפטית למהפכה משטרית. אוסף 21

תקציר: הדף הזה מביא לכם את האוסף ה- 21 של הכרזות העוסקות ברפורמה המשפטית או בהפיכה המשטרית - הכל ע"פ עיניכם - ובתנועת המחאה שדוהרת הלאה... עיון מועיל ומהנה, ככל שניתן!

[בתמונה: גדעון לוי על הציונות כעליונות יהודית בין הנהר לים. התמונה היא נחלת הכלל]
[בתמונה: גדעון לוי על הציונות כעליונות יהודית בין הנהר לים. התמונה היא נחלת הכלל]

"נַפְתָּלִי, אַיָּלָה שְׁלֻחָה–הַנֹּתֵן, אִמְרֵי-שָׁפֶר" (בראשית מט, כא)

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר 'ייצור ידע'.

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

כְּרָזָה או פּוֹסְטֶר (Poster) היא כל דימוי חזותי המיועד להצגתו לראווה. כרזות הן לא פעם הפריט המזהה מעצב גרפי יותר מאשר תוצרים אחרים בעולם העיצוב. לפני עידן הרשתות החברתיות, היו הפוסטרים מודפסים על נייר ותלויים לראווה על קירות או משטחים. היום, עברה הזירה אל הרשתות החברתיות (ויקיפדיה: כרזה).

הדף הזה מביא לכם את האוסף ה- 21 על הכרזות העוסקות ברפורמה המשפטית או בהפיכה המשטרית - הכול ע"פ עיניכם - ובתנועת המחאה שדוהרת הלאה...

עיון מועיל ומהנה, ככל שניתן, ואתם מוזמנים לתרום עוד...

[כרזות שבעל הזכויות שבהן לא אותר, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי בכל כרזה, אנא פנו ל: yehezkeally@gmail.com] 

*  *  *

כרזה ראשונה בראש הדף: הציונות ע"פ הפרוגרס הישראלי

הנה גדעון לוי בארצות הברית, מתאר את הציונות בשפת הפרוגרס: "לציונות היום יש רק משמעות אחת ואף אחד לא יכול למצוא שום משמעות אחרת. זו עליונות יהודית בין הנהר לים". תתפלאו כמה אנשים באליטה שלנו חושבים כמוהו!

*  *  *

כרזה שניה: מביך!

היעדר המקצועיות הצבאית הוא אחד המאפיינים המביכים ביותר של צה"ל בעשורים האחרונים (ולא רק בהם), וכיוון שצה"ל עבר פוליטיזציה מואצת מאז אוסלו, שהתחזקה לקראת ההתנתקות, בהיעדר מקצועיות, נותרה רק פוליטיקה קטנה ומביכה.

לדעתי, במקרה של האלוף גדי שמני, המבוכה הזו בולטת היום לעין, כש'הלבין' את דוח הגנרל אלן בדוח דומה מאוד משלו, שבו הוכיח לכאורה שניתן להסתדר בלי צה"ל בבקעת הירדן (https://tinyurl.com/yff42b9c). רק לאחרונה, מתחו שניים מהמקצועיים בקציני הצבא האמריקני בעשורים האחרונים, הרמטכ"ל האמריקאי גנרל צ'רלס בראון גנרל דייוויד פטראוס, ביקורת הקטלנית על האסטרטגיה הצה"לית שעליה שמני מגן בערוצי התקשורת.

במקרה שלפנינו, תורם לטעמי האלוף שמני לקמפיין שנאת המתנחלים, וקובע שבלי ההתנחלויות, צה"ל היה יכול לצמצם את כוחו ביו"ש בשני שלישים. מביך. כדאי ששמני יבדוק שוב איך מכילים הרוסים והסינים ריבונות, יום יום, בעזרת האוכלוסייה האזרחית. כדי שיבין מה קורה בלעדיה, מומלץ לו לשאול את עצמו, למה ברצועת הביטחון המדממת של פעם, הוטסו חיילים למוצבים במסוקים והצירים נשלטו ע"י חיזבאללה.

מה לעשות, מבחינה צבאית אין מחיר לישיבה אזרחית בתוך אוכלוסייה עוינת, וליצירת גב אוהד המכיר את השטח, נוסע בציריו, יוצר מגע עם האוכלוסייה העוינת ומאפשר לצבא להפתיע את האויב. עד שהתלהטה הגזרה בשנתיים האחרונות הצליח צה"ל, דווקא בזכות המתנחלים, לשלוט בשטח בצורה טובה, בעזרת 9000 חיילים בלבד.

אבל יחי הנרטיב. האמת טובה למחאה רק כשהיא תומכת בה! אחרת...

המאמרים הרלוונטיים:

גדי שמני בערוץ 7: גדי שמני קובע: להתנחלויות ביו"ש אין כל ערך בטחוני
האלוף במיל׳ גדי שמני שתמך בהתנתקות טען בראיון לקובי ברקאי כי בלי ההתנחלויות צה"ל היה יכול לצמצם את כוחו ביו"ש בשני שלישים.
[למאמר של גדי שמני בערוץ 7, לחצו כאן]

כרזה שלישית בדף הטוויטר של קלמן ליבסקינד: קווים לדמותה של רגישות עיתונאית סלקטיבית...

יש משפחות חטופים שאותן מותר להעליב... בכלי התקשורת נוטים להביע זעזוע גדול ומוצדק מפגיעה במשפחות חטופים שתומכות בעיסקה עם חמאס, אבל בה בעת מכשירים בשתיקה השפלות ועלבונות כלפי משפחות חטופים שמתנגדות לעסקה.

[בתמונה: קווים לדמותה של רגישות עיתונאית סלקטיבית... המקור: דף הטוויטר של קלמן ליבסקינד. אנו מאמינים כי אנו עושים בתמונה שימוש הוגן]
[בתמונה: קווים לדמותה של רגישות עיתונאית סלקטיבית... המקור: דף הטוויטר של קלמן ליבסקינד. אנו מאמינים כי אנו עושים בתמונה שימוש הוגן]

כרזה רביעית: היועמ"שית: "אין מחאה אפקטיבית בלי הפרעה לסדר"?

ואני אומר שכדאי ללמוד מן ההיסטוריה ולחשוב שוב: השלטת כאוס אובססיבית לאורך זמן, יוצרת לאיטה ציפייה ציבורית להשלטת סדר ברוטאלית ע"י איש חזק, ואנשים כאלה לא מגיעים בדר"כ מן השמאל הפוליטי!
[בתמונה: "אין מחאה אפקטיבית בלי הפרעה לסדר?" כדאי לחשוב שוב! התמונה היא צילום מסך]
[בתמונה: "אין מחאה אפקטיבית בלי הפרעה לסדר?" כדאי לחשוב שוב! התמונה היא צילום מסך]

כרזה חמישית בדף הטוויטר של יותם זמרי: האם הפרקליטות דוחפת במתכוון את ישראל לכאוס?

חמישה אנשים בלבד סוגרים ציר תנועה ראשי בישראל, והגיעה העת לשאול בקול רם האם ההנחיה של היועצת המשפטית לממשלה - "אין מחאה אפקטיבית בלי הפרעה לסדר" - נועדה לגרור את המדינה לכאוס ולהביא לחילופי שלטון... האם הנחיה כזו הייתה מתקבלת, גם כששלטה פה 'ממשלת השינוי'? האם היא תישאר בתוקפה גם כשתשלוט ממשלה משמאל?

צודק ד"ר אבישי בן חיים: "כשההגמוניה היא לא חלק מהשלטון, היא לא נותנת למדינה לתפקד"!
[בתמונה: האם הפרקליטות דוחפת במתכוון את ישראל לכאוס? המקור: דף הטוויטר של יותם זמרי. הסרטון: זירת החדשות. אנו מאמינים כי אנו עושים בתמונה שימוש הוגן]

כרזה שישית בדף הטוויטר של Idan Segal: "אין מחאה אפקטיבית בלי הפרעה לסדר"? באמת?

אפשר ללמוד על מידת ההיגיון, לפיו יכול קומץ אנשים לחסום עורק תנועה ראשי בישראל לפי הסרטון הבא, המלמד כיצד מתנהגים הריינג'רים האמריקנים עם חסימות כביש: החוסמים מרימים ידיים, נאזקים, מושלכים לאחורי הטנדר, ומובלים בשמש הקופחת למעצר ואח"כ לבית המשפט. גם אנחנו היינו פעם כאלה, בהתנתקות וגם בהפגנות החרדים.

צודק ד"ר אבישי בן חיים: "כשההגמוניה היא לא חלק מהשלטון, היא לא נותנת למדינה לתפקד"! וצריך לתהות: האם הפרקליטות דוחפת במתכוון את ישראל לכאוס?
[בתמונה: "אין מחאה אפקטיבית בלי הפרעה לסדר"? באמת? המקור: דף הטוויטר של idan segal. אנו מאמינים כי אנו עושים בתמונה שימוש הוגן]

כרזה שביעית: כשהנשיא טובל ידיו בביצה פוליטית מקוטבת, הוא מאבד את עמו

אם היינו צריכים עוד הוכחה שמחד גיסא, יועצים אסטרטגיים פוליטיים אינם מצדיקים במקרים רבים מידי את שכרם, ומאידך גיסא, שאסור להציב איש פוליטי כנשיא, מהווה הנשיא הרצוג דוגמה מצוינת לכך.

אין זו הפעם הראשונה שהוא תומך במופגן, כנשיא, בקבוצה הפוליטית שממנה יצא. עתה הוא הצטרף לתעשיית הענקת פרסי האליטה לאנשי האליטה. התוצאות משתקפות בכרזה הזו למטה, שפרסם ברל'ה קרומבי בטוויטר, בצירוף העלאת פרשיות מהעבר כמו פרשת העמותות ו- V-15.

בשביל מה הוא היה צריך את זה? האם זה בגלל שהוא מזהה מחנה שיוכל להנהיג אחרי פרישתו?
[בתמונה: כשהנשיא טובל ידיו בביצה פוליטית מקוטבת, הוא מאבד את עמו... המקור: דף הטוויטר של ברל'ה קרומבי. אנו מאמינים כי אנו עושים בתמונה שימוש הוגן]
[בתמונה: כשהנשיא טובל ידיו בביצה פוליטית מקוטבת, הוא מאבד את עמו... המקור: דף הטוויטר של ברל'ה קרומבי. אנו מאמינים כי אנו עושים בתמונה שימוש הוגן]

כרזה שמינית של אילון מאסק על חשיבה פוליטית של שחור ולבן

כל מי שחושב בשחור ולבן, וטוען שהקבוצה הפוליטית שלו לא עושה עוול, בעוד הצד השני לא עושה טוב, הוא טיפש או שקרן או שניהם!

[בתמונה: שלימות הניגודים... התמונה עובדה במערכת הבינה המלאכותית של DALL·E ב- Microsoft Bing]
[בתמונה: שלימות הניגודים... התמונה עובדה במערכת הבינה המלאכותית של DALL·E ב- Microsoft Bing]

[לאוסף המאמרים: 'בין רפורמה משפטית למהפכה משטרית', לחצו כאן]

כרזה תשיעית: "קיבוץ, לא התנחלות"... אבדן הדרך של השמאל הישראלי בשלוש מילים

אם זה לא היה עצוב, זה היה מצחיק ממש, כי משפט אחד ממחיש את אבדן הדרך של השמאל הישראלי. הקשבה ולימוד האויב הייתה מלמדת את האליטה הפריבילגית שלנו, שבעיני המוסלמים, כל ישוב ישראלי על אדמת הקדש הוא "התנחלות" וגם בחורינו הטובים מהמחאה בת"א הם "מתנחלים".

רק שהחבר'ה מנהלים משא ומתן עם עצמם ועם אלה המשתמשים בהם כ'אידיוטים שימושיים'. בלי לכבד את האויב, בלי להבין ערבית, בלי לקרוא ולהבין את הקוראן ואת הפתוות הרלוונטיות על יחסי מוסלמים ויהודים, ממציא השמאל פתרון לסכסוך הערבי ישראלי (פתרון שתי המדינות). ואז, חיזבאללה מספר שפגע במפעל פלסן שבסאסא, ומשבש את המילים בעברית.

תגובתו של נחום ברנע היא בעיני מופת של פריבילגיות גזענית, התנשאות ואטימות: "פלסן לא בלאסן" הוא מתקן. "קיבוץ לא התנחלות. מנגנון התעמולה של חיזבאללה זקוק למקצה שיפורים"...

מעניין מי זקוק למקצה שיפורים... כתיבת 'התנחלות' במקום 'קיבוץ' איננה שגיאת כתיב. היא כל התורה כולה. אבל, כשמתנשאים ומתגזענים על הצד השני, קשה ללמוד משהו!
[בתמונה: אבישי בן חיים על ההגמוניה והשלטון. התמונה היא נחלת הכלל]
[נחום ברנע מתנשא ונוזף בחיזבאללה. התמונה היא צילום מסך]

כרזה עשירית: אנטומיה של אבדן דרך: אוי לעם שאינו מסוגל לזהות את אויביו

אהוד בר נור: מי האויב האמיתי? אתה או נסראללה?

[בתמונה: אהוד בר נור: מי האויב האמיתי? אתה או נסראללה? התמונה היא צילום מסך]
[בתמונה: אהוד בר נור: מי האויב האמיתי? אתה או נסראללה? התמונה היא צילום מסך]

[לאוסף המאמרים: 'בין רפורמה משפטית למהפכה משטרית', לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

נושאים להעמקה

מקורות והעשרה

2 thoughts on “עשר כרזות בין רפורמה משפטית למהפכה משטרית. אוסף 21

  1. Pingback: אוסף המאמרים על מחאה, בין רפורמה משפטית למהפכה משטרית באתר ייצור ידע | ייצור ידע

  2. הערה מבחינה טכנית:
    לפעמים אני רוצה להגיב בזמן אמת לכרזות אבל כיון שהן אינן משוייכות לדף משלהן (אלא לדף הכללי) אין לי מקום להגיב. האם תוכל להתחיל לשייך אותן כבר בהתחלה וכשמתמלא 10 להתחיל שיוך חדש?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *