פנחס יחזקאלי: המחאה חייבת להבין שאיומים כבר אינם אפקטיביים

תקציר: האיומים על 'מלחמת אחים נוטפת דם' התבצעו בשני גלים: מנובמבר 2022 ועד פברואר 2023 כשהמחאה חשה עדיין חלשה, וכיום כשהקרקע רועדת מתחת לרגליה. זה עבד ב- 2023, אבל אחרי שדמו של העם הוקז ב- 7/10 - והוא ממשיך וניגר עד היום - האיומים הללו משכנעים הרבה פחות. זהו מאמר שני על איומי המחאה, והוא מביא לכם טעימות מהאיומים הללו, עד היום.

[בתמונה: תנו לנו את המדינה, או שיישפך הרבה דם... התמונה עובדה במערכת הבינה המלאכותית של DALL·E ב- Microsoft Bing]
[בתמונה: תנו לנו את המדינה, או שיישפך הרבה דם... התמונה עובדה במערכת הבינה המלאכותית של DALL·E ב- Microsoft Bing]
ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדיניות של המכללה לביטחון לאומי, צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדיניות של המכללה לביטחון לאומי, צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

זהו מאמר המבטא את דעתו של הכותב ואת הערכותיו המקצועיות בלבד.

*  *  *

ב- 29 ביולי צייץ איש המחאה, גונן בן יצחק, את הדברים הבאים (ראו בתמונה למטה):

"צריך לומר בקול ברור: אם לא נילחם על המדינה הזו נאבד אותה. הימין הקיצוני רוצה להפחיד אותנו. צריך להילחם בו ולשמור על המדינה, גם אם יישפך דם".

בן יצחק רואה נכון: הקרקע רועדת תחת רגליה של 'אליטת ההון', שהמוסדות שעליהם היא נשענת מאבדים במהירות אמון ולגיטימציה. על כן, זמנה כהגמוניה מתקצר והולך, והגמוניה אחרת כבר נושפת בעורפה.

אבל, החלק השני של הציוץ הזה כמו לקוח מימים אחרים: זה לא הימין הקיצוני שעומד היום מול המחאה, אלא העם במשמעותה המורחבת של המילה. העם הזה הבין ב- 2023 כמה האליטה בזה לו, ויודע שהיא 'מכרה אותו' וחותרת במרץ - בעזרת מערכת האכיפה הכפופה אליה - למציאות חדשה במזרח התיכון, שבה לא תהיה יותר מדינה יהודית. הוא גם חכם יותר מהגמוניה כדי להבין שאם לא תהיה מדינה יהודית חזקה, לא נחיה פה בכלל.

היום, האיומים הללו אינם עובדים כבר על איש...

האיומים על 'מלחמת אחים נוטפת דם' - המבוססים על הדוקטרינה הפרוגרסיבית - עבדו עבור המחאה היטב ב- 2023, לפני המלחמה. אחרי שדמו של העם הוקז ב- 7/10 והוא ממשיך וניגר עד היום, האיומים הללו משכנעים הרבה פחות. העם חפץ חיים, והדרך שבה האליטה הולכת מבטיחה לו את ההפך מזה.

על כן, נותרו למחאה שלוש אפשרויות:

  • האחת, "If you want to shoot, shoot; don't talk". הצצה על יחסי הכוחות תלמד אותו בטוב או ברע, שהאופציה הזו פשוט אינה קיימת.
  • השניה, לארוז וללכת. הימין שפעם נחרד מכך, השלים עם זה כעובדה מוגמרת ומרגיש שמוטב כך.
  • והשלישית (והמומלצת), לנסות להידבר ולעגן בחוקה זכויות יתר שחשובות לו במדינת תל אביב. הזמן לעשות זאת הוא ממש עכשיו. אחרי שיכנס לעימות מדמם תיוותר לו רק האופציה השנייה: החוצה.
בינתיים. ריכזתי עבורכם כמה מ'האיומים נוטפי הדם' שחווינו מאז נובמבר 2022, ושאינם מופיעים במאמר הקודם. אתם מוזמנים להוסיף עליהם: 
[בסרטון: "If you want to shoot, shoot; don't talk"]

4 ביולי 2024: תכינו סליקים להתמודד עם 'האויב שבפנים'

ב- 4/7/24, פרסם אלישע שפירא, מזכיר הקיבוץ הארצי וארגון השומר הצעיר, מאמר בשבועון הקיבוצים 'זמן קיבוץ. הרציונל שלו הוא שגם היום, נכון להחזיק מאגרי נשק, 'סליקים' כדי להתמודד עם "האיום מבפנים" – "הגרעין הקשה של תומכי נתניהו ובן גביר":

"... האפשרות שמחלוקות הקורעות את העם בימים אלה יעברו לפסים אלימים, קיימת ונוכחת היום יותר מאי פעם... הם כבר בדרך. הם יעשו זאת בעזרת מליציות חמושות, אם יינתן להם להקימן, או שינסו להסב מוסדות בטחון לאומי קיימים, דוגמת משטרה, ולעשות למליציות הנתונות למרותם ואינן מחויבות לחוק או לפיקוחו של בית המשפט. זה יכול להתחיל בפיזור אלים של הפגנות, להימשך במעצרים שרירותיים ומשפטי ראווה, ולהידרדר לשימוש בנשק חם מול יריבים פוליטיים... מדובר בנטייה לדיקטטורה, לאומנות וגזענות. ברוב המקרים זה בא יחד עם פודמנטליזם דתי. מפתיע להיווכח עד כמה דומים האיומים אז והיום, ולהיווכח שוב שרוב האיומים באים מבפנים”.

[בתמונה: מאמרו של אלישע שפירא ב'זמן קיבוץ', מה- 4 ביולי 2024, בו הוא ממליץ לאגור נשק ליום פקודה נגד הימין]
[בתמונה: מאמרו של אלישע שפירא ב'זמן קיבוץ', מה- 4 ביולי 2024, בו הוא ממליץ לאגור נשק ליום פקודה נגד הימין]

13 בפברואר 2023 - ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט מנהל מלחמה 'פנים אל פנים':

"מה שצריך זה לעבור לשלב הבא. לשלב המלחמה ומלחמה לא מנהלים בנאומים. מלחמה מנהלים בקרב פנים אל פנים, ראש בראש, יד ביד":

[בתמונה - אהוד אולמרט: "מה שצריך זה לעבור לשלב הבא. לשלב המלחמה ומלחמה לא מנהלים בנאומים. מלחמה מנהלים בקרב פנים אל פנים, ראש בראש, יד ביד". התמונה היא צילום מסך]
[בתמונה - אהוד אולמרט: "מה שצריך זה לעבור לשלב הבא. לשלב המלחמה ומלחמה לא מנהלים בנאומים. מלחמה מנהלים בקרב פנים אל פנים, ראש בראש, יד ביד". התמונה היא צילום מסך]

5 לפברואר 2023 - ראש עיריית ת"א, רון חולדאי מאיים: "אם ייגמרו המילים, יתחילו המעשים":

ריבקין וטוויל באתר 'חרדים 1': חולדאי: אם ייגמרו המילים – יתחילו מעשים • רגב: השתגעו לגמרי
ראש עיריית תל אביב מאיים: "אני רוצה להזהיר - לא נעצור בכיכרות, לא נהיה אדישים, לא נגיב בהשלמה" • השרה מירי רגב: "צריך לעצור אותו על הסתה. הם לא יודעים להפסיד! שמאל מסית ומסוכן!" • בועז ביסמוט: "ירדתם מהפסים! לאן עוד נגיע? לשפוך את דם אחיכם זה מה שאתם רוצים?"
[למאמרם של ריבקין וטוויל משמאל באתר 'חרדים 1', לחצו כאן]

5 בפברואר 2023 - איש התקשורת רביב דרוקר: "צריך להישפך הרבה מאוד דם מטאפורי או דם אמיתי, עד שיהיה בכלל דרך להגיע למשהו פה...":

[בתמונה: רביב דרוקר בערוץ 12:  "צריך להישפך הרבה מאוד דם מטאפורי או דם אמיתי, עד שיהיה בכלל דרך להגיע למשהו פה..." התמונה היא צילום מסך]
[בתמונה: רביב דרוקר בערוץ 12: "צריך להישפך הרבה מאוד דם מטאפורי או דם אמיתי, עד שיהיה בכלל דרך להגיע למשהו פה..." התמונה היא צילום מסך]

1 בפברואר 2023 - עו"ד דוד חודק

עו"ד חודק בן ה-70, היה ראש משרד עורכי הדין גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג ושות' ונחשב מבכירי עורכי הדין בתחום המשפט המסחרי בישראל. הוא השתתף בפאנל שעסק ברפורמה המשפטית ובה אמר כי "אנשים מוכנים להילחם עם נשק בתוכנית ההרסנית הזאת. אז כולם מזדעזעים איך אתה יכול להגיד דבר כזה. אני אומר: אם נצטרך להגיע לזה ואם יגררו אותי לשם, זה מה שאני אעשה. אני לא אעזוב את הארץ ולא אחיה יום אחד בדיקטטורה… אנחנו נתנגד לזה בכל הכוח…":

עכשיו 14: המשטרה ממליצה לפתוח בחקירה נגד עוה"ד שהצהיר: "אם אצטרך, אשתמש בנשק"
עורך הדין דוד חודק אמר בכנס לשכת עורכי הדין באילת כי אם הוא יצטרך, הוא לא יהסס "להשתמש בנשק" במטרה "לשמור על הדמוקרטיה" • לאחר שבחנה את הדברים, המשטרה המליצה לפרקליטות לפתוח בחקירה פלילית נגד חודק • דבריו של עורך הדין עוררו סערה רבתי במערכת הפוליטית ואף הוגשה נגדו...
[בתמונה: עו"ד חודק מאיים להשתמש בנשק. לכתבה המלאה ב'עכשיו 14', לחצו כאן]

26 באוקטובר 2022 - הרמטכ"ל לשעבר, דן חלוץ: "תהיה פה מלחמת אחים"...

[בתמונה: הרמטכ"ל לשעבר, דן חלוץ: תהיה פה מלחמת אחים"... התמונה היא צילום מסך]
[בתמונה: הרמטכ"ל לשעבר, דן חלוץ: תהיה פה מלחמת אחים"... התמונה היא צילום מסך]

20 בספטמבר 2022 - אהוד ברק מבטיח שאנשים יאבדו את חייהם...

ב- 20 בספטמבר 2023, במהלך ביקורו המדיני של בנימין נתניהו בארצות הברית, התראיין ברק לרשת CBS וסיפר את שעתיד לקרות לישראל בעקבות המהפכה החברתית (ראו בכרזה למעלה). דעתו על מהפכה המשטרית הייתה נחרצת: "אנחנו נחסום את הניסיון לקטוע את חייה של מדינת ישראל כדמוקרטיה. חלק מהאנשים עלולים לאבד את חייהם בדרך. אמרתי לציבור שאנחנו ניאלץ להתמודד עם דם יזע ודמעות..." (אדלסון, 2023).

[בכרזה: אדריכל המחאה, אהוד ברק, מבטיח לרשת CBS, שהרע עוד לפנינו... התמונה היא צילום מסך. הכרזה: ייצור ידע]
[בכרזה: אדריכל המחאה, אהוד ברק, מבטיח לרשת CBS, שהרע עוד לפנינו... התמונה היא צילום מסך. הכרזה: ייצור ידע]

2020: הגופות הצפות בירקון והחזון של אהוד ברק

כבר ב-2020 דיבר אהוד ברק על מרי אזרחי ומחאות ואמר שככל שהמשטרה תפעיל יד קשה נגד המפגינים, הם יהפכו את המחאות לחזקות יותר.

ברק דיבר כמו אדם הזוי החולם לחזור לתפקיד ראש הממשלה ואמר: ״אם ביבי נעלם באיזה יום בשבוע הבא בצהריים, ואז יש אפשרות להתדרדרות עם החיזבאללה או האיראנים והמשבר הכלכלי נמשך, אז באופן אובייקטיבי אני יותר מתאים ויותר בשל מכל אדם אחר במדינה לקחת את ההגה.

יש לי חבר היסטוריון שאמר לי פעם ״אהוד, לך יקראו כאשר יצופו גופות בירקון״. אני מבקש להדגיש – לא יצופו גופות של שוהים בלתי חוקיים מהשטחים ולא של ערבים ישראליים; יצופו גופות של יהודים, שיהודים הרגו״.

0404: ברק תועד ב-2020: אם ביבי יעלם… יקראו לי לשלטון כאשר יצופו בירקון גופות של יהודים שרצחו יהודים | צפו
[לכתבה המלאה ב- 0404, לחצו כאן]

[לאוסף המאמרים על 'הפרוגרסיביים החדשים ואנחנו' באתר ייצור ידע, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים אודות שינוי והשלכותיו, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על התודעה - והניסיונות להשפיע עליה, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים: 'בין רפורמה משפטית למהפכה משטרית', לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

נושאים להעמקה

מקורות והעשרה

4 thoughts on “פנחס יחזקאלי: המחאה חייבת להבין שאיומים כבר אינם אפקטיביים

  1. Pingback: אוסף המאמרים על מחאה, בין רפורמה משפטית למהפכה משטרית באתר ייצור ידע | ייצור ידע

  2. פשוט טירוף…
    האנשים איבדו את זה.

    אני מאד מקווה שיש חלקים גדולים בעם שרואים את זה היום ומתפכחים. מבינים שכל הכיוון הזה הוא אסון.
    הוא גם בדיוק הפוך מדמוקרטיה.

  3. Pingback: התודעה והניסיונות להשפיע עליה באתר ייצור ידע | ייצור ידע

  4. Pingback: פנחס יחזקאלי: "הפריזו באיומים. הם מבעיתים יותר מהדבר עצמו!". הכלל ה- 9 של סול אלינסקי | ייצור ידע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *