פיל בחנות חרסינה: ההימור הגדול של נפתלי בנט

[התמונה היא צילום מסך]

בנט החליט ללכת all in, ובמעשיו מרסק את שאריות הנורמה הציבורית במדינת ישראל!

בנט למעשה מצהיר, שאין קשר בין הצבעת הבוחר לתוצאות מעשה המקח וממכר הפוליטי, שקדם אפילו למעשיה של רחב החנוונית מיריחו.

רחב לפחות התגיירה ונישאה ליהושע. בנט וכהנא (שר הדתות המיועד) בחרו להדביק את ישבנם לכסא עור הצבי המיועד - אך לא יישארו שם הרבה זמן.

ההימור של בנט פשוט: בנט מאמין, שאחרי לכתו של נתניהו השיח ישתנה ויהפוך לפתע פתאום לחיובי. חלק גדול מהאמונה של בנט נשען על השיקוף התקשורתי של השיח הפנים אמריקאי אחרי לכתו של דונלד טראמפ.

תיבת התהודה האמריקאית אכן עובדת; אבל בפועל, השטח רוחש וגועש; והדברים רחוקים מלהיות שקטים או חיוביים:

  • ליז צ'ייני - יו"ר הסיעה הרפובליקנית בבית הנבחרים - עומדת לאבד את תפקידה כמנהיגת הסיעה ותפסיד את הבחירות הבאות לבית הנבחרים במדינת וויומינג (למועמד רפובליקני אחר).
  • מיט רומני הסנאטור מיוטה שהשתתף בוועידה המקומית, הושתק בשבת שעברה על ידי קריאות בוז. הצבעה שהתקיימה להשתקתו, למרות שכשלה, הבהירה לכולם שהוא רחוק מלהיות אותו מוקד של כוח במפלגה שהיה פעם המועמד לנשיאות מיט רומני:

[לכתבה המלאה, לחצו כאן]

הנחות היסוד של בנט לא תתממשנה. הלחץ החיצוני שיפעילו האמריקאים יחדד את ההבדלים בין חברי הקואליציה וימנע ממשלה מתפקדת. מנהיג האופוזיציה נתניהו (אם יהיה) יתקוף את הממשלה על כל צעד ושעל; ואם חשבתם, שעד עכשיו היה כיף בבלפור עם הדגלים השחורים, חכו להמשך.

אם יצליח בנט להקים ממשלה יציבה מתפקדת ומקדמת, איש לא יזכור לו את ההימור שלקח; אבל, אם ייכשל, הציבור הישראלי שבנט לא סופר במעשיו, יישאר עם הנורמה הציבורית הרמוסה לחלוטין שייצר.

One thought on “פיל בחנות חרסינה: ההימור הגדול של נפתלי בנט

  1. עם כל הבוז שלי לדרכו, עם כל התדהמה מציבורים שנשבו בתורת השנאה נגד ביבי, עם כל אי הצדק שנעשה כאן ע"י מערכת המשפט שהחליטה להעיף את מועמד הימין, ומקבלת עכשיו לגיטימציה מהימין,
    עם כל אלה, אני מתפלל שהממשלה המוזרה שתקום- תתפקד, ואפילו תצליח, ואפילו תצליח מאוד- ואפילו תהיה הכי מוצלחת מכולן, הלוואי, הרי אין לי מניות בליכוד, אבל בהחלט יש לי בפרויקט המגעגע שנקרא מדינת ישראל. רק ש, נער הייתי ו..ואם הייתי מהמר, הייתי מוכן לשים את כספי על האופצה ההפוכה. כישלון טראמטי למדינה. הפערים הבלתי ניתנים ליישוב בהקסאטון של בנט, סער, גנץ, מירב מיכאלי, מרץ, טיבי, רע"מ, בל"ד, אין לו שמץ סכוי לתפקד בימים רגילים, ובטח שלא בזמנים מתוחים, והזמנים מתוחים עד הקצה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *