יאיר רגב: לא לחשוש!

תקציר: ראיה חיובית איננה רמיה עצמית. לא צריך לרמות את עצמך כדי לראות טוב. פשוט עלינו לחפש את הנקודה הטובה שיש בכל דבר, ולראות האם הטוב הוא הדבר הדומיננטי והפועל במציאות שאנו בוחנים. ממליץ בתקופה סוערת זו להתעלם מספינים והפחדות ולא לחשוש!

[בתמונה: לא לחשוש... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Alexas_Fotos לאתר Pixabay]
[בתמונה: לא לחשוש... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Alexas_Fotos לאתר Pixabay]

עודכן ב- 28 ביוני 2024

עו"ד יאיר רגב הוא קצין משטרה בגמלאות, שמילא תפקידים רבים במערך החקירות והמודיעין. בין היתר שימש כעוזר לראש האגף לחקירות ולמודיעין, ראש מפלג חקירות כלכליות וביטחוניות ביאחב"ל, ראש לשכת החקירות במרחב השפלה ועוד.

רגב ניהל מספר רב של חקירות - בישראל ובחו"ל - כנגד ארגוני הפשיעה הפעילים בישראל, ופענח מקרי שוד ורצח רבים.

הוא משמש כיום כעורך דין פרטי (משרד עורכי-דין‏ יאיר רגב ושות'); וכמרצה בסוגיות של חוק ופשיעה.

*  *  *

פרשת המרגלים...

פרשתנו השבוע הינה פרשת שלח לך שידועה כפרשת המרגלים, שהיא הסיפור המרכזי בפרשה. שליחת המרגלים הייתה ציווי של ה’ למשה: “שְׁלַח לְךָ אֲנָשִׁים וְיָתֻרוּ אֶת אֶרֶץ כְּנַעַן אֲשֶׁר אֲנִי נֹתֵן לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל אִישׁ אֶחָד אִישׁ אֶחָד לְמַטֵּה אֲבֹתָיו תִּשְׁלָחוּ כֹּל נָשִׂיא בָהֶם.” (ספר במדבר, פרק י”ג, פסוק ב’). משה בחר נציג אחד מכל אחד משנים עשרת השבטים, כולם ממנהיגי העם. כאשר חזרו לאחר מבצע הריגול, המרגלים מוציאים את דיבת הארץ בקביעתם כי היא “אֶרֶץ אֹכֶלֶת יוֹשְׁבֶיהָ” ודאגו להפחיד את העם בסיפורים מסמרי שיער…

[בתמונה: פרשת המרגלים... תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0,  שהועלתה על ידי pcstratman לאתר flickr]
[בתמונה: פרשת המרגלים... תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0,  שהועלתה על ידי pcstratman לאתר flickr]

אמיצים מול נוצצים, אל מול הפופולריות של המרגלים, כלב ויהושע עומדים לצד משה ואהרון, בצד הכי לא פופולרי שיכול להיות – צד האופטימיות. כלב ויהושע בחרו באמת על פני שאגות ההמון. 

אולם, העם משתכנע מדברי שאר המרגלים: “וַתִּשָּׂא כָּל הָעֵדָה וַיִּתְּנוּ אֶת קוֹלָם וַיִּבְכּוּ הָעָם בַּלַּיְלָה הַהוּא: וַיִּלֹּנוּ עַל מֹשֶׁה וְעַל אַהֲרֹן כֹּל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וַיֹּאמְרוּ אֲלֵהֶם כָּל הָעֵדָה לוּ מַתְנוּ בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם אוֹ בַּמִּדְבָּר הַזֶּה לוּ מָתְנוּ: וְלָמָה ה’ מֵבִיא אֹתָנוּ אֶל הָאָרֶץ הַזֹּאת לִנְפֹּל בַּחֶרֶב נָשֵׁינוּ וְטַפֵּנוּ יִהְיוּ לָבַז הֲלוֹא טוֹב לָנוּ שׁוּב מִצְרָיְמָה: וַיֹּאמְרוּ אִישׁ אֶל אָחִיו נִתְּנָה רֹאשׁ וְנָשׁוּבָה מִצְרָיְמָה”. עם ישראל משתכנע מדברי המרגלים שלא יוכלו לכבוש את הארץ, ומתכוון לשוב למצרים, ולסקול את משה ואהרון באבנים. על כך הם נענשים בהארכת שהותם במדבר לארבעים שנה, פרק זמן שבו ימותו בני הדור החוטא.

כאמור, כלב ויהושע. שני מרגלים, שני גיבורים, שני אמיצים. עומדים יחד מול חבריהם הנוצצים, וחולקים עליהם בלי פחד וזה לא כל כך פשוט !

מוסר ההשכל החשוב ביותר שניתן ללמוד מן הפרשה הוא, שאם אנו בוחנים את הדברים בראיה חיובית – אנו רואים תמונה נכונה.
מדי יום אנו חוטאים בחטא המרגלים ומספרים לעצמנו שקרים, קולות ‘הנשיאים’ אלה הם קולות האנשים אשר מחלישים, מערערים ופוגעים במוטיבציה שלנו. הפחד משינוי מעלה את כל התירוצים הכי ‘הגיוניים’ למה לא כדאי ולמה לא עכשיו….

ראיה חיובית איננה רמיה עצמית. לא צריך לרמות את עצמך כדי לראות טוב. פשוט עלינו לחפש את הנקודה הטובה שיש בכל דבר, ולראות האם הטוב הוא הדבר הדומיננטי והפועל במציאות שאנו בוחנים.

ממליץ בתקופה סוערת זו להתעלם מספינים והפחדות ולא לחשוש!

[בתמונה: אל פחד... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי jplenio לאתר Pixabay]
[בתמונה: אל פחד... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי jplenio לאתר Pixabay]

[לאוסף המאמרים על פרשת 'שלח לך', לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

נושאים להעמקה

מקורות והעשרה

4 thoughts on “יאיר רגב: לא לחשוש!

  1. מהיכן לקוח הסיפור שהיה קומץ שרצה לסקול את משה ובגלל זה בני ישראל נדונו לנדוד ארבעים שנה במדבר.
    הסיפור המקובל הוא חטא המרגלים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *