אלי בר און: מתי נבין שהקורונה שוב פה??

[בתמונה: הוא לא ידע... תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי Robfoto לאתר Pixabay]

[לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים.

*  *  *

בחודשיים האחרונים הצלחנו לטפס, מ- 11 נדבקים ביום ליותר מ- 1100 ועולם כמנהגו נוהג, כאלו לא היינו בסרט הזה ואין אנו מבינים איך המגפה מתקדמת כשלא נוקטים בצעדים הנכונים... האם למישהו יש עוד ספק שהגל הרביעי של המגפה כבר כאן??

המגמה הזו אינה אופיינית רק לישראל, ואת השפעת הזן ההודי של הנגיף ניתן לראות הנתונים בכל העולם.

הגיעה העת להפסיק עם המשחקים והדחיינות הכרונית, שמאפיינת את מקבלי ההחלטות שלנו. צריך לעשות את מה שברור, לכל מי שמנתח את הנתונים בכלים של חקר ביצועים. חייבים לתת, ומיד, לכל האזרחים המבוגרים חיסון שלישי נגד נגיף הקורונה, חיסון שיגדיל בערך פי 5 עד 10 את כמות הנוגדנים בדם נגד הנגיף.

[לאוסף המאמרים בנושא קבלת החלטות, לחצו כאן]

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי DigitalDesigner לאתר Pixabay]

לצערי, נראה כי בריאות הציבור אינה בראש סדר היום של השרים בממשלה; ותירוצים אינם תופסים, שהרי כבר היינו בסרט הזה. במקרה הזה, חיי אדם חשובים יותר.

רמת הנוגדנים בדם, של מי שקיבלו את חיסונים עד לסוף חודש ינואר 2021, ירדה להערכתי ל- 50 אחוזים; והירידה הזו תעמיק עוד ותתפשט, גם למי שהתחסנו מאוחר יותר. הנוגדנים נמוגים לאיטם - כך מסתבר - לאחר חצי שנה.

הסיכוי של המחוסנים הוא כעת גדול פי 3 להיות חולים קשים; ובסוף התהליך, הגדלת הסיכוי גדלה ביחס זהה למוות. הציבור שבסיכון - לאמור, האוכלוסייה שמעל לגיל 60 - חייב לדרוש לקבל את החיסון השלישי עכשיו! לא להמתין לאישור ה- fda של ארה"ב; שמשיקוליו, רוצה להמתין עוד חודשיים.

עכשיו עוד ניתן לקבל מפייזר חיסונים; בעוד חודשיים לאחר שכולם יבקשו זה יהיה קשה יותר.

[לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *