פיל בחנות חרסינה: בחזרה לאיראן – כשאת אומרת לא למה את מתכוונת?

[בתמונה - מצעד פילים אמריקאי בבסיס חיל האוויר האמריקאי היל ביוטה. התמונה: חיל האוויר האמריקני]

האינטרס האמריקאי...

אינטרס, הוא השאיפה של גורם חברתי (יחיד, מוסד או קבוצה חברתית) להשיג מטרה מסוימת, למענו הוא מוכן לנקוט בפעולה, ואף להשקיע משאבים חברתיים.

הנשיא האמריקאי הראשון - שנדרש פומבית להתייחס לנושא הגרעין האיראני - היה ג'ורג' בוש הבן. ב 19 ליוני 2003, התייחס בוש פומבית לנושא, בפעם הראשונה. הוא אמר, שארה"ב ובעלות בריתה לא יתנו לאיראן לפתח נשק גרעיני; והוסיף, ואמר שכל האופציות על השולחן.

מאז, ההצהרות האלה ליוו את המאמץ הדיפלומטי מעיקרו לבלימת איראן; והן מופיעות, חזור והופיע, בהצהרות בוש אובאמה טראמפ וביידן.

אבל, בין הצהרות לשליחת הארמדה האווירית האמריקאית, להביא לסופה של תוכנית הגרעין האיראנית, עומד הסמבטיון כולו...

בדו"ח האיומים השנתי - שיצא בתשיעי לאפריל 2021 (ראו תמונת כריכה למטה משמאל) -  האמריקאים מגדירים את איראן כאיום שנמצא במקום הרביעי - חמישי מבחינתם, אחרי סין רוסיה שינוי האקלים וצפון קוריאה.

[בתמונה משמאל: כריכת דוח האיומים השנתי מאפריל 2021. לקריאת הדוח, לחצו כאן]

מבחינת האמריקאים עולה, שהאיום העיקרי שמהווים האיראנים הוא על האינטרס האמריקאי - ההולך ומצטמצם במזרח התיכון - ואיום קטן, על אינטרס מצומצם, יזכה למעט יחסית תשומת לב ולמשאבים מצומצמים לנטרולו.

ההפסד האמריקאי - בתרגיל הפנימי שהם ערכו בשנה שעברה ודימה מלחמה עם סין - מטריד את האמריקאים הרבה יותר מאיראן; ומייצר גלי הדף לאורכו ולרוחבו של הצבא האמריקאי (ראו הכתבה למטה) (https://www.defenseone.com/.../it-failed.../184050/).

את האיום העיקרי, שמהווים האיראנים, האמריקאים תכננו מאז ומעולם לבלום דיפלומטית; וניסיון החזרה שלהם להסכם הגרעין נועד לעקר אותו מתוכן.

כל מי שחשב, אי פעם, שהוא יזכה לראות ארמדה אווירית אמריקאית בדרכה להשמדת יעדי הגרעין האיראני, פשוט לא טרח להקשיב לדברים המאוד מפורשים שאמרו ממשלי בוש אובאמה וביידן.

[בתמונה: ההפסד האמריקאי - בתרגיל הפנימי שהם ערכו בשנה שעברה ודימה מלחמה עם סין - מטריד את האמריקאים הרבה יותר מאיראן; ומייצר גלי הדף לאורכו ולרוחבו של הצבא האמריקאי. לכתבה המלאה, לחצו כאן]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *