אלי בר און: הממסד הביטחוני האמריקני בלחץ, ואנחנו נרוויח מזה!

[בתמונה: הלחץ ותחושת המצוקה הגוברת, שמחלחלת לתוך הממסד הביטחוני האמריקני, עקב 'קפיצת המדרגה' הסינית בפיתוח טילים היפרסוניים. התמונה היא צילום מסך]

[בתמונה: הלחץ ותחושת המצוקה הגוברת, שמחלחלת לתוך הממסד הביטחוני האמריקני, עקב 'קפיצת המדרגה' הסינית בפיתוח טילים היפרסוניים. התמונה היא צילום מסך]

בגלל הלחץ הסיני, האמריקאים משקיעים היום, והרבה, בפיתוח תותח לייזר רב עוצמה, שהוא האמצעי היחיד, שמסוגל ליירט טילים היפרסוניים. לנו, התותח הזה יאפשר ליירט מתקפה נרחבת, רב זירתית של רקטות וטילים; ולהתמודד בהצלחה עם מתקפה של איראן ושליחיה!

[לאוסף המאמרים על טילים בליסטיים ופגעיהם, לחצו כאן]

[אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים]

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים.

*  *  *

ב- 28 באוקטובר פורסם ציטוט של סגן היו"ר היוצא של ראשי המטות המשולבים, הגנרל ג'ון הייטן, ששיקף את הלחץ ותחושת המצוקה הגוברת, שמחלחלת לתוך הממסד הביטחוני האמריקני, עקב 'קפיצת המדרגה' הסינית בפיתוח טילים היפרסוניים (ראו כתבה למטה):

"ההתקדמות הצבאית של סין" - קבע הייטן - היא מדהימה, בעוד ארצות הברית משותקת בגלל בירוקרטיה 'אכזרית'...".

עתה ברור לכל, כי המערכת הביטחונית האמריקנית 'נרדמה בשמירה'; ולמרות המידע הרב שהיה ברשותה שנים רבות, היא לא טרחה לפתח, מבעוד מועד, מענה הגנתי והתקפי לאיום החמור הזה.

כתבת ה- CNN: Senior US general warns China's military progress is 'stunning' as US is hampered by 'brutal' bureaucracy

[לכתבה המלאה של CNN, לחצו כאן]

טילים היפרסונים הם טילי שיוט שמהירותם כ 2-3 ק"מ לשנייה, בנוסף הם מתמרנים במהלך הטיסה אל המטרה, כך שלמעשה לא ניתן ליירט אותם באמצעות טילים נגד טילים. הטכנולוגיה ליצור טילים כאלה מורכבת ויקרה מאוד (צריך לוודא, שהטיל לא נשרף כתוצאה של החיכוך עם האטמוספירה). טילים כאלה, נמצאים כעת בשימוש מבצעי של רוסיה ובקרוב גם של סין.

בתצורה הימית/יבשתית שלהם - המצויידת בראש קרב רגיל וכבד - הטילים המדויקים מאוד הללו מיועדים לנטרל ממרחק מטרות יקרות ומסוכנות, כגון נושאות המטוסים, והספינות משגרות הטילים של ארה"ב. אם נניח, למשל, שהסינים רוצים לכבוש בקרוב את טיוואן, אז כוחות ארה"ב - בעיקר נושאות המטוסים שלה - לא תוכלנה להתקרב אפילו לזירה, בשל איום הטילים ההיפרסונים.

בתצורה הגרעינית שלהם, הטילים ההיפרסוניים מיועדים לפגוע ביעדים נבחרים, כאשר הם משוגרים כשלב השלישי מטילים בליסטיים ביניבשתיים. גם כאן, לאחר שטיל השיוט ניתק מהטיל הנושא - בעת החדירה מהחלל לאטמוספירה - הוא מתמרן ליעד, כפי שנקבע מראש, כאשר אין יכולת ליירט אותו.

הטילים ההיפרסוניים לא מסכנים אותנו בינתיים, אבל זוהי נחמת טפשים: הסיבה לכך היא, שבמחיר הגבוה של ייצור הטילים ההיפרסוניים, יש אפשרות להשיג את אותה התוצאה באמצעות טילים בליסטיים מדויקים, שעלותם אולי עשירית.

אז כיצד הלחץ האמריקאי מועיל למדינת ישראל? בגלל הלחץ הסיני, האמריקאים משקיעים היום, והרבה, בפיתוח תותח לייזר רב עוצמה, שהוא האמצעי היחיד, שמסוגל ליירט טילים היפרסוניים. לנו, התותח הזה יאפשר ליירט מתקפה נרחבת, רב זירתית של רקטות וטילים; ולהתמודד בהצלחה עם מתקפה של איראן ושליחיה!

אתר Tech Time: רפאל ולוקהיד מרטין יפתחו מיירט לייזר המערכת תוכל תוכל ליירט רקטות ומל"טים. מדובר בשלב נוסף בפרוייקט התחמשות ישראל במערכות נשק לייזר, המבוססות על טכנולוגיה שפותחה בעשור האחרון בפרוייקט משותף של מפא"ת, רפאל, אלביט וחוקרים מהאקדמיה הישראלית

[לכתבה המלאה באתר Tech Time, לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

[לאוסף המאמרים על טילים בליסטיים ופגעיהם, לחצו כאן]

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *