פנחס יחזקאלי: עשר כרזות על פוליטיקה, צבא ומדינאות: אוסף 26

בכרזה: ריבונות באזור הדמדומים עושים רק עם אזרחים... [התמונה: אזור הדמדומים... תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי _Marion לאתר Pixabay. הכרזה: ייצור ידע]

[בתמונה: אזור הדמדומים... תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי _Marion לאתר Pixabay. הכרזה: ייצור ידע]

הדף הזה מביא לכם את האוסף ה- 26 של כרזות ובהן אמירות שתועדו אצלנו, באתר ייצור ידע; בהקשרים של פוליטיקה, צבא ומדינאות...

[לאוסף הכרזות על פוליטיקה, צבא ומדינאות, לחצו כאן]

"נַפְתָּלִי, אַיָּלָה שְׁלֻחָה–הַנֹּתֵן, אִמְרֵי-שָׁפֶר" (בראשית מט, כא)

[ד"ר פנחס יחזקאלי - העורך הראשי של אתר 'ייצור ידע']

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

כְּרָזָה או פּוֹסְטֶר (Poster) היא כל דימוי חזותי המיועד להצגתו לראווה. כרזות הן לא פעם הפריט המזהה מעצב גרפי יותר מאשר תוצרים אחרים בעולם העיצוב. לפני עידן הרשתות החברתיות, היו הפוסטרים מודפסים על נייר ותלויים לראווה על קירות או משטחים. היום, עברה הזירה אל הרשתות החברתיות (ויקיפדיה: כרזה).

הדף הזה מביא לכם את האוסף ה- 26 של כרזות ובהן אמירות שתועדו אצלנו, באתר ייצור ידע; בהקשרים של פוליטיקה, צבא ומדינאות.

לכרזות האחרות, לחצו כאן.

תיהנו; ואתם מוזמנים לתרום עוד...

כרזות שבעל הזכויות בהן לא אותר, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי בכל כרזה, אנא פנו ל: yehezkeally@gmail.com]

*  *  *

כרזות ראשונה, בראש המאמר, ושנייה: ריבונות באזור הדמדומים עושים רק עם אזרחים...

אלוף במילואים גרשון הכהן כיהן בתפקידיו האחרונים בשירות פעיל בצה"ל, כמפקד המכללות הצבאיות וכמפקד הגיס הצפוני. הוא פרש משירות פעיל בספטמבר 2014, לאחר 41 שנות שירות‏. בעל תואר שני בפילוסופיה ובספרות השוואתית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. נשוי ואב ל-3 ילדים.

כותב האלוף גרשון הכהן: 

אז, מתי יבינו את הקשר שבין ריבונות לחוות הבודדים בפריפריה? אזרחים זועקים על אבדן הריבונות, וכלי התקשורת מהדהדים את זעקותיהם; ולמרות זאת, הרשויות הממונות - רמ"י וועדות התכנון - ממשיכות להתנגד לקיום חוות הבודדים, כאילו יש דרך אפקטיבית אחרת לשמירה על שטחי לאום!

הרשויות הללו אמנם מכירות בנחיצות המרעה, אך הן מתנגדות לכל סממן של קביעות הטמון במגורי משפחת הרועה עם העדר. עמדת קרן קיימת לישראל הובאה לדיון הוועדה המחוזית, שדנה בעניין חוות שמשון באמירה כי "די ברעייה עונתית ואין הכרח ברעיית קבע" (מתוך סיכום ועדה מחוזית לתכנון ובניה 202123 מיום 28.10.2021 ) ההמלצה ל"רעייה עונתית" בפירושה המעשי מעדיפה עדר בבעלות בדואית. המאמץ להימנע  מעדר קבוע, מבטא מדיניות קשוחה למניעת כל מגורים בשטח המוגדר בתכנית מתאר ארצית ומחוזית כ"שטח פתוח". אלא שבאופן המעשי, המדיניות מיושמת במיקוד מובהק לחוות מרעה המוחזקות בידי אזרחים יהודים.

מאמרים רלוונטיים באתר ייצור ידע:

האלוף במיל' גרשון הכהן: האם אף אחד, חוץ ממני, איננו רואה את הקשר שבין חוות הבודדים המושמדות על ידי המנגנון הביורוקרטי והמשפטי, לסוגיית אבדן הריבונות על שטחי המדינה?

[התמונה היא צילום מסך. הכרזה: ייצור ידע]

כרזה שלישית: גם לכם בא לנסוע לתורכיה?

ב- 21 באוקטובר 2021 פרסמו הרשויות הטורקיים כי 15 "סוכני מוסד" נעצרו על ידי הביון הטורקי. כל בר דעת היה צריך להבין מכך, שארדואן מייצב שוב את מעמדו המתערער על חשבוננו. ובכל זאת, החברה נוסעים, ומסתבכים...

אז, מה עוד צריך לקרות כדי שישראלים (יהודים) יבינו, שלמדינות אויב לא כדאי לנסוע, אפילו אם זה בזול?

גם לכם בא לנסוע לתורכיה? ב- 21 באוקטובר 2021 פרסמו הרשויות הטורקיים כי 15 "סוכני מוסד" נעצרו על ידי הביון הטורקי. כל בר דעת היה צריך להבין מכך, שארדואן מייצב שוב את מעמדו המתערער על חשבוננו. ובכל זאת, החברה נוסעים, ומסתבכים... אז, מה עוד צריך לקרות כדי שישראלים (יהודים) יבינו, שלמדינות אויב לא כדאי לנסוע, אפילו אם זה בזול? [הכתבה של שמעון יעיש ודין שמואל אלמס ב'ישראל היום'. הכרזה: ייצור ידע]

[לכתבה של ב'ישראל היום', לחצו כאן. הכרזה: ייצור ידע]

כרזה רביעית: בזיון הירי בסורוקה - צוללים לתוך הכאוס...

ריבי חמולות, למשל, הן מאפיין תרבותי של הערבים (ושלא יזבלו את השכל שזה בא מקיפוח). זה לא קיים בשוויץ ובאוסטריה, אבל קיים גם קיים בכל רחבי המזרח התיכון. אז מה השתנה? בעבר הקפידו הבדואים שלא לערוך את הריבים הללו באיזורים יהודיים מפחד התגובה. היום אין יותר טריטוריה יהודית. לתפיסתם, במדינת ישראל המתפוררת, הכל שייך להם!

באר שבע, למי שעוד משחק עם עצמו בנדמה לי, היא עיר מעורבת לכל דבר ועניין. תוך עשר - חמש עשרה שנים - ישב בלשכת ראש העיר ראש עיר ערבי...

  • האוכלוסיייה החזקה בורחת למרכז; ומוחלפת על ידי ערביי הצפון, שמוצאים פה חיים טובים ופרנסה.
  • הסטודנטים היהודים, שמגיעים מהמרכז, מחשבים מסלול מחדש; וידירו את רגליהם מהעיר.
  • הצבא מתנהג באופן שמבזה אותו ואותנו. הוא מהאו"ם.
  • רק המשטרה בדרום - בניגוד למשטרה במרכז ובירושלים - מנסה לשווא; אבל שוטרים מעולם לא כבשו - וגם לא יכבשו - טריטוריה שנמצאת בריבונות זרה.

ד"ר פנחס יחזקאלי: רוב, שמתנהג כמיעוט, ייאלץ לחיות על פי כללי המיעוט; עד שיהפוך בעצמו למיעוט! [הכרזה: ייצור ידע]

[הכרזה: ייצור ידע]

כרזה חמישית: גם עשר פלוגות מג"ב לא תעזורנה!

אנחנו דומים לאדם שהשן שלו כאבה - אבל, הכאב נרגע לאחר זמן מה - והוא ממשיך בחייו; רק שהחיידקים ממשיכים לעבוד; והבעיה מעמיקה ומעמיקה עד שהיא מתפרצת. אז - כשהשן כבר רקובה - הפתרונות שניתן היה לאמץ בעבר אינם רלוונטים עוד ונדרש פתרון מהמעלה השניה - השתלת שן...

  • אפשרנו ביגמיה סיטונית עם אימהות שיובאו מעזה; והיום, קרוביהם של מנהיגי חמאס מתגוררים בנגב; והדור הבדואי הצעיר הוא פלסטיני בעל זהות לאומית ברורה ולעומתית לנו.
  • לא רק אפשרנו. גם מימנו ועודנו מממנים... כדאי שנבדוק כמה נשים חד הוריות לכאורה צמחו לנו במגזר; והביטוח הלאומי משלם ומשלם...
  • המגזר מתפוצץ מילדים בריבוי טבעי הגבוה בעולם. כל שבוע צריך לפתוח גן ילדים ברהט. מי יכול להשתלט על זה? שתי פלוגות מג"ב

תחושת הרוב של המיעוט - שהפך לרוב באזור - ותחושת הבוז למדינה המטומטמת שמתפוררת ומשלמת - יצר מצד שאם פעם היו הבדואים אדוני השטח הפתוח, היום הם מרגישים רוב גם בבאר שבע, מבריחים את תושביה היהודיים ועושים בה כבשלהם.

למציאות חדשה צריך פתרונות חדשים; ואם נחשוש לאמץ אותם, בעוד 5 שנים גם הם לא יספיקו! 

ד"ר פנחס יחזקאלי: מקבלי החלטות ביורוקרטים, מטבעם, אינם מבינים שהמצאות השתנתה; ומפרשים אותה לפי המציאות הקודמת. הם חושבים, שניתן לאסוף את רסיסיו של רימון שהתפוצץ, לסגור את הניצרה ולהחזיר את הרימון לחגור... לכן, הפתרונות שהם מייצרים שייכים למציאות שהייתה ואיננה עוד!

[הכרזה: ייצור ידע]

כרזה שישית: אין ארוחות חינם!

ב- 11 בנובמבר 2021 נעצרו בתורכיה שני תיירים ישראליים - בני הזוג, תושבי מודיעין - שצילמו את הארמון באיסטנבול בעת שהספינה שבה שטו עברה בסמוך. השניים הואשמו בבית המשפט בריגול; אולם, שוחררו בעקבות עסקה מדינית 'מתחת לרדאר' מספר ימים לאחר מכן.

עולם עקום: ארדואן הפך גיבור היום וכמו בית המשפט שמודה לעבריין שהודה וחסך מזמנו, עכשיו מצ'פרים את החוטף, היהודים יסעו ביתר שאת לטורקיה; וכיוון שבמזרח התיכון רק היהודים נותנים בחינם, את מחיר השחרור נדע, מן הסתם בהמשך......

בכרזה: אין ארוחות חינם! ב- 11 בנובמבר 2021 נעצרו בתורכיה שני תיירים ישראליים - בני הזוג, תושבי מודיעין - שצילמו את הארמון באיסטנבול בעת שהספינה שבה שטו עברה בסמוך. השניים הואשמו בבית המשפט בריגול; אולם, שוחררו בעקבות עסקה מדינית 'מתחת לרדאר' מספר ימים לאחר מכן. עולם עקום: ארדואן הפך גיבור היום וכמו בית המשפט שמודה לעבריין שהודה וחסך מזמנו, עכשיו מצ'פרים את החוטף, היהודים יסעו ביתר שאת לטורקיה; וכיוון שבמזרח התיכון רק היהודים נותנים בחינם, את מחיר השחרור נדע, מן הסתם בהמשך...... המאמר הרלוונטי באתר ייצור ידע: פנחס יחזקאלי: 'אין ארוחות חינם': לכל דבר יש מחיר! הכרזה: ייצור ידע

[הכרזה: ייצור ידע]

כרזה שביעית: מקשקשים את עצמנו לדעת בסיפורים על החלפת 'מודל צבא העם' בצבא מקצועי...

מלחמת לבנון השנייה, הייתה אולי מופע אחרון של תקופה בה יכלה ישראל להסתמך על ההנחה כי תוכל בעת מלחמה להילחם רק בזירה אחת. המלחמה הבאה עלולה להיות מלחמה אזורית רב זירתית. למערכת החדשה ההולכת ומתהווה, הצטרפה לאחרונה  גם זירת הפנים.

בתפנית אסטרטגית זו, נדרש שינוי משמעותי בהיקף סדר הכוחות של צה"ל. המענה לאיומים ביטחוניים רחבי היקף הוא מסה רחבה שבתוכה משולב צבא מילואים רחב היקף.  בתנאים אלה, רעיון "צבא קטן וחכם"  הוא הזיה מופרכת.

בהיבט זה, השאלה שיש לשתף עם הציבור היא כיצד לדעתם תוכל מדינת ישראל לקיים עצמאות ביטחונית, אל מול מכלול האיומים ההולך ומתרחב, אם תחדל מלגייס בגיוס חובה את מלוא האיכות והכמות הטמונים בחברה הישראלית? עמדת צה"ל בסוגיה חד משמעית: בעשורים הקרובים, אין למדינת ישראל כל אפשרות לבסס את ביטחונה על שיטת גיוס אחרת; ואין זו רק שאלה תקציבית.

גרשון הכהן: מבחינת גודל הצבא, אין מדינות אירופה יכולות להוות מודל לצה"ל. צבאותיהן קטנים והפעלתם מבוססת על קואליציית ברית נאט"ו. לארצות הברית לעומת אירופה צבא רחב היקף, השני בגודלו בעולם אחרי הסינים; והוא אכן צבא שכירים, אלא שהם מגייסים אותם מתוך אומה המונה מעל 350 מיליון אזרחים ועדין גם הם מתקשים למלא שורות בכמות ובאיכות הרצויה [הכרזה: ייצור ידע]

[התמונה היא צילום מסך. הכרזה: ייצור ידע]

כרזה שמינית: עדיפה ריבונות יהודית שמוסריותה שנוי במחלוקת, על פני מצב בו אין ריבונות יהודית כלל!

ד"ר אבי הראל: מלכות בית שני היא המודל המודל שלאורו עלינו לבחון את מדינת ישראל של היום, מעל שבעים שנים לאחר הקמתה... מנהיגינו שלנו היום אינם גרועים ממלכי בית חשמונאי, ומדינתנו אינה גרועה ממדינתם. להפך: מבחינה מוסרית, ההנהגה שלנו, וגם החברה שלנו, עולות בהרבה על אלו שלהם... לשיטתו של הרמב"ם, עדיפה ריבונות יהודית שמוסריותה שנוי במחלוקת, על פני מצב בו אין ריבונות יהודית כלל. הרמב"ם לא היה אדם נאיבי, והוא ידע שקשה לתקן את אופיים הרצחני של מלכי בית חשמונאי, כמו הורדוס או ינאי. אבל, האלטרנטיבה בה ישלוט גורם נוכרי על פני אנשים מהסוג הזה גרוע בעיניו יותר.

[בכרזה: הרמב"ם על מוסריות וריבונות... "עדיפה ריבונות יהודית שמוסריותה שנויה במחלוקת, על פני מצב בו אין ריבונות יהודית כלל"... הכרזה: ייצור ידע]

[בכרזה: הרמב"ם על מוסריות וריבונות... הכרזה: ייצור ידע]

כרזה תשיעית: מעולם לא היה לראש ממשלת ישראל כוח כה רב, להשפיע על אירועים בינלאומיים, כמו עתה בעידן הקורונה...

בינתיים, עיני כל העולם נשואות לישראל... ברמה הבינלאומית, פחות מעניין, מה יתברר עוד שבוע בנושא הקורונה; הרבה יותר מעניין, מה החליט הקבינט הישראלי במוצ״ש. ישראל נחשבת בעולם כמקום אליו יש להתייחס ברצינות בכל הנוגע להחלטות הקורונהלמה? כי המצב שלנו יותר טוב משל אחרים, מכמה סיבות; וביניהן, מהירות התגובה. לכן העולם לוקח ברצינות את החלטותיה של ישראל בנוגע לקורונה.

הסתכלות בעין בלתי מזויינת גם על החלטת ממשלת ישראל, מלמדת שהיא זכתה לכיסוי נרחב בגטופ תקשורת כמו ה- MSNBC; ה- SKYNEWS; ה- ;  ;Denver.  CNN, Bloomberg, Fox,  ואלג'זירה וקריאה של הפוסט, הטיימס והוול סטריט ג'ורנל.

ההחלטה הישראלית מקבלת נפח מאוד גדול. החלטת ממשלת ישראל מסמנת לעולם שיש להתייחס ברצינות לווירוס וזה כמעט לגמרי מבטיח את המשך הירידות (אני אגב גם בעד איזה צעד של פוטין באוקראינה, אם אפשר לשלב...).

בכרזה: מעולם לא היה לראש ממשלת ישראל כוח כה רב, להשפיע על אירועים בינלאומיים, כמו עתה בעידן הקורונה... [צילום: עמוס בן גרשום, לע"ם; הכרזה: ייצור ידע]

[צילום: עמוס בן גרשום, לע"ם; הכרזה: ייצור ידע]

כרזה עשירית: שבע השנים הרעות עוד לפנינו, ואין לנו אפילו יוסף אחד לרפואה!

אלוף משנה במילואים עופר בורין כותב על סיפורי יוסף במקרא:

"... הגיע הזמן ללמוד מיוסף, להבין שאין טוב בלי רע (הטוב והרע הם שלימות ניגודית או שלימות הניגודים), ולהכין תוכנית "עתיד ישראלי" ראלית, המתחשבת בסביבה ובמציאות. התכנית צריכה להיות ארוכת טווח, מכירה במציאות הסביבתית; ובעיקר, מכירה בצורך להיות צנוע."

[דמותו של יוסף בתמונה לקוחה מהציור: 'יוסף חושף את זהותו לאחיו', מאת גוסטב דורה. התמונה היא נחלת הכלל. הכרזה: ייצור ידע]

[דמותו של יוסף בתמונה לקוחה מהציור: 'יוסף חושף את זהותו לאחיו', מאת גוסטב דורה. התמונה היא נחלת הכלל. הכרזה: ייצור ידע]

[לאוסף הכרזות על פוליטיקה, צבא ומדינאות, לחצו כאן]

[מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!]  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *