פיל בחנות חרסינה: הסנטימנט הישראלי של פוטין

[בתמונה: ולדימיר פוטין - כמה הוא אוהב אותנו... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי klimkin לאתר Pixabay]

מאז ה- 30 בספטמבר 2015, האסכולה השלטת, במסדרונות המחשבה הישראלית טוענת, שהרוסים מבינים שהאינטרס הרוסי והאינטרס האיראני בסוריה שונים; ואנחנו או טו טו מצליחים לשכנע את הרוסים שהם ירוויחו אם הם יוציאו את האיראנים מסוריה. באמת??

.

[פיל בחנות חרסינה. תמונת הסופר של הכותב תחת שם זה]

זאב אלקין, שר הבינוי והשיכון, שר ירושלים ומורשת, השר המקשר בין הממשלה לכנסת וחבר הכנסת בהפסקת חברות ממפלגת תקווה חדשה, הוא אדם שאני מאוד מחבב...

אלקין סיפר - ב- 10 בדצמבר 2021, בכנס לימוד FSU - על חוויותיו עם שליט רוסיה, ולדימיר פוטין, וכה אמר: "היחס של רוסיה למדינת ישראל בנוי 98% על החלטה של בן אדם (אחד - פוטין) במערכת - כי כמעט כל השאר נגד"...

הסנטימנט של פוטין לעם היהודי הוא לא סוד. פוטין באמת מחבב יהודים; וגם ממנף את החיבה הזאת לצרכי נקודות בעולם. ככה למשל, קנה פוטין בארץ דירה למורתו היהודייה, שעשתה עליה, ומאז כבר הלכה לעולמה. לאחר מותה הדירה חזרה לבעלות פוטין, שמשכיר אותה, בשוק החופשי, במחיר טוב.

מאז ה- 30 בספטמבר 2015, האסכולה השלטת במסדרונות המחשבה הישראלית, טוענת, שהרוסים מבינים שהאינטרס הרוסי והאינטרס האיראני בסוריה שונים; ואנחנו או טו טו מצליחים לשכנע את הרוסים שהם ירוויחו אם הם יוציאו את האיראנים מסוריה.

הגדילו לעשות מחשבי הקיצין ואפילו קבעו תאריך ליציאת הרוסים מסוריה (נשארו רק 12 שנה למיטב זכרוני; אבל, אל תתפסו אותי במילה).

"לפוטין יש סנטימנט לישראל - זה משפיע על הגנרל שנלחם לצד איראן וחיזבאללה" השר אלקין, שמאחוריו שעות רבות עם נשיא רוסיה, סיפר על הנעשה בחדרי חדרים: "היחס לישראל בנוי 98% על החלטה של פוטין - כי כמעט כל השאר נגד". לדבריו, "גנרל רוסי יושב עם גנרל איראני בסוריה בארוחת ערב, ומאוחר יותר עפים לו צעצועים מעל הראש. יש לו כלים להפריע לתהליך - ואסור לו"

[יש לו סנטימנט... לכתבה המלאה של איתן גליקמן ב- ynet, לחצו כאן]

מדינת ישראל הרשמית אפילו הגיעה לכל מיני הסכמים, כאלה ואחרים, עם מוסקבה, שהגבילו את הנוכחות האיראנית במרחק ובכמות מהגבול הישראלי; אבל מעשה שטן, ההסכמים הללו אף פעם לא קוימו במלואם ומוסקבה אף פעם לא מצאה את הדרך לאכוף אותם במלואם (לא רק עם ערבים, מסתבר, הסכמי נייר (וגם בע"פ) אינם שווים את הנייר שעליו הם כתובים...).

התירוצים הרוסיים, לאי קיום ההסכמים, מדהימים ומאוד יצירתיים; ותמיד מלווים בהבעת כעס כלפי האיראנים, באוזני בני השיח הישראלים. אבל, מי שאוהב להציץ מהחלון, רואה בעין בלתי מזויינת את החפיפה בין האינטרס הרוסי לאינטרס האיראני, בכל המרחב, המשתרע בין הים הכספי והמפרץ הערבי במזרח; ועד לאירופה במערב: פרויקטים כלכלים משותפים, הסכמי שיתוף פעולה צבאיים, ובקרוב: חתימה על הסכם שותפות אסטרטגית בין רוסיה ואיראן, בדומה להסכם עליו חתמו האיראנים עם סין. הייתה גם הצהרה של שר החוץ הרוסי, לברוב לפני כמה שנים, על כך שאיראן היא שותפה אסטרטגית של רוסיה ומן הראוי לשים להצהרה הזאת לב.

[תמונתו של שר החוץ הרוסי לברוב היא נחלת הכלל]

חלק גדול ממחלוקת האינטרסים, בין ישראלי לרוסיה, נסובה סביב צינור ה EastMed שעליו מתחרות ישראל ורוסיה באופן פעיל; כיוון שרוסיה דוחפת, במקביל, את הצינור האיראני-עיראקי-סורי-יווני כתחליף (ראו במפה). הצינור הזה הוא אחת הסיבות לכך שאיראן זוכה מפוטין ליד די חופשית במרחב, המשתרע בין טהרן ללטקיה. פוטין צריך קבלן ביצוע על הקרקע, והאיראנים - על שלל המליציות שהם מפעילים במרחב - הם אפילו קבלן ביצוע לא רע.

חלק גדול ממחלוקת האינטרסים, בין ישראלי לרוסיה, נסובה סביב צינור ה EastMed שעליו מתחרות ישראל ורוסיה באופן פעיל; כיוון שרוסיה דוחפת, במקביל, את הצינור האיראני-עיראקי-סורי-יווני כתחליף (ראו במפה). הצינור הזה הוא אחת הסיבות לכך שאיראן זוכה מפוטין ליד די חופשית במרחב, המשתרע בין טהרן ללטקיה. פוטין צריך קבלן ביצוע על הקרקע, והאיראנים - על שלל המליציות שהם מפעילים במרחב - הם אפילו קבלן ביצוע לא רע. [המקור: פיל בחנות חרסינה]

[המקור: פיל בחנות חרסינה]

מול כל הטוב הכלכלי צבאי דיפלומטי, שבין איראן לרוסיה, מסתבר שעומד הסנטימנט היהודי של פוטין. זה היה די משעשע אם כל הצמרת הישראלית לא הייתה מאמינה בזה.

מלבד זאת אני סבור שיש להחריב את קרתגו ולפני זה חובה להחזיר את הדוב למערה. אליושין 20 שנופל באמצע הלילה זאת התחלה נהדרת רק שלפוטין יש סנטימנט יהודי , מאז עברו 1180 יום... ערן אורטל עוד מעט יהפוך לאלוף עם דרגה אישית מכוכבי, וכלום לא קרה.

[בתמונה: במשחק הכוחות שבין ארצות הברית לרוסיה, יש רק שחקן רציני אחד... תמונתו של ולדימיר פוטין משמאל היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי 6964520 לאתר Pixabay]

[בתמונה: במשחק הכוחות שבין ארצות הברית לרוסיה, יש רק שחקן רציני אחד... תמונתו של ולדימיר פוטין משמאל היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי 6964520 לאתר Pixabay]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *