פנחס יחזקאלי: לכתוב ולקבל המלצות בלינקדאין

[בתמונה: לכתוב ולקבל המלצות בלינקדאין. תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי mohamed_hassan לאתר Pixabay]

פרופיל הלינקדאין מאפשר לנו לתת ולקבל המלצות ל/מחברים; וכיוון שהלינקדאין הולך ותופס מקום של ממש בתהליכי הגיוס של עובדים, הרי שגם המשקל שיש להמלצות שקיבלנו / ושנתנו לאחרים, גדל בהתאמה.

 [לריכוז מכלול המאמרים אודות רשת הלינקדאין, ואופן השימוש בה, לחצו כאן]

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר 'ייצור ידע'.

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

פרופיל הלינקדאין מאפשר לנו לתת ולקבל המלצות ל/מחברים; וכיוון שהלינקדאין הולך ותופס מקום של ממש בתהליכי הגיוס של עובדים, הרי שגם המשקל שיש להמלצות שקיבלנו / ושנתנו לאחרים, גדל בהתאמה.

בתחילת הקריירה שלנו, הכמות היא האיכות: עצם העובדה שיש לנו המלצות מבדילה אותנו, לעיתים, מעובדים אחרים; אבל ככל שהתפקידים שאנו ממלאים הופכים חשובים יותר, חשוב יותר מי הממליץ ופחות כמה המלצות יש לנו.

לאופן שבו מסוגננת ההמלצה יש משמעות. אם אתם מעוניינים בעבודה מסוימת, כדאי שהמילים / המשפטים שחוזרים במודעות הדרושים בתחומכם, ישובצו בתבונה בהמלצות.

שימו לב לעובדה נוספת: העובדה שאני ממליץ איננה רק תרומה לאחר. היא מגדילה את הבולטות שלי בלינקדאין; וגם מעבה את הפרופיל שלי עצמי (בפרופיל מופיעים גם ההמלצות שקיבלתי וגם אלה שנתתי). וגם כאן, בתחילה הכמות היא האיכות; ואחר כך, האיכות הולכת והופכת חשובה יותר ויותר.

ואזהרה בטאבו, שנכונה לגבי כל מאמר בנושא הרשתות החברתיות: קחו בחשבון, שהלינקדאין משנה כמדיניות, כל העת, את מיקום הלחצנים; ומוסיף ומשנה אפשרויות. על כן, טבען של הדרכות שהן מתיישנות במהירות. יחד עם זה, העקרונות נשארים. צריך רק להבין את העיקרון ולחפש את התכונות המבוקשות...

קחו בחשבון, שהלינקדאין משנה כמדיניות, כל העת, את מיקום הלחצנים; ומוסיף ומשנה אפשרויות. על כן, טבען של הדרכות שהן מתיישנות במהירות. יחד עם זה, העקרונות נשארים. צריך רק להבין את העיקרון ולחפש את התכונות המבוקשות...

איך כותבים ומקבלים המלצות בלינקדאין?

אחד הסעיפים בפרופיל שלנו בלינקדאין (גללו אותו כלפי מטה) קרוי: המלצות - הוא מחולק - על פי בחירתנו - להמלצות שנתנו ולאלה שקיבלנו; ותמיד יראה לנו את שלושת ההמלצות הראשונות, לפי מה שבחרנו. הכפתור הכחול מימין למעלה משמש אותנו לפתוח כל ההמלצות (שניתנו או שהתקבלו, כפי שבחרנו). בכרזה: סעיף ההמלצות בפרופיל הלינקדאין [הכרזה: ייצור ידע]

[הכרזה: ייצור ידע]

עריכת המלצות

לינקדאין מאפשר לנו, כל העת - בלחצן העיפרון מימין למעלה - לערוך מחדש, לשנות ולעדכן את ההמלצות שנתנו לאחרים; או לבקש מאחרים לערוך מחדש, לשנות ולעדכן את המלצותיהם. לחיצה על העיפרון תפתח לנו שלושה סוגים של המלצות לעריכה:
  1. המלצות שהתקבלו (Recieved);
  2. המלצות שניתנו (Given);
  3. בקשות לקבל המלצות מאיתנו (Pending).

בהמלצות שהתקבלו (ראו התמונה למטה) יש עפרון עריכה (מימין למעלה) לכל המלצה בנפרד וגם כפתור שמאפשר לנו להעלים את המהמלצה ולהשיבה כרצוננו (מימין למטה):

לחיצה על כפתור העריכה, תפתח מכתב לממליץ, שמאפשר לנו להגדיר לו את השינוי שבו היינו חפצים בהמלצה:

בהמלצות שניתנו (ראו התמונה למטה) העריכה מתבצעת בלחיצה על כפתור שלוש הנקודות (מימין למעלה). אז נפתחות לנו שתי אופציות:

  • לנסח מחדש;
  • למחוק את ההמלצה. 

הכפתור השלישי, בקשות לקבל המלצות מאיתנו (Pending), פותח את הפניות שקיבלנו מחברים שונים להמליץ עליהם:

אז אחרי שהבנו, שכתיבת המלצות לאחרים מועילה גם לנו, ושאנחנו יכולים גם לבקש המלצות מאחרים, לא נותר לנו אלא להכניס תחום זה לרשימת ההשקעות הכדאיות שלנו, ולגשת למלאכה.

בהצלחה רבה!

[לריכוז מכלול המאמרים אודות רשת הלינקדאין, ואופן השימוש בה, לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *