פנחס יחזקאלי: הצלחת היתר של תנועת METOO# נגמרה (בינתיים) באיסור ההפלות

[בתמונה: בית המשפט העליון בארה"ב ביטל את פסק הדין שהתיר הפלות, וארצות הברית סוערת... התמונה היא צילום מסך]

[בתמונה: בית המשפט העליון בארה"ב ביטל את פסק הדין שהתיר הפלות, וארצות הברית סוערת... התמונה היא צילום מסך]

תבונתו של מנצח היא לעולם לכבוש את יצרו, ולהימנע מעשיית יתר ומהצלחת יתר, פן יגרום לאויביו להתאחד נגדו ולבצע פעולות מאזנות, שיגרמו לו בערבו של יום, להגיע למקום גרוע יותר מנקודת ההתחלה... מעמד הנשים ותנועת ה- MeToo# כמקרה בוחן.

[לתופעת הצלחת היתר באתר ייצור ידע, לחצו כאן] [לריכוז המאמרים אודות תופעת ה- MeToo# והשלכותיה, לחצו כאן] [לריכוז המאמרים אודות תופעת תלונות השווא והשלכותיה, לחצו כאן] [להרחבה על פרשת מינוי השופט ברט קוואנו לבית המשפט העליון בארה"ב, לחצו כאן]

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר 'ייצור ידע'.

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

דרמה בארה"ב: בית המשפט העליון ביטל את פסק הדין שהתיר הפלות. כמעט 50 שנה לאחר הפסיקה ההיסטורית "רו נגד ווייד", ביטל אותה בית המשפט העליון, ברוב של 4:5, והנשים בארצות הברית מרגישות שבבת אחת חזרו 50 שנים אחורה (YNET, 2022; ראו המאמר למטה) ...

רק שהנסיגה הזו במצבן של הנשים הייתה תסמונת של גורם ידוע מראש בתורת המערכות המורכבות: תוצר הצלחת היתר של תנועת METOO#, וניצולה לרעה בידי גורמים אינטרסנטים, עד למצב של טרלול.

מערכות מורכבות נוטות מטבען למהפכים, כי הן מתפתחות דרך מאבקי עוצמה. כמו מטוטלת, הן אף פעם לא נעצרות בנקודת האמצע. אחרי שהן מגיעות לנקודת קיצון אחת, מופעלות פעולות מאזנות, שהופכות את כיוון ההתפתחות, עד שהן מגיעות לנקודת הקיצון השנייה, וחוזר חלילה.

[להרחבה על 'תורת המערכות המורכבות', לחצו כאן] [להרחבת המושג: 'הצלחת יתר', לחצו כאן] [לריכוז המאמרים אודות תופעת ה- MeToo# והשלכותיה, לחצו כאן] [להרחבת המושג 'מערכת מורכבת', לחצו כאן] [לריכוז המאמרים על 'מאבק העוצמה', לחצו כאן] [להרחבת המושג: 'פעולות מאזנות', לחצו כאן]

[לכתבה המלאה ב- YNET, לחצו כאן]

זכרו את הניסיון למנוע את מינויו של השופט לבית המשפט העליון

אם שכחתם את קמפיין METOO#, שניסה למנוע את כניסת השופט ברט קבאנו (Brett Kavanaugh) לבית המשפט העליון, הוא וחבריו, מן הסתם, לא שכחו... ההאשמות שהוטחו בשופט עסקו בניסיון אונס שהתרחש 36 שנים לפני כן, במסיבה פרטית בה היו נוכחים המועמד, המאשימה - פרופ' כריסטין פורד מקליפורניה - ו-4 אנשים נוספים, בשמם נקבה המאשימה. בנוסף לפורד צצו גם מתלוננות נוספות:

קונספירציה פוליטית ותלונות שווא

השופט קוואנו טען לקונספירציה פוליטית, שהוכחה כחודש לאחר הצבעת הסנאט, שאישר את מינויו. אז הודתה אחת מהמתלוננות כי שיקרה בזדון בעדותה, במטרה לפגוע בסיכוייו להתקבל לתפקיד וה- FBI פתח בחקירה נגדן. ראש הוועדה המשפטית בארצות הברית, הסנאטור צ'אק גרסלי, חשף את ההונאה במכתב ששלח לסוכנות המודיעין ולמערכת המשפטית עם דרישה לחקור את המתלוננת ג'ודי מונרו-לייטון על כך ששיקרה בפני הקונגרס כשטענה כי קוואנו ניסה לאנוס אותה. בעקבות החקירה, מונרו-לייטון הודתה כי מעולם לא פגשה את קוואנו, ושלחה את המכתב במטרה מכוונת לפגוע במינויו לבית המשפט העליון (ויקיפדיה: ברט קוואנו).

ב-2 באוקטובר 2018 שלח הסנאטור צ'אק גרסלי מכתב נוסף, בדרישה לפתוח בחקירה נגד המתלוננת השלישית ג'ולי סווטניק ועורך הדין שייצג אותה, מייקל אוונאטי, בשל גרסאות סותרות שמסרה, ובחשד לתיאום גרסאות עם מתלוננת נוספת. מספר ימים לאחר מכן הוציאה וועדת המשפטים של הסנאט דו"ח בן 400 עמודים שתיאר את סווטניק כמסוכנת, מתלוננת סדרתית, ונטולת יציבות נפשית. בנוסף, נחשף בדו"ח שסווטניק נעזרה בתביעה קודמת על הטרדה מינית שהגישה עורכת הדין דברה כץ, אשר ייצגה את המתלוננת הראשית, כריסטין פורד... (ויקיפדיה: ברט קוואנו).

[לאוסף המאמרים על קונספירציות ותיאוריות קונספירציה, לחצו כאן]

והלקח הניהולי מכל זה...

זה יכול להיות עבורנו הנה לנו – גם שעור בתורת המערכות המורכבות וגם לקח לחיים; שמאפשר לנו, לעיתים, לנבא את סיכויי ההצלחה בטווח הארוך של מנצח (ניצחון הוא תמיד זמני...).

הדילמה הבלתי נפתרת של מערכת שהתעצמה בסביבה המשימתית תהיה תמיד, כיצד למקסם את אותה עוצמה, בלי לעורר מוטיבציית יתר של הגורמים האחרים להתאחד כנגדה... התבונה של מנצח היא לעולם לכבוש את יצרו, ולהימנע מעשיית יתר ומהצלחת יתר, פן יגרום לאויביו להתאחד נגדו ולבצע פעולות מאזנות, שיגרמו לו בערבו של יום, להגיע למקום גרוע יותר מנקודת ההתחלה...

אבל, האם זה בכלל ניתן לביצוע?

[להרחבת המושג 'ניצחון', לחצו כאן] [לריכוז המאמרים על 'עוצמה', לחצו כאן]

[ד"ר פנחס יחזקאלי על תבונתו של מנצח: התבונה של מנצח היא לעולם לכבוש את יצרו, ולהימנע מעשיית יתר ומהצלחת יתר, פן יגרום לאויביו להתאחד נגדו ולבצע פעולות מאזנות, שיגרמו לו בערבו של יום, להגיע למקום גרוע יותר מנקודת ההתחלה... התמונה היא צילום מסך. הכרזה: ייצור ידע]

[ד"ר פנחס יחזקאלי על תבונתו של מנצח... התמונה היא צילום מסך. הכרזה: ייצור ידע]

[לתופעת הצלחת היתר באתר ייצור ידע, לחצו כאן] [לריכוז המאמרים אודות תופעת ה- MeToo# והשלכותיה, לחצו כאן] [לריכוז המאמרים אודות תופעת תלונות השווא והשלכותיה, לחצו כאן] [להרחבה על פרשת מינוי השופט ברט קוואנו לבית המשפט העליון בארה"ב, לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *