עופר בורין: תהילים קכ – דיבור פנימי

[בתמונה: מצוקה... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי ATDSPHOTO לאתר Pixabay]

[בתמונה: מצוקה... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי ATDSPHOTO לאתר Pixabay]

מה תשובה נתן המשורר למצוקתו? שהתשובה היא שעליו לקום, לשנות את מיקומו בקרב חורשי המלחמה, ולחפש דרך לשכנע לשלום...

[לאוסף פרקי ספר תהילים, בפרשנותו של עופר בורין, לחצו כאן]

אלוף משנה במיל', עופר בורין, נשוי + 3, שירת 20 שנה בחיל האוויר בתפקידי פיקוד טכנולוגיים. היום, הוא מנהל בחברת הייטק ביטחונית. הוא מגדיר את עצמי כאדם חופשי (חילוני). החל לכתוב בתחום זה כשעלה לאוויר פרויקט 929 בניהול הרב בני לאו והעיתונאית גל גבאי. הוא מחפש בתנ"ך את ההקשרים לחיים במדינת ישראל בעידן המודרני.

אלוף משנה במיל', עופר בורין, נשוי + 3, שירת 20 שנה בחיל האוויר בתפקידי פיקוד טכנולוגיים. היום, הוא מנהל בחברת הייטק ביטחונית. הוא מגדיר את עצמי כאדם חופשי (חילוני). החל לכתוב בתחום זה כשעלה לאוויר פרויקט 929 בניהול הרב בני לאו והעיתונאית גל גבאי. הוא מחפש בתנ"ך את ההקשרים לחיים במדינת ישראל בעידן המודרני.

*  *  *

כותב המזמור במצוקה והוא בעניין עם אלוהים, אם כי לדעתי זו שיחה עם עצמו: א שִׁ֗יר הַֽמַּ֫עֲל֥וֹת אֶל־יְהוָה בַּצָּרָ֣תָה לִּ֑י קָרָ֗אתִי וַֽיַּעֲנֵֽנִי׃

ראשית מסכם המשורר ואומר – כשאני מדבר עם אלוהים בשעת צרה, אני מקבל תשובות. בקריאה שלי – כאשר אני בצרה, אני מחפש בתוך תוכי פתרונות למצבי.

המשורר פונה לעצמו ומבקש ראשית שלא לרמות את עצמו. לא לטייח את מצבו העגום: ב יְֽהוָ֗ה הַצִּ֣ילָה נַפְשִׁי מִשְּׂפַת־שֶׁ֑קֶר מִלָּשׁ֥וֹן רְמִיָּֽה

הדיאלוג הפנימי ממשיך והשורר מאתגר את עצמו – מה יצא לי משקר ומרמייה? ג מַה־יִּתֵּ֣ן לְךָ וּמַה־יֹּסִ֥יף לָ֗ךְ לָשׁ֥וֹן רְמִיָּֽה

[בתמונה:  מה יצא לי משקר ומרמייה? התמונה שותפה ברשתות החברתיות, ובעל הזכויות בה זו לא אותר. לכן, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי, אנא פנה ל: yehezkeally@gmail.com לעוגן ברשת, לחצו כאן]

[בתמונה:  מה יצא לי משקר ומרמייה? התמונה שותפה ברשתות החברתיות, ובעל הזכויות בה זו לא אותר. לכן, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי, אנא פנה ל: yehezkeally@gmail.com לעוגן ברשת, לחצו כאן]

המצוקה וסיבותיה

והתשובה – יהיו לי חיצים משוננים של גיבורים וגחלי רתמים: ד חִצֵּ֣י גִבּ֣וֹר שְׁנוּנִ֑ים עִ֗ם גַּחֲלֵ֥י רְתָמִֽים.

חיצי גיבורים, משיצאו לדרכם לא ניתן לשנות את כיוונם וגחלי רתמים, משהחלו לבעור יבערו זמן רב מאוד. נראה שהשקר והרמייה – קשה מאוד להיגמל מהם (הם כמו חיצים ללא בקרה והם בוערים באדם זמן רב).

המשורר מסביר את מצוקתו בכך שהוא חי זמן רב בסביבה עם אנשים השונאים שלום, וזו הסיבה שהוא נכנס למצוקה. הוא רוצה לדבר שלום והם מבינים מלחמה: ה אֽוֹיָה־לִי כִּי־גַ֣רְתִּי מֶ֑שֶׁךְ שָׁכַ֗נְתִּי עִֽם־אָהֳלֵ֥י קֵדָֽר ׃ ו רַבַּת שָֽׁכְנָה־לָּ֣הּ נַפְשִׁ֑י עִ֗ם שׂוֹנֵ֥א שָׁלֽוֹם ׃ ז אֲֽנִי־שָׁלוֹם וְכִ֣י אֲדַבֵּ֑ר הֵ֗מָּה לַמִּלְחָמָֽה

זמן רב חי המשורר בסביבה רעה של שונאי שלום. "משך" ו"אוהלי קדר" היו כנראה שבטים או עמים חורשי מלחמה ושנאה לסביבתם.

 [בתמונה: חיצי גיבורים, משיצאו לדרכם לא ניתן לשנות את כיוונם... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי KELLEPICS לאתר Pixabay]

[בתמונה: חיצי גיבורים, משיצאו לדרכם לא ניתן לשנות את כיוונם... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי KELLEPICS לאתר Pixabay]

לסיכום – מה תשובה נתן המשורר למצוקתו?

נדמה לי שהתשובה היא שעליו לקום, לשנות את מיקומו בקרב חורשי המלחמה, ולחפש דרך לשכנע לשלום.

[לאוסף פרקי ספר תהילים, בפרשנותו של עופר בורין, לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *