פנחס יחזקאלי: בדרך למלחמת לבנון השלישית

[בתמונה: מי שפורס על הלוח את השתלשלות האירועים הביטחוניים עם איראן - כולל גזרות הפנים, לבנון ועזה - יכול להבחין במדרון תלול של גלישה, בדרך למלחמה... מקור הכרזה: התקשורת הערבית]

[בתמונה: מי שפורס על הלוח את השתלשלות האירועים הביטחוניים עם איראן - כולל גזרות הפנים, לבנון ועזה - יכול להבחין במדרון תלול של גלישה, בדרך למלחמה... מקור הכרזה: התקשורת הערבית]

כמו בעזה, הסימן המעיד החזק ביותר - שישראל גולשת למלחמה בצפון - הוא להג ה"מומחים" שאין לחיזבאללה וללבנון אינטרס במלחמה. האמת היא שמעולם לא היו התנאים בשלים למלחמה בצפון כמו עתה. 

[לאוסף המאמרים על הסכם הגז עם לבנון, לחצו כאן]

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר 'ייצור ידע'.

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

כמו בעזה, הסימן המעיד החזק ביותר - שישראל גולשת למלחמה בצפון - הוא להג ה"מומחים" שאין לחיזבאללה וללבנון אינטרס במלחמה. רק שהאמת היא שמעולם לא היו התנאים בשלים למלחמה בצפון כמו עתה. האם ההסכם המתהווה עם לבנון יכול לעצרו?

מי שפורס על הלוח את השתלשלות האירועים הביטחוניים עם איראן - כולל גזרות הפנים, לבנון ועזה - יכול להבחין במדרון תלול של גלישה, בדרך למלחמה...

האיראנים אינם מתמקדים רק בישראל. הדיונים על הסכם הגרעין המתגבש רק מעודדים אותם לתקוף ולזנב בכוחות האמריקנים במזרח התיכון, מה שאילץ אפילו את הממשל הדמוקרטי של ג'ו ביידן לתקוף בתגובה מטרות של משמרות המהפכה בסוריה בליל ה- 24-23 באוגוסט 2022.

רויטרס ב- YNET: ארה"ב: תקפנו מתקני תשתית של משמרות המהפכה בסוריה 05:35 הדפסה מצאתם טעות? דווחו לנו צבא ארה"ב הודיע כי כוחותיו תקפו מתקני תשתית שהיו בשימוש משמרות המהפכה של איראן באזור דיר א-זור שבסוריה. מפקדת פיקוד מרכז של הצבא האמריקני מסרה כי מטרתן של תקיפות מסוג זה היא להגן על כוחות צבא ארה"ב ממתקפות על ידי ארגונים הנתמכים על ידי איראן. היא התייחסה בהודעתה לתקרית שאירעה ב-15 באוגוסט, בה הותקף מתחם של הקואליציה ולוחמי אופוזיציה סורים על ידי רחפן. לא נמסר מידע על נפגעים בתקיפה.

[להודעה המקורית של רויטרס ב- YNET, לחצו כאן]

להלן הסימנים המעידים העיקריים לכך שהאיראנים בהחלט מתכוונים לתקוף מלבנון כשהגז משמש כתירוץ:

[התמונה משמאל היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Peggy_Marco לאתר Pixabay]

1. היתרון האסטרטגי האיראני מוגבל בזמן: העובדה שארצות הברית וישראל התעוררו; והן עובדות עתה במרץ על תכנית הלייזר - ופריצת הדרך שהושגה בתחום הלייזר החשמלי - מחייבות את האיראנים להזדרז, אם ברצונם לממש את היתרון האסטרטגי, שאפשרנו להם לפתוח, בטיפשותנו.

2. תקופת בחירות היא, לכאורה, תקופה מצוינת ליזום מלחמה; וראש ממשלה, חדש ולא מנוסה, הוא תמיד הזדמנות (תשאלו את אהוד אולמרט...). קל וחומר, ראש ממשלה, שרשם ברקורד שלו פעולות, שנתפסות בצד השני כטעויות אסטרטגיות (למשל: יצירת עוינות רוסית גלויה לישראל; אבדן הגב הפולני באיחוד האירופי; הכניעה לאמריקנים בשטחי C שתוקעת טריזים ברצף היהודי סביב ירושלים; הבחירה לא להתעמת עם האמריקנים בסוגיית ההסכם האיראני; ההבטחה לאמריקה לא להפתיע; ועוד...).

[התמונה משמאל היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Peggy_Marco לאתר Pixabay]

3. איראן בטוחה שפרויקט הדיוק שלה הוא כלי 'שובר שוויון', ומשתוקקת לנקמה; פרויקט הדיוק של טיליה כבר בשל דיו למלחמה. ביכולתם לעשות שמות בתשתיות הישראליות ובסמלי השלטון שלה; ולהשפילה כמו שלא הושפלה לעולם. כדאי גם שנראה מה קרה לחיל האוויר הרוסי המפואר במלחמת אוקראינה; ונהרהר על כספי העתק שהשקענו במטוסי חיל האוויר, במקום בטילי קרקע-קרקע, ובפיתוח מואץ של הלייזר.

4. ללבנון ולחיזבאללה במצבם, אין מה להפסיד... אין חשמל, אין מים... מה כבר יכול להיות גרוע יותר? והניסיון מלמד שהסכם אחרי המלחמה, יהיה תמיד נדיב ויזרים כספים אירופאים - ואולי גם ערביים - רבים למדינה, שיחלצו אותה ממצבה.

5. אבדן הדרך הפוליטית הישראלית משדרת חולשה: תשומת הלב הישראלית מופנית לבחירות; והמקסימום הצפוי מהבחירות הללו, הוא ממשלה חלשה, על כרעי תרנגולת, של 61 מנדטים.

6. אבדן הדרך המנהלית הישראלית יקשה עליה להתאושש: שלטון הפקידים והפרוצדורות הישראלי גורם לשליטת הפרוצדורה על המהות; וגורר בעקביות את המדינה, בניגוד לרצונה, להתפוררות הזהות יהודית הקולקטיבית שלה.

7. פרויקט המשמר הלאומי הישראלי מתנהל בעצלתיים, ואין טעם לחכות עד שיתפתח ויצבור כוח.

8. אל תשכחו: הרמדאן אמנם עבר, אבל נבואת קץ ישראל של בסאם ג'ראר - שמטריפה את העולם הערבי בכלל ואת הפלסטינים הישראלים בפרט - עדיין בתוקף...

9. וקיים עוד נשק חדש שאיראן להוטה לנסות: הפלסטינים תושבי ישראל מעולם לא היו מאורגנים טוב יותר, בנשק, במוטיבציה; ובתחושה שהמדינה ממילא מתפוררת מבפנים. חלקם להוט מאוד להגיע כבר ליום המבחן, שבו יוכל לממש את הדומיננטיות שלו בפריפריות הישראליות, בכוח הנשק (ראו את הפרק הבא).

יש עוד נימוקים? אתם מוזמנים להוסיף... 

[בכרזה: רוב הסימנים מעידים שתהיה מלחמה בסוף הקיץ... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי TheDigitalArtist לאתר Pixabay. הכרזה: ייצור ידע]

[בכרזה: רוב הסימנים מעידים שתהיה מלחמה בסוף הקיץ... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי TheDigitalArtist לאתר Pixabay. הכרזה: ייצור ידע]

כלי המלחמה החדש של איראן - האויב שבפנים

מה עוד לא נאמר על ערביי ישראל? על הארגון של משפחות הפשיעה שלהם שיהפכו ברגע ללוחמי חירות? על החימוש שלהם והתשוקה של חלקם להגיע כבר לעימות המכריע? (נכון, מדובר במיעוט קטן, אבל ממש לא מבוטל. תמיד, מי שמוליך את העדר הוא המיעוט...)

האלוף במיל' אייל בן ראובן - לשעבר חבר כנסת מטעם מפלגת העבודה - בוודאי שאיננו נחשב לאדם מתלהם. כיוון שכך כדאי להקשיו טוב טוב למה שאמר בראיון רדיו באוגוסט 2022:

אני לא נגד הערבים. אני חבר בכיתת הכוננות של הישוב שלי ואני לא רוצה להפעיל את הנשק הזה בשום אופן נגד החברים שלי הערבים שגרים על ידי. אבל, איום שנתפס כאיום קיצון בהערכות המצב לפני מספר שנים שאנחנו נצטרך להתמודד בצירים בדרך ללבנון הפך לאיום סביר. אתם יודעים מה יקרה אם אנחנו נצטרך להפעיל כוח במצב כזה, ולפגוע באנשים כי צריך להפעיל כוח כדי להגיע לגבול? אינני רוצה לחשוב על זה בכלל, כי התוצאות תהיינה בלתי הפיכות... (103FM,2022).

[בכרזה: מה יקרה בדרך למלחמה בלבנון? התמונה נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי אייל בן ראובן. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 3.0. הכרזה: ייצור ידע]

[לאוסף המאמרים על הסכם הגז עם לבנון, לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

מקורות והעשרה

3 thoughts on “פנחס יחזקאלי: בדרך למלחמת לבנון השלישית

  1. מסתכל על השעון ורואה תאריך נכון להיום: 24 באוגוסט 1973.
    אלף תשע מאות שבעים ושלוש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *